handdator

Visa fullständig version : Suger Loop's flufglinor?

dallas
2003-08-13, 02:00
Loop freak som jag är så köpte jag mig nyss ett Loop Greyline samt Loop Ewotec LW och till detta Loop Distance (WF6 F)lina.

Spö å rulle fick högsta rekomendationer av min handlare jämmförelsevis med andra fabrikat i samma prisklass, men...

Enligt min handlare så är Loop linorna av ganska kass kvalité. De krackelerar fort, tål inte solen, tappar smidigheten fort m.m...

Jag är VÄLDIGT nöjd med min utrustning än så länge. Är bara lite nyfiken om NI har nån erfarenhet att Loop linorna inte är fullt så bra???

Jan O
2003-08-16, 14:21
Har använt deras klumpar i flera år, inga som hlst fel, funkar jättebra.

Majakovskij
2003-08-16, 15:20
Loop adapted two hand system använder jag och de är kanon. Använder hellre dom än Guideliens power taper klumpar de bara plaskar :)

Bengtsson79
2003-08-16, 18:14
Catch endå får ja fler o större fiskar me Guideline klumparna ;D

Jan O
2003-08-16, 23:06
Ni måste hålla isär de här två linorna, Loop är relativt normala klumpar, Guideline är öveklassade skjutkanoner som passar väldigt bra i hård vind eller på högt vatten. Båda fyller sitt syfte....

Majakovskij
2003-08-17, 00:36
Originally posted by Bengtsson79
Catch endå får ja fler o större fiskar me Guideline klumparna ;D

SPD du får väl ingen fisk :D

Majakovskij
2003-08-17, 00:37
men Loops passar väldigt bra till dom som inte kapar sina linorsjälva. Och även de är ju kastkanoner och är utmärkta till alla sorters kast.

Lazinko
2003-08-17, 00:55
Nä, loop suger...
Köp kvalitè som Guideline!
yeeaahh

Majakovskij
2003-08-17, 01:34
Originally posted by Lazinko
Nä, loop suger...
yeeaahh

öh? Har svårt att tänka mig att Loops tvåhands klumpar skulle suga när det var göran Andersson som utvecklade moderna underhandskastet..

El Crapone
2003-08-17, 04:25
Originally posted by Lazinko
Nä, loop suger...
yeeaahh

Haha, nu börjar killen igen =)
Är du oseriös eller är du skum?:peta:

Push-Up
2003-08-17, 12:53
Har kört loop klumparna vid gäddfiske osv. helt OK lina ända tills jag körde h-ö med den i minusgrader.....då var den totalt kass.
Nu é de säkerligen inte gjorda för ändamålet kallgrader utan mera för ställen och fisken med temperaturer över 0:an.....
F.ö håller jag nog med JanO.

Majakovskij
2003-08-17, 13:14
De funkar utmärkt till det tidiga havsöringfisket på våren. Grainlinan är det som gäller då men jag körde med sinktipen redan i april för det var så lågt vatten. Okey powertaper klumparna kastar bra men Loops klumpar är som gjutna för att skicka iväg fina underhandskast rakt och snyggt samtidigt som det ger power att kasta rejält långt. Även om de flesta vill kapa sina egna klumpar händer det att de väljer att köra med färdigt linsystem.

Adapted klumpar i kombination med en flatbeam skjutlina eller loops runningline. Det är grejjer det..!

Lazinko
2003-08-17, 20:33
Jag är som din mamma då menar du
:regn:

MastaPike
2003-08-17, 20:49
Har testat polares loop linor, men jag säger bara guideline 4 life :)

Lazinko
2003-08-17, 22:36
mm jag med... inget fel med mitt inlägg om att Guideline är bättre... Lätt mer kvalitè än Loops linor

Majakovskij
2003-08-17, 23:33
du vet vad du pratar om eller?

mer kvalite, eh det beror på hur mna vårdar linan

Bengtsson79
2003-08-18, 08:00
Tyst du har juh inte dragit nån 10+ blanking än ;D

Majakovskij
2003-08-18, 17:04
Den du tog på fluga var säkert en besa..!?

Kommer bli svårt att få tag i mig i Maj nästa år. Finns det nåt mer eftertraktat än en majlax? jaja tar det sen nu i höst får det bli besor och kvällsfiske efter höstöringen. Bengtsson: Du kan synta bäst du vill i Ljungan, på fredag ska ju jag ner till mörrum och fiska med 5 stolta edgeflyfishing members..! Jonas på ingarö får ju ta med sig lite RLS spön som vi får klämma på :)

Bengtsson79
2003-08-19, 00:18
Catch: Gör så själv har man endast 35mil till Trondheim ;D
Gaula,Orkla,Verdal,Stjördal
Man kanske skulle dra iväg på en snabbresa till nån av älvarna

Majakovskij
2003-08-19, 00:21
äh homse :oj:

Havsöring som gäller nu så fuska inte med att åka dit och dra larre

Pettsson
2003-08-24, 21:53
Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!

Bengtsson79
2003-08-25, 08:19
Catch:hörde ni fick stora fiskar :D :D :D ha ha ha

dallas
2003-08-25, 11:35
Originally posted by Pettsson
Vad jag vet o kan skulle jag valt en loop long distance till ditt spökit om jag nu ville ha en looplina! Alla linor krakelerar...så är fallet! De som är värst är oftast billigast! Men bland de dyra märkena så anser jag att teeny och loop toppar krackligan helt! Det som händer är att linan ger sig mellan skjutdelen och klumpen dvs den del som belastas mest och oftast.......Just nu håller jag på att slita ut två st. Sierralinor så mycket jag kan o hinner.....tja dom är som vilka normala linor som helst men vi får se!!! Om du vill skaffa dig en lina som håller i tid o evighet till kostnad av känsla "skjut" så köp en Cortland 333 alt.444 tja ingen rolig lina men en slitvarg som håller!

Satsa på en bra lina slit ut den o köp en ny!

Tackar Pettsson!
Hörde nåt om en Ultra 4... Är det guideline eller? vet du nåt om den?

RedTag
2003-08-25, 12:16
Ultra 4 är Scientific Anglers lina om jag inte har fel, och jag har kört med SA ultra II många år och är mycket nöjd. Men jag är väl inte sådär märkestrogen såm många andra utan använder det som fungerar bra då det är dags att byta lina eller vad det nu må gälla.
Har även haft Cortland 444 på en rulle i drygt 10år och den funkar som en gud fast den är duktigt använd.
Tipset är, Rengörning med fuktig disktrasa sedan nåt linrengörningsmedel varje gång man varit och fiskat, och linan håller längre än om man inget gör då är den slut inom 1-2 säsonger.