Visa fullständig version : välja spö..
jag undrar om några skulle kunna rekomendera några bra spön för en 5-20g i prisklassen 800-1000kr. vill inte ha nått spö som ja måste va extremförsiktig med helatiden utan ett som kan ligga i bakluckan när man kör utan massa skyddrunt sig
Yeswehavenobananas
2007-12-21, 13:51
QUOTE=instant;321820]jag undrar om några skulle kunna rekomendera några bra spön för en 5-20g i prisklassen 800-1000kr. vill inte ha nått spö som ja måste va extremförsiktig med helatiden utan ett som kan ligga i bakluckan när man kör utan massa skyddrunt sig[/QUOTE]
Köp ett Ugly Stik, vet jag. Har ett som visserligen är inhandlat i USA men säkert finns här också. Tål vad som helst, men är ändå smidigt och skitkul att fiska med.
http://www.ymsfiske.com/3222102524.jpg
Sir Fish-a-lot
2007-12-21, 14:42
Ron Thompsons Hardcore-serie är också grymt tålig. Tror att priset ligger omkring 1000:- och på vissa kraftigt under.
Ron Thompsons Kamikaze-serie är mer slimmad men stryktålig den med.
Jag fick ett kastspö (Hardcore) för kust/båt för 200:- för två år sedan på en utförsäljning.
Köpte 2 båtspö nyligen i Kamikazeserien till en kompis för ynka 200:- kr/st. Utförsäljning där med.
christer
2007-12-21, 20:40
köpte ett 9 fot 7-27 gram abu conolon för 300:- utförsäljning.. förövrigt prisvärt spö även om du får ge 6-700:-
macke.macke
2007-12-21, 22:09
biltemas spön billigt bra och behöver int va så rädd om de :fiska1:
christer
2007-12-21, 23:04
jag kör med ett fladen maxximus traveler.. fyrdelat och en hård plasttub följer med.. har det fastsatt i bagaget och en rulle ligger i en mössa under sätet. en liten draglåda med några favoriter ligger i handsfacket. 9 fot haspel 5-25gram tror jag det e. maxximus haspel följde med i paketet tror jag gav 8-900 för "kittet" perfekt som bagagespö om man råkar svänga förbi ett hett fiskeställe..
jag kör med ett fladen maxximus traveler.. fyrdelat och en hård plasttub följer med.. har det fastsatt i bagaget och en rulle ligger i en mössa under sätet. en liten draglåda med några favoriter ligger i handsfacket. 9 fot haspel 5-25gram tror jag det e. maxximus haspel följde med i paketet tror jag gav 8-900 för "kittet" perfekt som bagagespö om man råkar svänga förbi ett hett fiskeställe..
Fan vad klockrent!:appl:
:offtopic:
jag kör på en liknande variant ute på landet i båten numera! För jag kommer inte glömma den gången jag skulle iväg och hämta mina kusiner med båten, dom skulle ta bussen halvvägs, och båten resten.
men sen kom det aldrig någon buss, då skulle dom vänta på nästa. Då tänkte vi såklart att vi väntar där vi skulle hämta dom (eftersom vi redan var framme & speciellt eftersom det tar en halvtimme enkel resa med båten) sagt och gjort, vi väntar och vi väntar, till slut ringer pappas broder, då har dom tydligen missat bussen pga att de gick till en mack och käkade korv...
det hela slutade med att kusinerna och pappas bror tog en taxi för att vi skulle slippa sitta och vänta allt för länge.
poängen med min fina berättelse är att alltid ha ett spö med sig, det hade räddat hela dagen.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.