handdator

Visa fullständig version : Salamander spö för havsöring?

Brownie
2008-01-07, 15:28
Är det någon som har erfarenhet av Salamander spöna? Har inte sett dom på marknaden på ett par år och har inte hittat någon info vare sig på nätet eller här på FS. Jag tyckte dom hade en jäkla känsla när jag kände på dom.
Dom var väl rätt så poppis för några år sedan. Skulle gärna vilja veta vilka viktklasser dom finns i och vilka återförsäljare det finns.

andreas9
2008-01-07, 15:44
OT kanske men jag antar att du har kollat på Berkley Series One Skeletorspöna? Antagligen det skönaste spöet jag ägt nånsin oavsett kategori. Dom har kommit i ett nytt lull-lullutförande men jag tror du kan hitta den äldre varianten till vrakpriser fortfarande.

Brownie
2008-01-07, 15:46
OT kanske men jag antar att du har kollat på Berkley Series One Skeletorspöna? Antagligen det skönaste spöet jag ägt nånsin oavsett kategori. Dom har kommit i ett nytt lull-lullutförande men jag tror du kan hitta den äldre varianten till vrakpriser fortfarande.

Jo, jag har kollat på. Dom är sköna. Problemet är att jag inte gillar det där 3D plastgreppet som är format som ett ben eller vad det är. Inte min grej direkt.

Flodebanan
2008-01-07, 15:49
Jo, jag har kollat på. Dom är sköna. Problemet är att jag inte gillar det där 3D plastgreppet som är format som ett ben eller vad det är. Inte min grej direkt.

Köp vanliga SESone då ? ;)

fidd
2008-02-02, 17:31
Jag köpte ett salamander spö idag 10 fots kastvikt 10-35 gram för 629 kr skulle kostat 899 på Wittlocks i Halmstad !

Brownie
2008-02-02, 18:37
Jag köpte ett salamander spö idag 10 fots kastvikt 10-35 gram för 629 kr skulle kostat 899 på Wittlocks i Halmstad !

Vad tycker du om det då?

fidd
2008-02-03, 01:10
Har inte testat det ännu, blåser storm i Halmstad + att de inte är tillåtet att fiske havsöring här ännu :( men jag återkommet med svar när jag testat !

fidd
2008-02-04, 15:55
Var nyss ute och testade spöt, tyckte de var riktigt bra, bara fiskat med ett 6 tums innan men salamanderspöt på 10fot är riktigt härligt att kasta med, oerhörd skillnad på längden! Rekommenderas starkt :elgura:

Brownie
2008-02-04, 17:30
Var nyss ute och testade spöt, tyckte de var riktigt bra, bara fiskat med ett 6 tums innan men salamanderspöt på 10fot är riktigt härligt att kasta med, oerhörd skillnad på längden! Rekommenderas starkt :elgura:

Väligt lätt och mycket känsla i, eller hur?
Är förvånad att priset var så lågt.

hagenblad_
2008-02-04, 18:30

6 tums är väldigt kort, så kastlängderna blir antagligen enormt mycket längremed ett 10 fots!:blah:

fidd
2008-02-04, 21:02
Ja det väger inte mycket och känslar är det absolut inget fel på heller ;)
Instämmer det är ett bra spö för ett rimligt pris !