Visa fullständig version : Hjälp med jerkbeten ....
Hej, jag ska i januari upp till blekinge o fiska gädda, men jag tycker att det fattas något i betesboxen...jag hade gärna behövt lite tipps på färger moddeller etc. men jag är ute efter träbeten.
alla svar är välkommna :appl:
Mörka naturliga färger är det som gäller överlag. Beten som jag absolut skulle ta med mig är Cobb's attitudeshad mini, Pig Suspending 6-7", M&E Dancing shad, Dunwright dancer 8,5", Hooiser rattling baitfish och Attitudedevil från Kjelle. Jag skulle nog tippsa om färger såsom Tånglake, Abborre, Walleye och mörtfärgat.
christer
2007-12-15, 23:14
tånglake och beten med grönt i.... köpte ett jerk som heter bison av en på fs den verkar jäääävligt het i blekinge tror jag.. nog faktiskt ett av de snyggaste beten jag köpt..
okok... jag har cobbar o piggar i färger som jag tror kan vara heta ( kolla mitt galleri ) men jag är ute efter det lilla extra. Jag har kollat mkt på wolfcreeks jerkar o punnisher...
christer
2007-12-15, 23:45
kolla en som heter andree här på fs.. bison, fint bete med bra vikt och fin glider..
jag har kollat in bisonen nu... den verkar väldigt intressant :love:
Hellhound!! iofs inget träbete, men grymt effektivt.
Jag har testat hellhound i kastpoolen på giganten osså.. men jag tycker ordinarie pris är lite överdrivet, men jag har aldrig testat det ute på sjön.....
andreas9
2007-12-16, 00:39
Giganten är tyvärr dyra på HH av nån anledning. Brukar väl gå att få tag på för 200 på andra ställen.
Grävlingen
2007-12-16, 12:13
Jag har lite Hoosier beten, Cobbar mm de är jättebra, men när man ska in i den riktigt grunda viken då åker Big Bandit Shallow på! ´Sen är ju Bulldawg shallow grymma också.
Om jag skulle köpa ett nytt träbete skulle jag köpa "SvartZonker - Jonny L" verkar vara riktigt fina med en grym finish! Finns på attitudebaits!
Vad gäller färger så kanske inte mörka men nutrala färger typ grönt & brunt som grund. Utöver det funkar även blåa nyanser bra. Hela Big bandits signaturserie är riktigt bra färger på för att fiska i blekinge! http://www.cwcab.com/strsignature.htm
Aja, lycka till!
mb79 Slimboy är ett hett tips. Mycket bra.
Wabull har ju också skördat på det riktigt grunda, helst då den lilla (iaf för mig)
AttitudeShad mini har väl redan nämnts.
Komplettera med en tafs av FC så sjunker betet ännu långsammare.
Min favorit för det riktigt grunda är nog ändå Pig 6" Susp. En höjdare.
//Stefan
Jag har testat hellhound i kastpoolen på giganten osså.. men jag tycker ordinarie pris är lite överdrivet, men jag har aldrig testat det ute på sjön.....
kostar 199 på AB, det är ett bra pris tycker jag. går ju som en gud i vattnet, speciellt efektivt nu på vintern, då du kan jerka den grymt sakta, och hur grunt som helst.
Pig 6' Susp. i Bluegill. Den enda som fungerar riktigt bra i sådant härt kallt vatten.
jerklimpan
2007-12-16, 13:05
Hej, jag ska i januari upp till blekinge o fiska gädda, men jag tycker att det fattas något i betesboxen...jag hade gärna behövt lite tipps på färger moddeller etc. men jag är ute efter träbeten.
alla svar är välkommna :appl:
Har du några Norpan jerk då???
http://www.128810.webshop.eurovator.se/product.asp?product=8620&sub=0&page=1
http://www.128810.webshop.eurovator.se/product.asp?product=8622&sub=0&page=1
Goldie å Buttocks är bra färger där nere .
Nackdelen är väll den hetsiga gången i det kalla vattnet men om du fiskar med Cobbs å gillar den så är det ungefär samma .
Å med Norpan tail så gär den lite sävligare.
Glöm inte orange svart i blekinge men det kanske inte finns på trä.
/Fredrik
Pig 6' Susp. i Bluegill. Den enda som fungerar riktigt bra i sådant härt kallt vatten.
Vad skönt att höra. Då behöver jag ju inte ta med mig mer än ett bete om jag åker till Blekinge i vinter. Jag förmodar att du har många års erfarenhet i ryggen eftersom du kommit fram till detta.
//Stefan
mangeboy79
2007-12-16, 15:33
skrikigafärger hem tagna lite fortare är det bästa i januari!
Pig-king
2007-12-16, 16:34
Om du är ute efter det där lilla extra hade jag försökt få tag på något från muskynicke!
okok tack för alla tipsen :appl:
FiskeFreakOscar
2007-12-16, 21:04
Tånglakefärgade e grymma. Kör mkt brunt/rött! Vill du ha några säkra kort så ta me nån buster shallow å nån bigbandit shallow i tånglakefärgen.
FiskeFreakOscar
2007-12-16, 21:04
Eller inte! Har du någonsin fiskat i blekinge?
Okej nej förlåt då nu menade jag i mina hemmavatten. Men tycker den är en riktig killer på grunt, kallt vatten. Borde vell funka bra i Blekinge med ?
Jag har köppt wolfcreek = tånglake och en spissbaits qualitypunnisher som är äckligt het... som jag vet att dom har haft ett jävla bra fiske med..:rockbanan
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.