handdator

Visa fullständig version : Fiskefolk Sthlm

Lillrichter
2008-02-01, 13:27
Tja ba!
Tänkte höra mig för om det finns chans att hänka på nån som fiskar i sthlm-området, Själv är jag från Linköping där jag fiskat skapligt mkt (mestadels jerk, men också endel gädd o gösmete) Nu bor och jobbar jag i Solna, och känner att flytten från Linköping gjorde att mitt fiske kom i skymundan :( Jag har varken bil, körkort eller kunskap om fiskeplatser i Sthlm, Men jag hoppas att det finns någon barmhärtig person på det här forumet som skulle kunna ta mig under sina vingar och visa vad sthlm har att erbjuda :D

Ni kan nå mig på min mail bäst:
erikreutermo@hotmail.com

eller så kan ni helt enkelt svara på denna tråden!

Skitfiske/ Erik

ArekBakomFlötet
2008-02-01, 14:34
Först och främst måste du lära dig deras språk...

Brunte
2008-02-05, 16:58
Tja ba!
Tänkte höra mig för om det finns chans att hänka på nån som fiskar i sthlm-området, Själv är jag från Linköping där jag fiskat skapligt mkt (mestadels jerk, men också endel gädd o gösmete) Nu bor och jobbar jag i Solna, och känner att flytten från Linköping gjorde att mitt fiske kom i skymundan :( Jag har varken bil, körkort eller kunskap om fiskeplatser i Sthlm, Men jag hoppas att det finns någon barmhärtig person på det här forumet som skulle kunna ta mig under sina vingar och visa vad sthlm har att erbjuda :D

Ni kan nå mig på min mail bäst:
erikreutermo@hotmail.com

eller så kan ni helt enkelt svara på denna tråden!

Skitfiske/ Erik

Ingen som förbarmar sig över dig, mr Prao?!

Bandis
2008-02-05, 18:17
Har faktiskt bott i solna!
Numer avflyttad till Eskilstuna, men du skall få lite tips:

Fiskade en del i råstasjön samt i brunnsviken. Råstasjön ger en hel del gädda, men inte så stora. Lötsjön som ligger intill är också helt ok. Fiskekort till båda sjöarna är billigt och fås genom solna sportfiskeklubb. ca 200 kr för ett år om jag inte minns fel.
Brunnsviken är rätt grym, speciellt den västra stranden, stor gädda inget ovanligt. Dessutom chans till gös och öring.

/Bandis

Lillrichter
2008-02-19, 15:50
Tackar o bockar..bra start på vägen :D

Thomas Pettersson
2008-02-19, 16:24
Håll koll på denna tråd istället;

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=33000

/Thomas