handdator

Visa fullständig version : S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only” Vår tävling -08..!!

PikeArrows
2008-02-18, 21:21
Inbjudan till vårens gäddtävling i östergötland!!

Ring Johan på 0709-225124 så kommer han att anmäla er båt till tävlingen! "Sista anmälan 7 dagar innan start av tävling."
Fritt antal båtar får vara med.

S:t Anna’s Pike Open ”Catch and Release only”

Lördagen den 29 mars kommer Pike Open äga rum vid Stegeborgs Hamnkrog. Tävlingen startar kl. 06:00 och slutar 16:00. Båtrampen ligger vid Stegeborgs Hamnkrog och parkering finns vid rampen.
Betalning sker vid incheckning av sitt lag á 200:- per person i båten. I läggning måste ske 45 min innan start av tävling. Det är tillåtet att utgå från annan ramp inom området.
Man måste närvara vid start vid Hamnkrogen i Stegeborg. Och vara åter när tävlingen avslutas kl. 16:00. ”Kommer man försent så räknas inte gäddan”

Det blir bara ett lag som vinner St Anna´s Pike Open och det är han eller hon som får den längsta gäddan för dagen. Det är antalet deltagare som avgör hur mycket pengar som finns i prispotten minus de omkostnader som tillkommer vid köp av material.
För att det inte ska uppstå några missförstånd och svårigheter på tävlingen så går vi på längden av gäddan!

Gäddan fotograferas mot en mätplanka. Bilden som är tagen kommer att läggas in i en dator på plats. Så en kabel till rätt kamera är ett måste annars räknas inte bilden och deltagaren blir diskad! Ett fotobevis måste visas upp annars räknas inte gäddan.

Med tanke på att de är svårt att få ihop en bra fiske tävling. Så är anmälan bindande och vi vill ha namn och nummer på personen. Samt hur många ni kommer vara i båten. Max 3st pers/båten.

Fiskemetod: Jerk, spinn, mete och flötes trolling. Endast ett spö åt gången per person är tillåtet i tävling. Men man får ha med sig reserv spön ifall ett skulle gå sönder.
Boende kan ordnas om så önskas. Men säg till 2 veckor innan så man hinner fixa de.

Regler
• Alla deltagare ska bära flytoverall eller väst.
• Fisket sker på egen risk.
• 1st spö per person får användas.
• Håll tiderna 05:15 till 16:00
• Fisket sker på angiven zon.
• Kabel till rätt digitalkamera - ”USB 2.0” anslutning är att föredra.
• Catch and Release – på all fångad gädda.
• Fiske utanför angiven fiskezon blir diskad

Vad ingår i startavgiften?

1. Sjökort för den fiskezon som kommer gälla för denna tävling.
2. En st mätplanka. ”Gädda måste synas på bilden.”

PikeArrows
2008-02-18, 21:28
Ja äntligen kommer tävlingen alla pratar om. *ler* Denna vår kör vi fritt med hur många båtar som vill vara med. Och varför redan i mars? Jo de finns ingen tid i apri. Så se till nu att annmäl er nu.

LordPike
2008-02-18, 21:40
Pikelords kommer deltaga och försvara förstaplatsen även om det är mycket duktiga fiskare som deltar, ska bli skoj, vilket område är det som gäller?

//PikeLords

Tekky
2008-02-18, 21:56
Jag kommer som vanligt=)

Team black pearl
2008-02-18, 22:19
Fruktansvärt tidigt,men Team Black pearl kommer me 3 goa trötta gubbar. zzzz..zzzz.

Henrik Nordberg
2008-02-19, 13:24
Team Simpan återvänder och är revanschsugna.

Fishcraft
2008-02-19, 13:56
Ska kolla runt lite men är sugen att sno tillbaka min titel......från förra vårens tävling 11.2 kgs gäddan står säkert kvar...:oj:

PikeArrows
2008-02-19, 21:02
Johan här... Vill bara på minna er om att jag vill att ni ringer mig och annmäler ert lag så att ni inte tror att jag har koll på er att ni är annmälda bara för att ni skriver här i tråden. Och du Micke.. de är ett måste för dig att du komma ner och tar tillbaka din platts på tron.. hahaha Plus att du har ju en ny "pråm" som jag vill se.

Bra skit fiske på er. // Johan.

B@M$E
2008-02-19, 21:05
är du sugen på att köra micke så hakar jag gärna på , står för sällskapet så står du för fisken:)

Fishcraft
2008-02-20, 00:22
Japp ,jag skall kolla runt och jag vet vad Björn alias snipkungen går för. Vi blir ett tungt team. Återkommer i frågan inom kort.

Brunte
2008-02-20, 12:29
Team Simpan återvänder och är revanschsugna.

Skepparn i det teamet är oduglig, så det blir nog svårt :cool2:

Team Gorilla är anmälda!

Henrik Nordberg
2008-02-20, 12:43
Skepparn i det teamet är oduglig, så det blir nog svårt :cool2:

Team Gorilla är anmälda!

Haha, det är möjligt men det är ju tur att de har en bra resurs i undertecknad. :)

Brunte
2008-02-20, 13:09
Haha, det är möjligt men det är ju tur att de har en bra resurs i undertecknad. :)

Lurigt för dig att behöva guida på bortaplan! :banana:

JohanPiers
2008-02-20, 13:49
Mars !!

men då är det ju öringsäsong fortfarande ju !!!! :catfight:

Brunte
2008-02-20, 13:54
Mars !!

men då är det ju öringsäsong fortfarande ju !!!! :catfight:

Fiska gröna öringar lördag och silvriga öringar på söndag?! :santa:

Brunte
2008-02-20, 13:56
Johan/PikeArrows hälsar att han siktar på att slå höstens deltagande antal båtar (jag har för mig att det var 22 st)
Så kom igen och anmäl er nu!

parkcape
2008-02-20, 16:27
Brunte om jag är en dålig guide runt slätbaken har ju det en väldigt bra förklaring.......
Det måste ju vara min läromästare som har gjort ett väldigt dåligt jobb..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vem det nu kan vara...!!!%%%///. :blah:

Brunte
2008-02-20, 16:32
Brunte om jag är en dålig guide runt slätbaken har ju det en väldigt bra förklaring.......
Det måste ju vara min läromästare som har gjort ett väldigt dåligt jobb..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vem det nu kan vara...!!!%%%///. :blah:

Läromästare?! Du menar väl guide...?

daylight
2008-02-20, 21:56
nu kör bi för 3:e gången...skit fiske..

parkcape
2008-02-21, 17:25
:winner:[QUOTE=Brunte;339696]Läromästare?! Du menar väl guide...?[/QUOT

ok. guide då men han är lite av en läromästare med vad det gäller att bända stora gäddor.

B@M$E
2008-02-21, 21:55
Hur många är det hittills?

