Visa fullständig version : Bygga trailer
troutfish
2008-01-30, 12:40
vad skall man tänka på om man skall bygga trailer av ett husvagnsunderede ?
hur registrerar man in den osv ?
Ring bilprovningens telenr för tekniska frågor, har du inga reg papper på underredet/husvagnen så undrar jag om det lönar sig, om du inte ska bygga en 30km vagn.
Registrerings besiktning är ett krav vid ombyggnad om det är en registrerad 80km vagn, ca 1100-1200kr
http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_lookupweb/Om_Bilprovningen_kontakta_oss
troutfish
2008-01-30, 13:17
jo vi har reg papprerna kvar ! ,, måste man väga den först ??
vägning sker efter du har byggt om den så du får ekipagets vikt i papperen då får du även vikten du får köra på den
En båts tyngdpunkt ligger offtast en bit bakom mitten på båten (med motor monterad).
Tyngdpunkten ska ligga över axeln på vagnen så inte släpet blir bak/fram-tungt.
Ett husvagnsunderede med axeln i mitten kan göra släpet grymt baktungt.
jo vi har reg papprerna kvar ! ,, måste man väga den först ??
I registrerings besiktning ingår vägning.
mago_burton
2008-05-20, 17:28
Jag har en liten fråga på detta ämne också efter som jag ska göra samma sak. Hur mycket får jag bygga om? Får jag korta den tex?
martinus
2008-05-20, 19:26
Vet inte riktigt vad man får men jag kortade in min en liten bit. Som sagt kan det bli väldigt baktungt om man låter axeln sitta där den satt från början. Min båt är så långt fram att det inte går att öppna bagaget på en kombi så jag brukar använda sedan..
smidigare och bättre att köpa en beg kärra. 7-8000 för en eukärra går det att hitta, om inte annat lycka till med bygget.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.