Visa fullständig version : Hjälp ang Älvkarleby
Har någon tips om fisket i älvkarleby?
Vill denna gång inte fiska med fluga, vilket typ av drag ska jag använda? fungerar de vanliga dragen som jag använder vid kustfisket efter Hhavsöring typ vicke, salamander etc.
Någon som har erfarenhet om B/C stäckan, hur är fisket där?
Unregistered
2003-08-12, 21:27
det borde väl funka rätt bra. Men dock så vad jag vet så är bottenfluga väldigt effektivt där.
Vet en gång när jag var där uppe i mina ynge år, kanske 5 år sen, då tog farsans polare upp en 3,5kg HÖ och en 15kg Lax inom loppet av 30 min :) Då just på bottenfluga.
det hetaste för årstiden där uppe är spinnfluga... laxfisket har lugnat ner sig och det dras endast ett par laxar varje dag... öringfisket börjar komma igång snart också... just då är spinnfluga hetast... flugor / jigg / starlight funkar bra! fiskat på B sektionen bedrivs endast från båt och C sektionen är typ totalt värdelös och lugnflytande... så A-sektionen rekomenderas! gå in på www.alvkarlebysportfiske.nu där finns ganska mycket info, även fånsgrapporter med mera..
ingen ide att prova drag ens i den här årstiden.nu funkar bara små tuber eller en små vanliga lax-öring flugor..vår fisket kan vara bra med drag..
Bottenfluga? Hur funkar det?
/cobol
Majakovskij
2003-08-13, 14:16
han menar nog spinnfluga
huvudlina fäst i ett trevägslekande > kort tafs från ena ringen på lekandet till ett sänke som är anpassad för strömförhållande (ca 20-30 cm) > en spölängd tafs från den andra ringen på lekandet till flugan eller va fan du nu ska ha där =D hoppast du förstår d ja skrev nu :P
Originally posted by jerka!
huvudlina fäst i ett trevägslekande > kort tafs från ena ringen på lekandet till ett sänke som är anpassad för strömförhållande (ca 20-30 cm) > en spölängd tafs från den andra ringen på lekandet till flugan eller va fan du nu ska ha där =D hoppast du förstår d ja skrev nu :P
Jag förstår det måste jag testa någon gång.
thx
/cobol
Majakovskij
2003-08-13, 16:03
Får testa krondiket nån gång