PikeArrows
2008-02-21, 22:42
Halloj alla... Jo vi är 6-7 lag redan men sen så är de ju några som har skrivit i tråden som inte har ringt mig. Men ska snart dra ut lappar i vår fiske butik i norrk. Hoppas ju på att klubba höstens tävling, var ju så jävla mycket båtar då.

Men vill ju ha mer båtar utifrån.. kul att gå gäster.. Men skulle vara kul å se anytec 750 igen.. hihi.. de har grym båt men har inte visat vad de får på krogen..

Ha de bäst.. // johan..

B@M$E
2008-02-21, 23:50
vi kommer att köra , vet ej dock om micke(fishcraft) anmält oss än.

Cole
2008-02-22, 00:09
Jag kommer troligtvis med en eller två gubbar.
//C

Fishcraft
2008-02-24, 20:08
Yes , Vi skall vara med i vårtävlingen av St Anna Pike Open.

Det är ett blytungt lag som ställer upp i våran båt. Björn alias snipkungen är het och drar alltid stort när det gäller. Sen har vi förstärkt teamet med Magnus Walle´n från sportfiskeboden som är flerfaldig Värtan Cup vinnare. Skipper och undertecknad Michael Söderberg bänder stor gädda till och från och drog en 11.2:a förra vår tävlingen och är vad jag förstår rekord i St Anna Pike Open.
Vi kommer inte vara ödmjuka :cool2:

Johanl12
2008-02-24, 20:29
Vi kommer garanterat med minst 2 gäddjagare....byter dock lagnamn sen senast!!
Varför vet nog bara Inge själv!!!

Shitfishing on you!!!

//Johan

LordPike
2008-02-24, 21:53
Yes , Vi skall vara med i vårtävlingen av St Anna Pike Open.

Det är ett blytungt lag som ställer upp i våran båt. Björn alias snipkungen är het och drar alltid stort när det gäller. Sen har vi förstärkt teamet med Magnus Walle´n från sportfiskeboden som är flerfaldig Värtan Cup vinnare. Skipper och undertecknad Michael Söderberg bänder stor gädda till och från och drog en 11.2:a förra vår tävlingen och är vad jag förstår rekord i St Anna Pike Open.
Vi kommer inte vara ödmjuka :cool2:

mycket stora ord här :D känn ingen som helst press vad det gäller att prestera, vattnet är svårt. kommer bli en skoj tävling hursomhaver.

FiskeJacke
2008-02-24, 22:32
Prestationsångest.. höhö Team Far&Son är anmälda och galet peppa!

Fishcraft
2008-02-24, 23:13
mycket stora ord här :D känn ingen som helst press vad det gäller att prestera, vattnet är svårt. kommer bli en skoj tävling hursomhaver.

Det är mest snack ...... men skoj skall det bli.

PikeArrows
2008-02-28, 16:41
Nu är de 14 lag som har ringt och ska vara med. Och i dag satte jag upp lappar på "skeppa" en av våra lokala fiskebutiker.. Får se om de kommer mer lag då..*ler*.

Men hade önskat på att mer fråb stockholm skulle komma ner. Men de är väl rädda att inte få fiska i sina hemma vatten.. *ler*.

Ja ha de bra och fiska på.. // Johan..

Zuko
2008-02-28, 18:05
Mycket mycket snack här i tråden.. vi pratar ju tävligt i min bassäng..
Men, jag går tyst.. det blir det snyggaste sättet att vinna på ;)

Team No Name.

Gäddas
2008-03-02, 20:40
Ja ska nog ta me ut ja å, kan va kul o testa i vatten som man redan ä hemma i;P

Cogo
2008-03-02, 20:54
Vore jävligt skoj att vara med. Men polaren och hans farsa har bara 30-kärra till sin båt (ingen direkt fiskebåt men det funkar), tror jag. Skulle ta evighet att komma ner.

Unconditional Hunter
2008-03-02, 21:24
Team Ignition e me!!!

Om vi får klart båten... väntar me anmälan tills dess!!

Shitfiske på oss:blah:

LordPike
2008-03-03, 12:21
Hur många lag är vi uppe i nu Johan?

Brunte
2008-03-03, 12:33
Mycket mycket snack här i tråden.. vi pratar ju tävligt i min bassäng..
Men, jag går tyst.. det blir det snyggaste sättet att vinna på ;)

Team No Name.

Jag gör som jag brukar och lägger mina pengar på att Pikelords plockar hem skiten. I höstas hade jag rätt!

Fishcraft
2008-03-03, 14:33
Jag tror dom vinnar också :sun:

Jag gör som jag brukar och lägger mina pengar på att Pikelords plockar hem skiten. I höstas hade jag rätt!

Brunte
2008-03-03, 15:10
Jag tror dom vinnar också :sun:

Oooh, hoppas de inte pallar för vårt massiva tryck! :popcorn:

PikeArrows
2008-03-03, 17:16
Än så länge är de 19-21 lag, har inte 100 koll. Har en lapp hemma och en lapp i trucken på jobbet. Men tror de kan vara 19 lag.. Men så är de ju många lag som var med i höstas som inte har hört av sig än.. Tycker att de är på tiden att de hör av sig.. plus de personer som skriver i tråden här som inte har ringt mig.. Er anmälan räknas inte här i tråden ni måste ringa..

Mvh Johan..

PikeArrows
2008-03-03, 17:17
Jag sattsar på att mitt lag vinner...*ler*. skulle se snyggt ut att ta hem vinsten och samtidigt hålla i tävlingen..*ler*.

Nä vart.. Jag har ett lag som kallar sig för "teflon" och de kan fiska..... Duktiga grabbar....

Mvh Johan..

LordPike
2008-03-04, 13:32
Vad i helvete! Jag har ju ingen dator hemma... :santa:

fråga kolon, hur ser bredbandsmöjligheterna ut igentligen i södra delarna av staden? inget internet 2008, och halvvägs ut på vikbo har dom internet? :D

pelle_jo
2008-03-04, 13:54
Team PikeHunt ska nu va med tre i båten ringer dig ikväll johan :cool2: :headbang: :cool2:

Brunte
2008-03-04, 14:47
fråga kolon, hur ser bredbandsmöjligheterna ut igentligen i södra delarna av staden? inget internet 2008, och halvvägs ut på vikbo har dom internet? :D

Jag tror nog att de möjligheterna finns, men faktum kvarstår, jag har ingen dator. Köpte en båt istället!

LordPike
2008-03-04, 15:48
Jag tror nog att de möjligheterna finns, men faktum kvarstår, jag har ingen dator. Köpte en båt istället!

okidoki. slut på frågor. förslagsvis så köper du en innan chefen lägger dig i en resväska och skickar dig till zimbabwe :D

PikeArrows
2008-03-04, 18:25
okidoki. slut på frågor. förslagsvis så köper du en innan chefen lägger dig i en resväska och skickar dig till zimbabwe :D

Macke.. tror inte Danne får ha en dator hemma för frugan.. Blir så många timmar på Fs då..
Och du Danne vi får väl se vem som får fisk, men ska bli kul att knäppa dig på näsan...

