Visa fullständig version : Bull Dawg
seolahan
2008-01-24, 00:12
Lite frågor runt dessa beten.
Fisketeknik?
Det finns oilka modeller och tänkte på hur hänget är på de olika.
Spinnstopp bara eller kraftiga jerks funkar också??
Krokningstekning?
Krokar orginal eller gäller trimning med placering?
Tafs till betet?
Spö som passar(framförallt 23cm då det är den som passar mitt fiske)?
Rulle?
Året runt bete??
Askungen
2008-01-24, 00:49
Fisketeknik?
Krokningstekning?
Tafs till betet?
Rulle?
Året runt bete??
Kolla på denna: http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=3765
Kjelle Lundberg
2008-01-24, 16:54
23cm är väl Magnum den finns i två varianter sjunk och shallow,till det passar ett st croix spö upp till 8oz perfekt,som rulle är amba 6500 eller motsvarande bra.Bulldawg är defenitivt ett åretruntbete.Endast fantasin begränsar när det gäller hemtagning av BD.
Alessandro
2008-01-24, 17:06
Fisketeknik?
Krokningstekning?
Tafs till betet?
Rulle?
Året runt bete??
Moddar du shallow varianten (den med hål på ryggfenan) så kom ihåg att hänga någon tyngd motsvarande krokarna då den kantrar lätt annars.
Moddar du shallow varianten (den med hål på ryggfenan) så kom ihåg att hänga någon tyngd motsvarande krokarna då den kantrar lätt annars.
Ja, och då blir den inte shallow längre. Slutsats: Modda inte Bulldawg Shallow, däremot är den "vanliga" lämplig för att flytta upp krokarna på ryggen. Även där behövs som regel en tyngd under så bullen går rakt.
Ja, och då blir den inte shallow längre. Slutsats: Modda inte Bulldawg Shallow, däremot är den "vanliga" lämplig för att flytta upp krokarna på ryggen. Även där behövs som regel en tyngd under så bullen går rakt.
Ska man hänga på ett päronsänke då lr ?
Fast det är onödigt att modda BD. Krokar bra som det är, byt krok bara. Fruktansvärt bra bete.
Ja, ca 10 gram.
Fast det är onödigt att modda BD. Krokar bra som det är, byt krok bara. Fruktansvärt bra bete.
Jag tycker att den krokar bättre med krokarna på ryggen. Men det kan vara nåt jag fått för mig.
Tror iofs inte att gäddan bryr sig nämnvärt om den kantrar.
seolahan
2008-01-24, 19:16
Hur är Savage Gears Alien?
Så finns Demon och Boxer också!
Någon som vet något om dem?
Vilken spölängd rekomderas?
Styvt spö för att kroka bättre?
Har hittat ett 7"6´ till 180gram.
Det torde klara BD Magnum fint.
Det kanske är kortare spö för bättre krokning som gäller!?
Det är då jag funderar på att gäddan biter så hårt i gummit så at betet inte glider i käften och därför inte krokar vid mothugget!!!!
Hur är Savage Gears Alien?
Så finns Demon och Boxer också!
Någon som vet något om dem?
Vilken spölängd rekomderas?
Styvt spö för att kroka bättre?
Har hittat ett 7"6´ till 180gram.
Det torde klara BD Magnum fint.
Det kanske är kortare spö för bättre krokning som gäller!?
Det är då jag funderar på att gäddan biter så hårt i gummit så at betet inte glider i käften och därför inte krokar vid mothugget!!!! Magnum bd väger runt 225g så du borde nog leta upp ett lite kraftigare spö såvida det inte är nått jenkar spö då dom kan ha lite skeva viktangivelser. Ålen och curly sue är väll dom kopior som är bäst (curly sue är kanske bättre än orginalet?) Deamon och boxer rasar sönder på tog för lätt.
Jag kör med ett Lamiglas LGMXH70.
Klarar utan problem att slänga BD magnum med mer....
Kast vikt på 220g eller 8oz.
för den som kör med beten runt 100 gram sat BD magnum/regular kan ja nog säga att LGMH70 med kast vikt 170gram eller 6oz lämpar sig bäst.
själv använder jag mycket beten på mellan 120-200 gram +, därför har jag valt 8oz spöt.
seolahan
2008-01-24, 19:32
Den skrivs ut till 170g, både shallow och vamlig!!!
