Visa fullständig version : Press: Abu Garcia och Anders Forsberg inleder samarbete
Inkommet på mailen:
"Från årsskiftet så inleder Abu Garcia och Anders Forsberg ett långsiktigt samarbete.
Anders som under drygt 10 år drivit Västerviks Sportfiskecamp på ett mycket framgångsrikt sätt och dessutom skrivit artiklar och utfört produkttester i Fiske För Alla kommer att på konsultbasis arbeta tillsammans med Abu.
”Vi ser fram emot att kunna ta del av Anders gedigna kunskaper inom fram för allt gädd- och gösfisket både när det gäller framtagande av nya produkter och nya fiskemetoder” säger Abus försäljningschef Olle Lidesjö. Många nya spännande produktideer har redan kommit fram och då har vi ändå bara börjat…………
Anders är en välbekant sportfiskeprofil både inom landet och internationellt, och kommer också att medverka på sportfiskemässorna framöver.
Tillsammans skall vi utveckla sportfisket och då framför allt gädda- och gösfisket som just nu är hetare än någonsin"
Flodebanan
2008-01-07, 23:51
Berkley Signa Vertical Jig by Anders Forsberg, skall bli kul att testa.
FiskeJacke
2008-01-08, 00:12
Det känns lite lägligt för abu att uppdatera sig, kanske få in lite nytt blod. En känsla som jag har är att de ligger efter i vimmlet av metoder och material men lever på gamla meriter.
Inkommet på mailen:
"Från årsskiftet så inleder Abu Garcia och Anders Forsberg ett långsiktigt samarbete.
Anders som under drygt 10 år drivit Västerviks Sportfiskecamp på ett mycket framgångsrikt sätt och dessutom skrivit artiklar och utfört produkttester i Fiske För Alla kommer att på konsultbasis arbeta tillsammans med Abu.
”Vi ser fram emot att kunna ta del av Anders gedigna kunskaper inom fram för allt gädd- och gösfisket både när det gäller framtagande av nya produkter och nya fiskemetoder” säger Abus försäljningschef Olle Lidesjö. Många nya spännande produktideer har redan kommit fram och då har vi ändå bara börjat…………
Anders är en välbekant sportfiskeprofil både inom landet och internationellt, och kommer också att medverka på sportfiskemässorna framöver.
Tillsammans skall vi utveckla sportfisket och då framför allt gädda- och gösfisket som just nu är hetare än någonsin"
Det vettigaste jag hört från ABU på många år ...
Det nya är väl mest en fråga om publicitet. Testfiskande medarbetare eller inhyrda lokala guider/butiker som hjälpt till att utveckla beten, rullar och spön har man haft i mer än ett halvt sekel. På senare tid har man låtit de mera namnkunniga av dem i efterhand få sina namn förknippade med produkten. Det nya är att två företag i fiskebranschen signalerar ett samarbete för att utveckla en produkt. Blir resultatet gott bör ju produkten ge en win-win situation till bägge företagen.
Vi kan nog räkna med liknande arrangemang rörande andra produkter inom sportfisket framöver. ABU vill säkert uppdatera sina trolling-, flugfiske- och havsfiskeprodukter.
Meddelandena om framtida samarbete och utveckling kommer att dugga tätt, när hajpen lagt sig, inget konkret ännu finns att visa upp men aktierna behöver stärkas. Det vill till att det kommande utvecklingsresultatet motsvarar marknadens förväntningar!
The Loomis Man
2008-01-08, 16:49
Tänk om ABU/Pure Fishing med Fenwick tog in en vettig kunning person och gjorde lite skada/nytta på flugfiskemarknaden... för dem har ju resurser...
Tänk om ABU/Pure Fishing med Fenwick tog in en vettig kunning person och gjorde lite skada/nytta på flugfiskemarknaden... för dem har ju resurser...
Dom har ju försökt tidigare. Jag tror inte att köparna skulle
akceptera ABU flugfiskegrejor även om det var av yppersta
kvalitet.
Cardinal Haspelrullarna på 70 och 80-talet var ju enormt bra
men dom sålde inte eller så var det för hård konkurrans.
Dom fattade i alla fall att dom måste fokusera på det dom kan bäst
(precis som vi alla). Det gjorde dom ju rätt i.
The Loomis Man
2008-01-08, 17:18
Rask nielsen är inte min kopp av te, sameo nä tack.
kvalitet.
Cardinal Haspelrullarna på 70 och 80-talet var ju enormt bra
men dom sålde inte eller så var det för hård konkurrans.
Dom fattade i alla fall att dom måste fokusera på det dom kan bäst
(precis som vi alla). Det gjorde dom ju rätt i.
Vet inte varför men det skulle kännas B med ABU fluggrejjer.... Även om de skulle ha en riktigt dyr modell eller serie tror jag inte den skulle ha så stor framgång..
Flodebanan
2008-01-09, 00:13
kvalitet.
Är väl därför dom köpte Fenwick?
Vet inte varför men det skulle kännas B med ABU fluggrejjer.... Även om de skulle ha en riktigt dyr modell eller serie tror jag inte den skulle ha så stor framgång..
Har testat ett flertal ABU flugspön. Det jag kommer ihåg var negativt var dåliga handtag, framtunga spön, svampiga eller pinniga spön. Finns ingen anledning att köpa ABU flugspön när visions och scierras budgetspön är mycket bättre. Skulle nu ABU få till ett grymt bra spö, så kommer det kosta, för riktigt bra spön kräver bra konstruktion, klingor, ringar, osv osv men då konkurrerar det med märken som sedan länge är väldkända för riktigt bra spön och då kommer nog jag ha svårt att välja ett ABU.
Just det, jag glömde hur estetiskt fula ABU flugspöna var.
Och en notis. ABUs flugspön som ligger i inpackade i en plastförpackning med rulle och lina o 3 flugor. Ett flugspö som man inte ens kan känna på säger en del. Tror de spöna har fått fler eventuella flugfiskare att tappa intresset än vad de har fått dem att vilja fortsätta med bättre grejjor.
My opinion
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.