Du får väl dra ner på skeppa å köpa dig lite ludde drag så du har någon chans... Mohahahaha.... :elgura:

JockeZalt
2008-03-04, 21:07
Dreamteam anmälda!!! Två gubbar i båten!!
See Ya

fiske 4 life
2008-03-04, 23:49
måste bli klara med båten,, sen blir det st Anna för hela slanten,,
blir en debut för team ignition,, :appl:

Cole
2008-03-05, 09:54
Team noll koll anmälda med två gubbar i båten.
Det blir premiär för oss i skärgården.
//C

Brunte
2008-03-05, 11:15
Team noll koll anmälda med två gubbar i båten.
Det blir premiär för oss i skärgården.
//C

Oj, det verkar bli många båtar...

Bara jag hinner få igång min murkla tills dess.

LordPike
2008-03-05, 11:24
Oj, det verkar bli många båtar...

Bara jag hinner få igång min murkla tills dess.

så går det när man kör blårök du vet :D

Tekky
2008-03-05, 11:29
sådär då var vi anmälda med 3 pers i båten

Brunte
2008-03-05, 11:46
så går det när man kör blårök du vet :D

Mmm, börjar bli lite orolig. Får nog köpa loss den där 50 hk Hondan...

PikeArrows
2008-03-05, 21:14
Danne.. Nu har vi slagit höstens tävling. Min telefon ringde i dag som fan.. vi har 24 lag än så länge.. Och då är de några som sagt att deras polare ska oxå ring.. Man vet inte vart de slutar.

Och man får inte vägra Ludde utan man kan fundera på varför de är så jävla dyrt.. Men å andra sidan är "cobb" gäddbetet ännu dyrare..*ler*. Ja inte en aning om vem du yrar som som du har i båten.. Men de kommer bli kul.. Hoppas på mycket öring..

doniebrasco
2008-03-06, 14:47
Känns som det kan bli riktigt många denna gången
Det låter ju hur bra som helst för då får ju Team PikeHunt ännu mer pengar
God Middag!

Flosse
2008-03-07, 10:00
Då var man anmäld och klar då, "Team Vånga" kommer troligtvis dominera =)

Zuko
2008-03-07, 20:10

haha, jo man kanske borde göra det.. Var med i höstas, dock sög ju fisket då men.
Nu i år har vi faktiskt haft en skön medelvikt. Men vinnargäddan har inte synat båten än. Får väl hoppas hon kommer under tävling ;)

hellhammer
2008-03-09, 19:33
Är området innanför ettersundet?eller utanför ner mot langnö .

Zuko
2008-03-09, 21:10
I höstast var det från ettersundet rakt ut till st rimmö sen ner mot lagnö i söder.
Men med tanke på att det är fler lag nu i vår så vet jag inte =)

hellhammer
2008-03-10, 18:41
skulle vara ok o veta båttrailern är avställd men lindern går att ta på kärra,men åka från stegeborg ut till ekenö för att börja fisket är inget vidare med 4hp.

LordPike
2008-03-10, 18:55
hehe, det är på nattsträckorna det avgörs, i början irrar bara dom flesta runt i vilket fall som helst och mäter penis men jag förstår dig, 4hp är inget roligt i svallet av större båtar, körde med en 15hp första året och vi kom sist ut men pallen var vi på i vilket fall.

poyboy
2008-03-10, 19:28
Hur många startande ekipage har anmält sig nu?

hellhammer
2008-03-10, 19:46
när är sista anmälningsdag tänkte på om vädret passa en snigelexpress om det är utanför ekenö.

B@M$E
2008-03-10, 19:59
"Sista anmälan 7 dagar innan start av tävling."

ZanderKing
2008-03-10, 20:17
Räkna in två båtar till. Ringer och anmäler mig omgående.

PikeArrows
2008-03-11, 15:53
Det är många lag i år.. Och området kommer vara fritt... Just nu är de 28 lag. Och tror de blir några till precis innan sista anmälan.

Men som sagt området kommer bli fritt. Men de är inte de lag som kör längs bort som kommer vinna. Det är de som stannar på fläst ställen å fiskar av vassarna.. Men hur stårt område de blir.. Ja de tar jag på tävlingsdagen.

// Johan...

LordPike
2008-03-11, 16:21
Det är många lag i år.. Och området kommer vara fritt... Just nu är de 28 lag. Och tror de blir några till precis innan sista anmälan.

Men som sagt området kommer bli fritt. Men de är inte de lag som kör längs bort som kommer vinna. Det är de som stannar på fläst ställen å fiskar av vassarna.. Men hur stårt område de blir.. Ja de tar jag på tävlingsdagen.

// Johan...

om området nu är fritt varför då informera om hur stort området blir? :D
hur går det med dom där bar borden vi tänkte fixa svinto?
:blah:

PikeArrows
2008-03-11, 17:21
om området nu är fritt varför då informera om hur stort området blir? :D
hur går det med dom där bar borden vi tänkte fixa svinto?
:blah:

Jo de där bordet ska vi fixa.. Men jag tycker du ska ha ett litet öl party så kan vi planera lite.. vad sägs om på fredag om inget annat händer. ??

Öl är väl gott.....*ler*.

PikeArrows
2008-03-11, 17:25
Ska bara visa på de sjökort som jag ger med i avgiften.. Så om de är någon som ger sig ut utan för de så är de upp till var och en.. vara bara de..

LordPike
2008-03-11, 23:11
Jo de där bordet ska vi fixa.. Men jag tycker du ska ha ett litet öl party så kan vi planera lite.. vad sägs om på fredag om inget annat händer. ??

Öl är väl gott.....*ler*.

låter som en mycket bra idé, måste ju kolla in nya lyan om inte annat?
får höras om det! och hur går det med den andra festen, 30 host host.

PikeArrows
2008-03-12, 13:37
låter som en mycket bra idé, måste ju kolla in nya lyan om inte annat?
får höras om det! och hur går det med den andra festen, 30 host host.

Nu hör inte ja dig..*ler*. vadå 30......

Nä men jag får ta en sak i taget annar går ja snart in i väggen..*ler*,.. Så om de blir av i april eller i maj.. de vet i fan..

Men 30 års fest blir det i allafall..

Brunte
2008-03-12, 14:28
Nu hör inte ja dig..*ler*. vadå 30......

Nä men jag får ta en sak i taget annar går ja snart in i väggen..*ler*,.. Så om de blir av i april eller i maj.. de vet i fan..

Men 30 års fest blir det i allafall..

Äh, den där LordPike har ju knappt passerat valpstadiet. Han blir nog varse... :santa:

LordPike
2008-03-12, 19:50
Äh, den där LordPike har ju knappt passerat valpstadiet. Han blir nog varse... :santa:

hehe 10 år upp så än kan jag vara kaxig!

