handdator

Visa fullständig version : Kvalite på Garmins "Baskarta"

Cole
2008-01-03, 23:32
Hej!
Är det någon som har en bild på hur Garmins baskarta ser ut, alltså hur detaljerad den är ex sjökanter osv.
Tacksam för hjälp.
//C

Eino
2008-01-04, 20:06
Det är väll plotter du tänker på misstänker jag , inte handburet.
Men jag har iallafall en handburen Garmin e-trex legend C å den baskartan är inte bra på sjön (kusten)
den är odetaljerad ,grovhuggen och så visar den att man åker uppe på land ibland.
Användning i insjöar är ännu sämre då åker man i skogen med båten.
Fungerade jätte bra i bilen vill jag minnas de var väldigt länge sedan jag använde baskartan nu.
Har nu sjökort och terrängkartan i den , det funkar jätte bra
troligen så har Garmin plottrarna samma baskarta men jag är inte säker ,
finns säkert nån på fs som vet säkert
:nojd:

toxs
2008-01-04, 20:10
Användning i insjöar är ännu sämre då åker man i skogen med båten.

Och där finns det ju inte nån fisk

npaulsson
2008-01-04, 21:33
Hej!
Är det någon som har en bild på hur Garmins baskarta ser ut, alltså hur detaljerad den är ex sjökanter osv.
Tacksam för hjälp.
//C

Baskartan har mycket låg upplösning och är egentligen mest användbar för att hitta större geografiska strukturer som exvis Svealand eller Danmark. Har precis beställt Friluftskartan Pro Götaland och den har alldeles utmärkt detaljrikedom.

/Nils

bj_orn
2008-01-04, 22:35
Jag tycker den är rätt dålig ofta man ligger på "land" och kör om man aktiverar GPSen där den inte har nått sjökort.

Eino
2008-01-04, 23:34
Och där finns det ju inte nån fisk

bara när du sitter där å matar dina katter
och tar en varm öl , eller har jag fel ?
:cheers:

lodur
2008-01-05, 09:54
Baskartan som var med i min Garmin E-trex hade bara med motorvägar och vägar med likvärdig storlek. Som karta var den i princip oduglig om man nu inte behövde gps för att kolla i vilken landsdel man var i...