Visa fullständig version : Fiskepolare STHLM
Först vill jag säga att det här var ett kanoninitiativ att dra igång ett fiskeforum!
Sedan känner jag nästan ingen som är fiskeintresserad i Stockholm där jag bor nu (inflyttad för tre år sedan) och jag har inte tillgång till båt så det har blivit alldeles för lite fiske sedan jag flyttade hit. Så om just DU skulle tycka att det vore skoj att få sällskap av en 30-årig, inflyttad norrlänning som helst fishar gädda, gös, öring mm på spinn så pm:a mig gärna.
Jag är f.ö. reggad som J-Bone på sporthoj.com så någon kanske har sett mig posta där annars.
:D
Pikekiller
2002-08-29, 15:34
Vi kommer att försöka ordna lite båthyrande mm.mm. Har själv båt men den ligger i Roslagen. Håller på att kolla upp vart man kan hyra båt till vettiga priser. Diskussionen får hållas levande..
Jag pmar dig nån gång när det blir dax för lite havsöring oki...låter det bra eller? :D
Originally posted by Hunter
Jag pmar dig nån gång när det blir dax för lite havsöring oki...låter det bra eller? :D
Du det låter kanonbra! Ser fram emot det. :D
Fick ju en Ambassadeur 6500 Pro Rocket för ett par månader sen som jag inte testat än.
Vore ju skoj om vi kunde ordna en liten fisketävling för de som är på detta forum. Hyra några små båtar och sen tävla för fullt ! :D
Sen kan man ju grilla och snacka skit också !
Vore ju skoj om vi kunde ordna en liten fisketävling för de som är på detta forum. Hyra några små båtar och sen tävla för fullt ! :D
upp!
ingen som vill ha sällskap till att lura nån höstgädda?
Jag vill ut antingen på Lördag eller Söndag. Tänkte dra till Skansundet och hyra en liten båt och dra lite Gäddor.
Sturgeon
2002-09-26, 16:25
Fan, att man inte bor i Stockholm med omnejd:( :(
Sturgeon, bara ca 46 mil till Skansundet från dig ... :D
Skämt åsido ... synd att vi är så utspridda men snart är det mer folk här och då kommer det vara lättare att hitta likasinnade i sin omnejd. ;)
Jag bor typ 7 mil utanför stockholm så jag har ju inte så långt dit...
Uffe, Skansundet ligger vid Mörkö en bit från Södertälje.
http://www.gulasidorna.se/main/search/map.asp?R=1556&mapsymbol=star
tackar...
Tyvärr ligger det åt "fel" håll från stockholm för mig :(
Men men, ni som bor i stockholm kan ju medela om ni tänker fiska några mil norr om stockholm, typ furusund eller liknande...
Va föresten ute idag med en polare och fick en enorm gädda på 1650 g, han fick ju iofs en på 4 kg men det behöver vi ju inte nämna =D
håll den här tråden igång nu gubbar för nu börjar höstgäddan gå till! ska försöka fixa nån polare att dela båt med på söndag, isåfall hänger jag gärna på Bergman. :)
Ska vi hitta på nåt skoj till nästa helg kanske ?
gärna! Bergman, du har pm.
upp...
Borde kanske starta ett västkust gäng. För att sedan ta an en utmaning mot öst.
Lite skojig tävling.
Blekinge nästa vår låter ju bra. :headbang: :appl:
Hoppas att det blir av till helgen ! Alltid lika skoj att dra några Gäddor ... ;)
Att bero på fiskeintresserade i stockholm, det råkar inte finnas någon i min ålder, runt 14?
Sturgeon
2002-10-07, 22:50
Originally posted by oringen
Borde kanske starta ett västkust gäng. För att sedan ta an en utmaning mot öst.
Lite skojig tävling.
Blekinge nästa vår låter ju bra. :headbang: :appl:
Låter bra tycker jag, då skall östkustborna få bekänna färg.
Så ÄR det.:) :rolleyes: :)
Sturgeon, vad är reglerna då ? Mest firrar/vikt på en dag/vecka/månad/år ?
Vi måste få ihop lite folk också ... är det fotobevis som gäller sen ?
Sturgeon
2002-10-08, 01:27
Originally posted by Bergman
Sturgeon, vad är reglerna då ? Mest firrar/vikt på en dag/vecka/månad/år ?
Vi måste få ihop lite folk också ... är det fotobevis som gäller sen ?
Självklar krävs det fler medlemmar, blev lite tagen av tävlinslusten en stund:rolleyes: .
Det mest optimala är att köra live någonstans i Sverige, att fiska på olika håll och sedan jämföra bilder är inte lika kul.
Krävs förstås planering m.m. men skoj skulle det vara och tvåla till "er".
Något för framtiden, det tar inte mer än några timmar till stockholm, så långt bor vi inte ifrån varandra.
Sen sover vi exempelvis på något slafsigt vandrarhem hyr båt och så ut och tar dem framför era näsor.:rolleyes:
Ska själv någon gång, snart förhoppningsvis, förbi stockholm för att fiska med en vän, Micke Puhakka.
:cheers:
nån som ska ut och känner för lite sällskap så ere bara att pm:a.
ha det.
:)
Originally posted by Bergman
Vi måste få ihop lite folk också.
Jag är gärna med östkustgänget!
Är det nån som ska fiska HÖ i stockholm? Djurgården... :) :) :)
Tyvärr blir det inget fiske för mig denna helg verkar det som ... :(
jag känner igen namnet micke phukka, tror jag har sett det i nån gammal napp och&nytt, kan det vara så ?
Originally posted by Sturgeon
Ska själv någon gång, snart förhoppningsvis, förbi stockholm för att fiska med en vän, Micke Puhakka.
:cheers:
Det var inte dåligt! En fisketur man gärna skulle vilja va med på :)
//K
Originally posted by Foppa
jag känner igen namnet micke phukka, tror jag har sett det i nån gammal napp och&nytt, kan det vara så ?
Eller så kanske du surfade in på http://www.fishguide.se/
:)
//K
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.