OBS!
Vill härmed meddela att PikeLords har fått tillskott i familjen tillfälligt i form av upptagning i orden på tävlingen genom en sk. tryout :D
så bli skoj o styra skutan mot större gäddor med Brunte på tävlingen
//LP

gösar
2008-03-12, 23:16
oj oj oj. 28 lag minst 2 i varje båt är 56*200:- 11200:- till dreamteam :):fiska1:

B@M$E
2008-03-12, 23:22
räkna med att det lär va 3 i mer än hälften av lagen, samt 4 i några. Kommer nog bli några lag till inom kort:)

PikeArrows
2008-03-13, 23:21
Får inte vara 4 pers i båtarna... !!!!!!!!!!!!!!!!

Plus att de är 32 lag med just nu..

FiskeJacke
2008-03-13, 23:31
Hehehe, you better watch out for me!
Jag behöver cashen till sommar... hehehehhehee, muhaha

SuBOnez
2008-03-15, 22:26
vi heter ju inte "noll koll" för intet, men ska göra mitt bästa för att inte låta Cole bli ledsen

//Håkan

ZanderKing
2008-03-17, 18:44
Tjena mittbena.... Hur många båtar är anmälda tills nu?

:elgura::headbang:

PikeArrows
2008-03-17, 18:56
Nu är de bara några dagar kvar tills anmälan går ut till tävlingen. Bryter den 19 så jag har tid att göra ett gäng plankor till. För vi ökar tävlingen med nästan 10 båtar varje gång. Nu är vi 35 lag som är anmälda. Kul som fan..

Mvh Johan..

Unconditional Hunter
2008-03-17, 19:53
Nu är de bara några dagar kvar tills anmälan går ut till tävlingen. Bryter den 19 så jag har tid att göra ett gäng plankor till. För vi ökar tävlingen med nästan 10 båtar varje gång. Nu är vi 35 lag som är anmälda. Kul som fan..

Mvh Johan..

Fast 19 är ju inte "7 dagar innan tävling" snarare 10?

PikeArrows
2008-03-18, 00:04
Fast 19 är ju inte "7 dagar innan tävling" snarare 10?

Precis helt rätt.. du kan räkna... Men jag trodde inte att de skulle blir så jävla många lag.. Och behöver mer tid på mig.. Så jag sa de nu här på sidan.. för att folk ska förstå att de ska ringa innan den 19de..
Men varför yttrar du dig. Ska du vara med på tävlingen. ??? ?

// Johan...

Unconditional Hunter
2008-03-18, 16:18
Precis helt rätt.. du kan räkna... Men jag trodde inte att de skulle blir så jävla många lag.. Och behöver mer tid på mig.. Så jag sa de nu här på sidan.. för att folk ska förstå att de ska ringa innan den 19de..
Men varför yttrar du dig. Ska du vara med på tävlingen. ??? ?

// Johan...

Värst va lack man blev? Skulle väl vara med iaf, vår båt är inte riktigt klar än, får se om vi hinner. vill ha den klar innan vi anmäler så att man verkligen kan komma om man sagt de.. du behöver inte bli så jävla sne bara för att man undrar orsaken till ändring:catfight:

PikeArrows
2008-03-18, 18:27
Värst va lack man blev? Skulle väl vara med iaf, vår båt är inte riktigt klar än, får se om vi hinner. vill ha den klar innan vi anmäler så att man verkligen kan komma om man sagt de.. du behöver inte bli så jävla sne bara för att man undrar orsaken till ändring:catfight:

Man kan ha dåliga dagar och i går var en sådan dag.. Men skönt att ni försöker jobba på att komma upp. Tråkigt att ni inte hinner bli klara..

Men men.. Jobba på..

Unconditional Hunter
2008-03-18, 21:41
Man kan ha dåliga dagar och i går var en sådan dag.. Men skönt att ni försöker jobba på att komma upp. Tråkigt att ni inte hinner bli klara..

Men men.. Jobba på..

Jotack. de har man allt erfarenhet av, vi sliter in i de sista!

leffelasse
2008-03-19, 12:24
Anmälda i grevens tid :oj: vi ser anmälningsavgiften som ett tillfälligt lån :fingers:

Quint
2008-03-20, 08:52
Tja.

Vad ligger vattentemperturen i st anna på,tänkte på om kylan som kommit nu håller i sig finns det risk för isbildning??

Angående reserv spö om man har tänkt köra spinn men har med sig jerkprylarna som reserv utrustning blir det i princip 2 fiske set.

Precisera lite så man slipper överpacka bilen i onödan:cheers:

Brunte
2008-03-20, 09:39
Tja.

Vad ligger vattentemperturen i st anna på,tänkte på om kylan som kommit nu håller i sig finns det risk för isbildning??

Angående reserv spö om man har tänkt köra spinn men har med sig jerkprylarna som reserv utrustning blir det i princip 2 fiske set.

Precisera lite så man slipper överpacka bilen i onödan:cheers:

Vattentempen låg (innan kylknäppen) på ca 3 grader. Enstaka vikar kan ha en tunn isshinna om kylan fortsätter, men det lär hinna bli mildare innan klockan slår Kalle.

Ang utrustning har det tidigare upplagor varit tillåtet med reservgrejer.

Cole
2008-03-20, 10:28
Öhhh, får man inte ha med sig hur många spön som helst?
Huvudsaken är väl att man bara använder ett i taget?
Jag brukar alltid ha med mig tre olika spön vid spinnfiske som jag byter mellan beroende på bete osv.....
//C

Edit: Hittade den här texten.....
Fiskemetod: Jerk, spinn, mete och flötes trolling. Endast ett spö åt gången per person är tillåtet i tävling. Men man får ha med sig reserv spön ifall ett skulle gå sönder.

Det tolkar jag som att om jag vill får jag ha med mig tio spön om jag vill så länge jag bara använder ett i taget. Det skulle förövrigt vara svårt att kasta med två samtidigt.....
//C

LordPike
2008-03-20, 10:41
Öhhh, får man inte ha med sig hur många spön som helst?
Huvudsaken är väl att man bara använder ett i taget?
Jag brukar alltid ha med mig tre olika spön vid spinnfiske som jag byter mellan beroende på bete osv.....
//C

Edit: Hittade den här texten.....

Det tolkar jag som att om jag vill får jag ha med mig tio spön om jag vill så länge jag bara använder ett i taget. Det skulle förövrigt vara svårt att kasta med två samtidigt.....
//C

folk har ju lite o göra, ta med dig hur många spön du vill men det är 1 i taget som gäller, alltså, man får inte slänga ut 10 meten och sen stå och kasta med 1 spinnspö, låter det rimligt?

Cole
2008-03-20, 13:28
folk har ju lite o göra, ta med dig hur många spön du vill men det är 1 i taget som gäller, alltså, man får inte slänga ut 10 meten och sen stå och kasta med 1 spinnspö, låter det rimligt?