Kan du rekomdera en spölängd UBEROLA???
Kollat St Croix i olika models!
Alternativt om Du klämmer fast en bit wire mellan buköglorna. På wiren klämmer Du sedan fast 2-3 stycken AAA blyhagel..
Den skrivs ut till 170g, både shallow och vamlig!!!
Kan du rekomdera en spölängd UBEROLA???
Kollat St Croix i olika models!
Vanliga väger 225g sist jag kollade och shallow väger bara några gram mindre beroende lite på gummiblandning. Längden stämmer inte heller dirket den ska va 12 tum men var fan får man frma den längden? Inte från nos till början på svansenen och inte från nos till svanstipp? Skumt det där. 7 till 8 fot känns klockrent. Polaren fiskar med ett PM76HF och det fungerar utmärkt till magnum bd trotts att det "bara" är klassat till 6oz. Själv kör jag med Pm79***hf till mina magnum och super magnum. Men ska man inte fiska dom riktigt stora betena är 6oz spöett nog ett bättre val med sin lite mer humana klinga.
seolahan
2008-01-24, 19:54
79:an du kör med verkar vara för beten jag aldrig kommer svinga!
8-20oz är verkligen heavy! i klass med Lemmy!!!
Siktar in mig på ett PM76HF då!!!
Tack UBER!
En bra sak med att modda är att gummit slits mindre med utanpåliggande krokar. Krokningsegenskaper har jag egentligen ingen uppfattning om det ena eller nadra är bättre. Men för egen del tycker jag det funkar bra med originalriggningen. Det finns något vackert med att limma och smälta sina bullar...Testa och se vad du själv gillar.
Vart finns den köpa? Har kollat överallt men hittar icke..
Vart finns den köpa? Har kollat överallt men hittar icke..
Den finns i mängder på www.attitudebaits.com. För tillfället ligger dock hemsidan nere.
//Stefan
Mad Dane
2008-03-01, 09:59
Siten är uppe igen... Tyvärr var det en serverfel som krånglade igår kväll.
Vi har dryga 2000 Bullar på lager just nu... Så ingen blir utan :elgura:
När jag söker på Bull dawg på attitudebaits så kommer det upp att det inte finns ngn sådan produkt.
När jag söker på Bull dawg på attitudebaits så kommer det upp att det inte finns ngn sådan produkt.
Testa och kolla under swimbaits :fisk:
Där var det ja =)
Tack
Hur många gram är det "normala" man brukar fiska med bulldawg?
Tänkte nämligen köpa ett Piglet evo II spö, så vill ju ha ngn Bull dawg som går ihop med den.
Vad brukar alla ni ha för gram på era bull dawgs? tänkte dra iväg en beställning på 170 grammarn.
Och Vad för färg är bra i mörkt sötvatten?
Vad brukar alla ni ha för gram på era bull dawgs? tänkte dra iväg en beställning på 170 grammarn.
Och Vad för färg är bra i mörkt sötvatten?Ska du köra med piglet spöett så max regular storleken. Magnum väger över 200g och är nog inte så lämplig, har du inte redan köpt ett spö så köp ett st croix premier 6,3fot XHF. Kastar och fiskar alla beten du kan tänka dig. När det gäller färg så köp dig en mörk och en skrik så klarar du dig länge, ofta fungerar ett svart bete kanon även i riktigt mörkt vatten.
Är det skillnad mellan bull dawg och bull dawg magnum, förutom hur mycket dem väger?
Är det skillnad mellan bull dawg och bull dawg magnum, förutom hur mycket dem väger?Ja, magnum är både fetare och längre.
Tänker ju fiska med andra också, typ Buster jerk och så, tror du 170 grammarn av Bulldawg räcker?
Tänker ju fiska med andra också, typ Buster jerk och så, tror du 170 grammarn av Bulldawg räcker?Vad menar du med räcker? gäddorna äter alla bullar stora som små.
Hur stor är Bull Dawg 97 grammarn? Ngn som kan ta ett foto och med en tändare/tändstickask så man kan se förhållande hur stor den är till det.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.