Visa fullständig version : st'Croix multirullar
Tjena!
Någon här som har eller har provat st'Croix Avid AC multirullar, och kan nämna några rader om dessa? Såg att dom finns på AB. Tacksam för kommentarer!!!
Mvh ...D...
I prinsip samma rulle som Daiwa Lunar men till ett lägre pris, Daiwa gör rullen åt st croix. Kanonfin rulle kan som jag varmt rekomenderar.
Ambassadeur5000
2008-01-23, 20:26
I prinsip samma rulle som Daiwa Lunar men till ett lägre pris, Daiwa gör rullen åt st croix. Kanonfin rulle kan som jag varmt rekomenderar.
Aha! Intressant, dekaltrimning altså:)
trashmasta
2008-01-23, 20:28
De ligger gött i handen!
Äger själv två st Daiwa Luna i 300 sizen.Det är ju i stort sett samma rulle som St croix:en och jag kan bara säga att de är de överlägset skönaste rullar jag fiskat med.Har själv små händer och jag har inga problem att jerka med en 300 en hel dag.St Croix finns dock bara i högervariant vad jag vet men om det funkar så är det nog en klockers rulle./Kalle
Muskytracker
2008-01-23, 21:06
Vill ha en St. Croix vänstervevad... finns tyvärr inte!
Har kört sönder min Record 61 efter 3 turer!!!:skaka:
Jag köpte precis en Daiwa Luna 300L(Lefty) som jag testade imorse. Kan inte uttala mig om funktionen med den ligger skönt i handen.. Gick på 1700:- inkl frakt från eBay i USA.:appl:
/O
Svartzonker
2008-01-23, 21:55
Daiwa Luna 300L är fantastisk och en annan favo är den gamla svart/silvriga amb c3.
Vill ha en St. Croix vänstervevad... finns tyvärr inte!
Har kört sönder min Record 61 efter 3 turer!!!:skaka:
JB :blah:
någon som har koll på hållbarheten på dessa rullar jämfört med tex amb C3 eller JB?
Tja!
Tackar för svaren!!!:cheers: Intressant, lutar nog åt ett inköp tror jag!!!
Vilken modell ska man ha 300 eller 250? Motsvarar 300 modellen amb 6000 strl och 250 amb 5000 strl???
Tja!
Vilken modell ska man ha 300 eller 250? Motsvarar 300 modellen amb 6000 strl och 250 amb 5000 strl???
Köp nu en riktig båt istället, du har rullar så det räcker.:blah:
Tja!
Jag valde 300:an för att den har "spool click" Tror den motsvarar 5000 eller lite större. Betydligt lägre profil än 5000, lite bredare kanske. Jag e helnöjd med utförandet men aldeles för tidigt att uttala mig om funktionaliteten.
/O
RobRaven
2008-01-24, 14:19
Läste ni i fiskeföralla att Luna 300 ska säljas i Sverige för rek 3999:- ????
Läste ni i fiskeföralla att Luna 300 ska säljas i Sverige för rek 3999:- ????
Är du förvånad? Millen kostade väll närmare 6000kr och Calcuta TE en bit över 4000kr. Det sjuka är att bios endast säljer vänstervetat i år, vill dom missa hela den markanden som fiskar högervevat?
Bade lunan och st croix ar skona. De gar att slakta med en m and e ocksa. Skoter man dem verkar de halla bra. Jag har varit pa St croix om vanstevevade och det kanske kommer. Har vevar ingen vanster eller inga lefty hockyspelare. Vete fan varfor.
300an är något bredare än Amba 6000 men sitter också lite lägre på spöt. Jag har för mig att Lunan har lite bättre linkapacitet än Amban.
Älskar min Luna, men hållbarheten har jag än ingen aning om. Är bara backspärren bättre än den svenska så är jag nöjd.
//Stefan
RobRaven
2008-01-24, 19:54
Är du förvånad? Millen kostade väll närmare 6000kr och Calcuta TE en bit över 4000kr. Det sjuka är att bios endast säljer vänstervetat i år, vill dom missa hela den markanden som fiskar högervevat?
Är det inte konstigt ....230 $ i USA 637 $ i Sverige .... hur mycke skatt har vi i det här landet???
Är det inte konstigt ....230 $ i USA 637 $ i Sverige .... hur mycke skatt har vi i det här landet???
Mellanhänder glömer du, bios ska ha sitt och sen säljer butikerna betydligt mindre mängd av allt här. Hur många fler Luna tror du dom kränger även om dom skulle sälja den för 2500kr? Folk är snåla! Dom flesta vill inte ens betala 1000kr för en rulle.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.