Absolut, det låter rimligt och ja, jag har lite att göra, jobbar i butik och det är inte en käft här...:fiska1::fiska1:
//C

LordPike
2008-03-20, 14:13
Absolut, det låter rimligt och ja, jag har lite att göra, jobbar i butik och det är inte en käft här...:fiska1::fiska1:
//C

hehe, själv sitter jag i en kundtjänst för tillfället och alla är på blåkulla idag, skööönt.

Brunte
2008-03-20, 14:19
hehe, själv sitter jag i en kundtjänst för tillfället och alla är på blåkulla idag, skööönt.

Åså kastar du skit på mig när jag surfar på jobbet! =)

LordPike
2008-03-20, 14:58
Åså kastar du skit på mig när jag surfar på jobbet! =)

hehe tiden går bra mycket fortare i fotoalbumet än med bråkiga pizzabutiksägare.

nu nalkas v.13 och vi ska höja pb:et för dig. får komma överens om dag och tid.

Cole
2008-03-20, 15:18
hehe tiden går bra mycket fortare i fotoalbumet än med bråkiga pizzabutiksägare.

Kåkå eller liknande?
Dessutom har några klantiga byggubbar/elektriker fimpat min telelina så det går inte att ringa in heller, tutar bara upptaget här.
Tur att de inte fimpade internet. Dessutom har jag 196 sidor fiskefeber med mig att läsa:sun::appl:
//C

Brunte
2008-03-20, 15:52

Tisdag är spikat, grabben!

z28rikard
2008-03-22, 11:57
gubbarna på smhi lovar kyla ända in i april. vad kommer hända med cupen om det ligger is i vikarna?

När bestämmer ni för att ev. blåsa av cupen?

Team Jönsson
2008-03-22, 13:00
Team Jönsson anmäler sig med 3 personer i sista stund här på forumet. Vi hör av oss till dig Johan om du kan svara på mobilen.

Lycka till alla med :fiska2:

Cole
2008-03-22, 13:34
Tjena gubbs!
Är det någon som vet om det finns något nattöppet hak, mack, Mc el liknande på vägen mellan Örebro och S-köping? Vi kommer att åka över Finspång.
//C

parkcape
2008-03-22, 19:06
du har nattöpnna mackar i norrköping. men nåt hak är nog inte öppet. Tror inte att leons har öppet längre en till 04:00 på lördag morgon lika dant med max. tror att det är så iallafall de kanske stänger tidigare på lördags mornar.

LordPike
2008-03-22, 19:39
OBS VIKTIGT! Har pratat med PikeArrows idag (johan) och han har fått fetthaveri med sin dator och bad mig posta här att anmälan är STÄNGD från och med idag, 22mars. OBS VIKTIGT

Vgr ring Johan om det är något då jag bara är budbärare.

Fishcraft
2008-03-23, 11:44
Ser tufft ut med fisket till nästa helg... om man skall tro på SMHI, tempen kommer att gå ner mot minus 7-8 grader närmaste dygnet och sedan ligga mellan +2 till - 2 t.o.m Torsdag. Att traila båt i snöväder är ju inte precis någon höjdare..... och någonstans under veckan borde man kanske avgöra om tävlingen skall flyttas fram typ en månad eller så.......

gubbarna på smhi lovar kyla ända in i april. vad kommer hända med cupen om det ligger is i vikarna?

När bestämmer ni för att ev. blåsa av cupen?

PikeArrows
2008-03-23, 16:34
Ser tufft ut med fisket till nästa helg... om man skall tro på SMHI, tempen kommer att gå ner mot minus 7-8 grader närmaste dygnet och sedan ligga mellan +2 till - 2 t.o.m Torsdag. Att traila båt i snöväder är ju inte precis någon höjdare..... och någonstans under veckan borde man kanske avgöra om tävlingen skall flyttas fram typ en månad eller så.......

Jag har ingen tid i världen att flytta tävlingen. Jag åker ner på fredag och lägger i min båt. Och är rampen igenfrusen så får vi ta ett beslut då i mitt lag hur vi gör. Men jag säger.... vi kan inte flytta tävlingen........

Och Micke... jag ska ta reda på torsdag om rampen är full med is så jag kan ringa till de som har långt att åka.

Mvu Johan..

Ps.. Tack macke.. sitter hon farsan nu å skriver detta..

ZanderKing
2008-03-23, 16:41
Vi får väl ta med oss isborren i värsta fall.... Har man fått ledigt ifrån familjen finns det inget som skall stoppa mig ifrån att fiska...

:cheers::cheers::cheers:

Cole
2008-03-23, 16:49
Vi får väl ta med oss isborren i värsta fall.... Har man fått ledigt ifrån familjen finns det inget som skall stoppa mig ifrån att fiska...

:cheers::cheers::cheers:

Håller med, har man fått "ledigt" för en fisketur som denna så gör man mycket för att det ska fungera, men är det fruset så finns det inget vi kan göra.
Fast det vore surt som fan, har sett fram emot detta länge.
//C

poyboy
2008-03-23, 16:54
Hur är isläget nu vid ramperna? Vad säger SMHI om väderutsikterna för fredag natt lördag?

Henrik Nordberg
2008-03-23, 17:03
Enligt vädret på TV4 så ska det slå om till nästa helg igen med temperaturer på upp emot 10-15 grader i södra Sverige.

Fishcraft
2008-03-23, 18:23
vi får väl hoppas på det bästa med vädret.... såg bara att det skulle bli minus 8 grader mellan ons-tors denna vecka i Norrköpingstrakten enligt SMHI. Men TV 4 lovade milda vindar till helgen kan ju behövas.....Vi får väl se vad som händer.

parkcape
2008-03-23, 18:29
har precis varit nere i Stegeborg och kollat ramperna och jag såg ingen is någon stans. inte ens lite issörja i vassarna. vi får hoppas på det bästa.

z28rikard
2008-03-23, 18:48
Så länge någon kan vara så sjyst och kolla på torsdags kväll om isen ligger vid rampen och uppdaterar på detta forum så blir nog många glada. Vore tråkigt att traila ner 20 mil för att sedan bli tvungen att fortsätta ner till mörrum och tjuvfiska i isfria vatten :-)

peace love and wobblers på er!

TommyMört
2008-03-23, 19:03
Tjena gubbs! e de bara vårt team som har ett fruntimmer med i båten?
Hon jerkar grymt bra, så ni vet...
Å hon heter anna!

Cole
2008-03-23, 19:09
Tjena gubbs! e de bara vårt team som har ett fruntimmer med i båten?
Hon jerkar grymt bra, så ni vet...
Å hon heter anna!

Det finns nog några "kärringar" i andra båtar också....:sun::oj:
C

parkcape
2008-03-23, 19:13
Om inte Johan har uppdaterat på torsdag när jag kommer hem ifrån jobbet åker jag ner o kollar.

daylight
2008-03-23, 19:51
vilket jävla tjat det är om vädret..hallå!! ...har meteorologerna haft rätt nån annan gång lr?
is på rampen....du har väl vinter däck på trailern../jonas

z28rikard
2008-03-23, 20:06
is vid rampen, inte på, skrev jag. Inte så lyckat att vincha ner båten på isen, eller?

daylight
2008-03-23, 20:09
ska mycket till om det ska börja frysa inne vid färjeläget..
vatten tempen är på 2 till 3 grader.

z28rikard
2008-03-23, 20:17
en annan sak. väder gubbarna spår helt fantastiskt under vinter halv året. värre till sommaren tyvärr.

SuBOnez
2008-03-23, 20:27
om alla går in på ICA och köper varsit paket med salt så kanske vi kan lyckas hålla rampen fri från is =) här ska det fiskas!

Tekky
2008-03-24, 05:00
tror nog de ska va rätt lungt den där rampen ligger ju så bra till så de ska mycke innan den fryser, tror inte de hinner lägga sig i vikarna heller... möjligen att de lägger sig absolut närmast land där vassen håller ihop isen. men som de ser ut nu på vädret så vänder det till sydliga vindar och pluss grader på fredag.

poyboy
2008-03-24, 08:18
tror nog de ska va rätt lungt den där rampen ligger ju så bra till så de ska mycke innan den fryser, tror inte de hinner lägga sig i vikarna heller... möjligen att de lägger sig absolut närmast land där vassen håller ihop isen. men som de ser ut nu på vädret så vänder det till sydliga vindar och pluss grader på fredag.

Här kommer en positiv kille för "vår" fiskehelg!!:winner: Äntligen, har man väl tagit sig ledigt, så ska mycke till innan man backar ur för lite is....:headbang:

TulleG
2008-03-24, 10:02
Någon som har en platts över i sin båt, är jävligt sugen på att vara med men har ju inte fått klart med båten.

Zuko
2008-03-24, 15:09
De borde inte frysa i stegeborg. Det är ju för f*n strömt där :P Men de kommer va kallt så in åt helvette.. Var ute igår och fiska i bråviken ( !? ). Fingrarna mår inte bra kan ja lova..

Tekky
2008-03-24, 17:54
bara att bita ihop. får ha med sig många par hanskar=P

JAJK Fishing Team
2008-03-25, 06:16
Tja på er! Var i stergeborg o fiskade i sönags det var 7 minus o blåste lite kl 07.00, det var en vik som isen hade börjat att lägga sig i men det kommer inte att lägga sig där nere, rampen var kanon ioförsig så har det kommit snö men det är ju bara att skotta dän. Ser fram imot att få se alla sjö sätta igen det kan ju hända lite då*L* . ha det från JAJK Fishing Team

osch
2008-03-25, 09:13
Stod i norrköpings tidning idag att det ska bli +7 och solen ska titta fram lite på lördag :)

LordBrotherX
2008-03-25, 11:46
förbaskade snö!! det kommer bli kärvt att traila om inte snön smälter på vägarna ned till rampen...

LordPike
2008-03-25, 13:55
förbaskade snö!! det kommer bli kärvt att traila om inte snön smälter på vägarna ned till rampen...

sommardäck på trailern, FTW!

ZanderKing
2008-03-25, 14:31
Man har väl 4x4 på bilen????

:headbang::headbang::headbang:

Cole
2008-03-25, 18:07
Man har väl 4x4 på bilen????

:headbang::headbang::headbang:

Kanon!
Då är det du som drar upp min båt!
//Conny med framhjulsdrift:-(

LordPike
2008-03-25, 19:39
Kanon!
Då är det du som drar upp min båt!
//Conny med framhjulsdrift:-(

rampen kan bli mer än spännande med en trött 850 glt :D

PikeArrows
2008-03-25, 19:45
Halloj alla grabbar och en tjej.. Nu börjar de dra ihop sig och allt känns as bra. Jag vet att de kommit mycket snö.. Men va fan.. de skiter vi i..*ler*
Vi sliter med oss ett par hinkar salt ner på fredag och öser ut de på rampen. Sen tar vi med oss de hem och fyller på.

I år ska vi fan rocka.. Hoppas att något lag tar en riktigt stor sugga... Själva ska vi jobba på att göra tävlingen mer proffsig.
Så se nu inte vädret som något negativt och kom med å tävla..

Mvh Johan, Degen och Macke....

Tekky
2008-03-25, 20:02
som de ser ut så kommer de vara riktigt bra fiske på lördag. har varit riktigt kallt nu i några veckor o sen kommer de halvklart och 4-8 grader varmt, och blåsa lagom ser de ut som de ska göra också.
blir nog kanon

Zuko
2008-03-25, 20:22
http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/thumbnails/46646-m.jpg

Vill inte få er att lämna walkover men.. Vi är inne i ett stimm nu vi i Team No Name ;)
Hoppas musky godkänns i tävlingen ? Har en liten speciellt vik ;P haha

poyboy
2008-03-25, 20:51
Självklart kommer vi, rustade till max!! Värmedynor och handvärmare....:ordning: haha

Henrik Nordberg
2008-03-25, 21:11
Klart att det blir bra. Om 30+ lag har suttit och laddat järnet nu i några veckor kan det inte bli annat än kul. Jag är sjukt taggad och var dessutom och köpte ett par beten idag som det lyser vinnare om... :)

Cole
2008-03-25, 21:35
Team Noll Koll är i alla fall taggade som fan!!
Det absolut enda som kan hindra oss är att det frysit till annars får det gärna blåsa nordan med drivis i pungen och fryseksem på händerna!
//C

daylight
2008-03-25, 22:11
ska bli jävligt skoj...hoppas alla kommer nu.

poyboy
2008-03-25, 22:46
Team Noll Koll är i alla fall taggade som fan!!
Det absolut enda som kan hindra oss är att det frysit till annars får det gärna blåsa nordan med drivis i pungen och fryseksem på händerna!
//C

Sann gäddfiskare!! Bangar inte för lite is!!:elgura::elgura:

gösar
2008-03-25, 23:18
jag har en halvmeter is i båten så jag hoppas att det kommer mildväder annars är det kört för min del och att väglaget är isfritt då jag har sommar däck på kärran.
fisketävling i all ära men är det farligt att traila så får det vara tyvärr.

var på skeppa idag och handlade 10 nya vobblers så lite småsugen är man ju....

gösar
2008-03-25, 23:20
som de ser ut så kommer de vara riktigt bra fiske på lördag. har varit riktigt kallt nu i några veckor o sen kommer de halvklart och 4-8 grader varmt, och blåsa lagom ser de ut som de ska göra också.
blir nog kanon

snabba väderomslag brukar aldrig vara bra, det brukar vara stendött flera dagar efter väderskifte där jag fiskar..

gösar
2008-03-26, 11:05
och sen en fråga, den kanske är ställd men orkar inte leta..
flötestrolling är tillåten och då borde ju vanlig trolling vara det också då flötestrolling är snäppet mer effektivt. eller hur ligger det till? mvh.

Danne Johansson
2008-03-26, 12:06
och sen en fråga, den kanske är ställd men orkar inte leta..
flötestrolling är tillåten och då borde ju vanlig trolling vara det också då flötestrolling är snäppet mer effektivt. eller hur ligger det till? mvh.

Trolling är väl inte tillåtet i Slätbaken, så det är nog inte ok.

Trolling är inte tillåtet på många ställen i den östgötska skärgården.

Skit fiske på er på tävlingen.

Mvh Danne

Cole
2008-03-26, 15:56
Klart som fan det blir fiske på lördag!:appl::appl::appl::appl::fiska2::fiska2:
http://www.aftonbladet.se/multimedia/archive/00578/vader_578007w.jpg
Jag är sjukt taggad, ska bli kul att få ansikte på några av namnen härinne också.
//C

LordPike
2008-03-26, 16:27
Klart som fan det blir fiske på lördag!:appl::appl::appl::appl::fiska2::fiska2:
http://www.aftonbladet.se/multimedia/archive/00578/vader_578007w.jpg
Jag är sjukt taggad, ska bli kul att få ansikte på några av namnen härinne också.
//C

Kollar du vädret på AFTONHORAN?

nog för att det är norskt men den är mer korrekt i vilket fall

http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Norrköping/

annars har vi ju alltid smhi....

banandrag
2008-03-26, 18:25
:cool2::cool2::cool2::cool2::cool2::beer:
ska bli jävligt skoj...hoppas alla kommer nu.

Tekky
2008-03-26, 18:33
snabba väderomslag brukar aldrig vara bra, det brukar vara stendött flera dagar efter väderskifte där jag fiskar..

alltså. så länge de går till de bättre. massa minus i lång tid o sen lite sol o värme på de brukar ju få bra fart på fisken, iaf i mina hemma vatten. som råkar vara där tävlingen är. eller så har jag bara haft tur när jag har kommit till dom slutsattserna.

Tekky
2008-03-26, 18:36
Trolling är väl inte tillåtet i Slätbaken, så det är nog inte ok.

Trolling är inte tillåtet på många ställen i den östgötska skärgården.

Skit fiske på er på tävlingen.

Mvh Danne

jaga har funderat på de där. alla bör väl veta att trolling inte är tillåtet där ute. (om nu inte jag är helt fel underrättat) då borde väl även flötes trolling vara förbjudet och hur kan det då vara tillåtet på tävlingen?

bara en liten fundering så här på kvällskvisten.........

Brunte
2008-03-27, 08:39
Kollar du vädret på AFTONHORAN?

nog för att det är norskt men den är mer korrekt i vilket fall

http://www.yr.no/sted/Sverige/Östergötland/Norrköping/

annars har vi ju alltid smhi....

Vilket språkbruk du för dig med unge man! Piggnat till än?

daylight
2008-03-27, 10:08
trolling är bara tillåtet ute på frivatten..inte inne i skärgården..

Tekky
2008-03-27, 17:36
trolling är bara tillåtet ute på frivatten..inte inne i skärgården..

precis. så hur kan då flötestrolling vara tillåten fiske metod på tävlingen?
räknas inte flötestrolling som trolling? kan nån förklara tack?

LordBrotherX
2008-03-27, 18:26
Vilket språkbruk du för dig med unge man! Piggnat till än?

det är hårt mot dom hårda men hälsan kommer så sakteliga, idisslar gröna kluttar och har förbruktat åtskilliga träd i form av toapapper men nu är jag taggad till tusen, har bytt däck på trailern och riggat om alla bullar och hackat loss isen i bustern så nu är vi redo!

//LP

gösar
2008-03-27, 20:09
hej jag åkte bakvägen till åby idag och när man korsar bron där så är det mycket is, tjock is längs kanterna. vattnet är strömt runt omkring. jag hoppas fiske arrangörerna åker ut typ vid 10 på morgonen imorgon och kollar läget. tjock is tinar inte snabbt. mvh gösar.

Cole
2008-03-28, 11:19
Hur går det, någon som kollat isen idag?
Hoppas att det är öppet, är så sjuukt laddad!!
//C

Henrik Nordberg
2008-03-28, 11:58
Det ska nog inte vara någon fara. Parkcape var där och kollade igår och enligt honom så var det en del snö vid rampen men det kommer han och jag att fixa idag. Salt och sand i stora lass så det kommer att funka fint imorgon. Om det ser helt jävla hopplöst ut så kommer jag låta meddela det här i tråden framåt kvällen.

//Henrik N.

Cole
2008-03-28, 12:02
Det ska nog inte vara någon fara. Parkcape var där och kollade igår och enligt honom så var det en del snö vid rampen men det kommer han och jag att fixa idag. Salt och sand i stora lass så det kommer att funka fint imorgon. Om det ser helt jävla hopplöst ut så kommer jag låta meddela det här i tråden framåt kvällen.

//Henrik N.

:appl::appl::appl::appl:

Brunte
2008-03-28, 12:29

//Henrik N.

Pikelords sjösatte där idag. De rapporterar om tunnt islager i vikarna men dte är inget som lite +-grader inte biter på!

parkcape
2008-03-28, 12:59
hamnkrogs ägarna har varit idag o plogat vid rampan och parkeringen. Jag åker ner idag med henrik nordberg och saltar lite utifall. pratade även med ena kapten på färjan och han skulle också fixa med ramperna så det kommer att bli tävling imorrgon. finns ingen anledning till att inte komma. vi ses imorgon alla taggade tävlingssugna.

poyboy
2008-03-28, 14:32
Härligt med lite ny information om "isläget" både i vik och ramp...
Syns på lördag morron!!

Skitfiske....!!

Tekky
2008-03-28, 15:58
hur är de me ramp på andra sidan(motsatta sidan från borgen) vi blir ju trots allt ganska många, försöka dela upp sig lite så folk kommer till andra sidan också?

parkcape
2008-03-28, 17:16
jag har varit nere med henrik och kollat har precis hem. båda ramperna ser jävligt bra ut inga problem de lag som uteblir pga snö/is kommer att missa en kanon dag i skärgården.
ska ladda upp en bild på rampen vid hamnkrogen så alla har bildbevis.

parkcape
2008-03-28, 17:25
Värt att poängtera är att det står en stadig hink med sand/grus vid varje ramp utifall att det blir lite minus i natt. Jag har dock väldigt svårt att tro att det kommer att vara isigt även om det blir minusgrader då det är 25 kg salt som finfördelats över rampen vid hamnkrogen. Rampen på andra sidan är inte saltad med den var å andra sidan helt ren från is och snö och i princip snustorr när vi var där.

Ses imorgon!

//Henrik Nordberg (vid Parkcapes dator...)

FiskeJacke
2008-03-28, 18:04
det är hårt mot dom hårda men hälsan kommer så sakteliga, idisslar gröna kluttar och har förbruktat åtskilliga träd i form av toapapper men nu är jag taggad till tusen, har bytt däck på trailern och riggat om alla bullar och hackat loss isen i bustern så nu är vi redo!

//LP

haha klockrent!:cheers:

hellhammer
2008-03-28, 19:05
hör ni den så vet ni att team valla är på plats! .Efter måndagens guidning förväntar jag mig endast seger av grabbarna .Skitfiske ds.:elgura:

Cole
2008-03-28, 20:35
Fint som snus!!:appl:
Bra jobbat grabbar!:appl:
Vi syns om några timmar!!:appl:
//C / Team Noll Koll!!

parkcape
2008-03-28, 21:53
Det är möjligt att alla redan har koll men utifall att någon tävlingsladdad och väderosäker sitter och undrar så kan jag låta meddela att väderleksrapporten lovar monligt väder med ca 7+. Kan bli j*vligt bra.

PS. Parkcape är en jävel på att laga mat! Potatisgratäng och hjortfilé satt fint!!

//Henrik Nordberg (fortfarande vid Parkcapes dator)

Teacher
2008-03-28, 22:29
Tjena grabbar!
Bara så ni vet så har Stefan i vårat lag lovat att bada om vi vinner så snälla låt oss vinna........
Skämt o sido, vi ses snart grabber. Låt oss alla bända tungt.

poyboy
2008-03-28, 23:58
Kaffet i termosen, väskorna packade, spöt ibilen, nu bär det iväg.. Vi syns i ST Anna.

Skitfiske på er.

Team Akuten

ZanderKing
2008-03-29, 03:34
Nybryggd kaffe i termosen, äggmackorna klara, spöna packade. Nu jävlar är det dags för årets första tävling. Skönt att komma hem med lite kosing ikväll. Må bästa person vinna.

:appl::appl::appl::appl::appl:

Danne Johansson
2008-03-29, 18:39
Ska ut i samma område i morgon. Nå´n som vet hur det har gått idag?

Tänkte jag kunde få lite tips på vad som varit gångbart och vart pikesen stod. Har inte varit ute på 2 veckor pga den jäkla vintern som vi fick.

/D

Team black pearl
2008-03-29, 19:11
Team black pearls lägesrapport som följer.
11 st gäddor fångade.
3 st tappade
Den största på tyvärr endast 88 cm.
Samt ett stort GRATTIS till segraren,och ett stort TACK till Johan med kolegor som har arrangerat denna tillställning samt tävling på deras fritid.

HATTEN AV FÖR ER GUBBS..vi hörs nästa race.
jerry.:appl::appl:

MoS
2008-03-29, 19:19
Hur stor var den största gäddan på hela tävlingen?

Teacher
2008-03-29, 19:47
Den största var 114cm och närst största 110cm. För mitt lag gick det sämre med 10 landade gäddor med en top på 86cm. Inget att skryta med precis.
Stort tack till Johan med kollegor för en fin tävling.

Jocke

Cogo
2008-03-29, 21:08
Vilket team vann?

ZanderKing
2008-03-30, 09:30
Hej alla,

Har lagt upp bilder från tävlingen i mitt fotoalbum som bland annat innehåller vinnargäddan från "Team Sturefors". Håll till godo.

:winner::winner::winner:

Fishcraft
2008-03-30, 10:22
Stort grattis till Team Sturefors. Verkligen fin gädda snyggt jobbat.

Tekky
2008-03-30, 11:35
vägdes vinnar gäddan? isåfall vikt på den?

tack för en trevlig tävling, ser fram emot nästa.

ZanderKing
2008-03-30, 11:59
Tyvärr så missades vägningen av den romstinna madammen. Uppskattningsvis vägde den troligen en bit över 10 kg.

LordPike
2008-03-30, 15:10
Tyvärr så missades vägningen av den romstinna madammen. Uppskattningsvis vägde den troligen en bit över 10 kg.

Grattis till vinnande laget! Riktigt fin gädda!

parkcape
2008-03-30, 15:28
grattis till vinnande teamet. Och stort tack till Pikearrows för en bra tävling. syns till höstens tävling.

TommyMört
2008-03-30, 17:21
Grattis vinnar laget !
Tack för en väl arrangerad Tävling, i höst tar vi revanch !

Henrik Nordberg
2008-03-30, 17:56
Grattis till vinnaren och tack till Pikearrows för en skitbra arrangerad tävling. Längtar redan till höstens upplaga.

poyboy
2008-03-30, 18:34
Tack för en bra genomförd tävling!! Nästa gång tar vi chansen på potten!!

Team Akuten

Cole
2008-03-30, 18:42
Instämmer helt med föregående talare!
//C

SysterAnna
2008-03-30, 20:03
Hej allihopa!
Grattis till vinnarlaget. Jag hade en kanondag! Till nästa gång hoppas jag att fler tjejer kommer med. Om inte annat får jag väl kanske dra ihop ett eget girlieteam:-)

Falk
2008-03-30, 22:33
Stort Grattis till vinnarna!

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3424690

gösar
2008-03-31, 00:33

ja och hur fan kan man missa att väga en stor gädda:ordning:???? tack för en rolig tävling annars. mvh

Brunte
2008-03-31, 08:09
ja och hur fan kan man missa att väga en stor gädda:ordning:???? tack för en rolig tävling annars. mvh

Kyliga killar. För så mycket pengar den gav skulle jag också kunna tänka mig att strunta i vägning.

Härligt att det blev LKPG-folk som tog hem det!

LordPike
2008-03-31, 10:23
Kyliga killar. För så mycket pengar den gav skulle jag också kunna tänka mig att strunta i vägning.

Härligt att det blev LKPG-folk som tog hem det!

då var det måndag då brunte, fiskesnack och en rulle toapapper o snyta sig med på jobbet.
när ska vi ta den berömda turen då?

//LP, hänger över papperskorgen och harklar mig*

Brunte
2008-03-31, 11:00
då var det måndag då brunte, fiskesnack och en rulle toapapper o snyta sig med på jobbet.
när ska vi ta den berömda turen då?

//LP, hänger över papperskorgen och harklar mig*

Måndag it is, och jag är fortf bakis sen igår (blev way to much med Eldvatten i lördags)

Vi får ta en dag ledigt i mitten av ngn vecka. Mina helger är lika täppta som dina näsborrar...

LordPike
2008-03-31, 12:26
Måndag it is, och jag är fortf bakis sen igår (blev way to much med Eldvatten i lördags)

Vi får ta en dag ledigt i mitten av ngn vecka. Mina helger är lika täppta som dina näsborrar...

på tal om eldvatten, när var det det var bjudning? ser jag fram emot.

LordPike
2008-03-31, 12:26

på tal om eldvatten, när var det det var bjudning? ser jag fram emot.:offtopic:

Brunte
2008-03-31, 14:35
på tal om eldvatten, när var det det var bjudning? ser jag fram emot.:offtopic:

fredag 4/4 :cheers:

parkcape
2008-04-03, 06:00
fredag 4/4 :cheers:

det ska bli jävligt trevligt på fredag. vi syns då alla fanatiker...:cheers::cheers::cheers::cheers::