handdator

Visa fullständig version : Bara jag som aldrig får nått på pig ??

M@da
2008-02-23, 20:04
har en pig den stora storleken i susp men den sjunker som en gråsten :oj:
jag vet att jag jerkar rätt men får aldrig på den testat olika sätt o haft en följare men inget mer.. någon som har några tips på hur man kan jerka den så effektivast som möjligt ??

Everflow
2008-02-23, 20:07
det kanske är fel på betet??.. måndagsex.. eller läckage?

känns rätt svårt att lyckas med att aldrig få något på ett rätt fångstsäkert bete.:popcorn:

fiskemannen
2008-02-23, 20:26
min sjunker som en sten med jag testa lägga på epoxy vid kroköglorna och nosöglan men sjönk fortfanrde som en sten . men den funkar bra ändå har fått fisk på den iaf ;)

M@da
2008-02-23, 20:37
okok jag tycker att gången jag lyckas få in är bra men det händer aldrig nått jag kan sätta på en freestyler och kasta på exakt samma ställe som jag nött länge med en pig o det hugger direkt :oj:

Rosa Pantern
2008-02-23, 20:40
Byt originalkrokarna mot lättare gama eller owner så brukar dom bli "super suspender":popcorn:

M@da
2008-02-23, 21:32
Rosa Pantern: det har jag gjort den sjunker likadant forfarande :skaka:

flua
2008-02-23, 21:53
min sjunker som en sten med jag testa lägga på epoxy vid kroköglorna och nosöglan men sjönk fortfanrde som en sten . men den funkar bra ändå har fått fisk på den iaf ;)
ingen större mening att försöka "täta" betet efter som dom nya pigarna ej är ihåliga. Fyllda med något som liknar fogskum ( plast med porer i som ej suger)

Rosa Pantern
2008-02-23, 21:58
Rosa Pantern: det har jag gjort den sjunker likadant forfarande :skaka:

Då har du säkert fått ett måndags ex, när man byter till lättare krok så brukar dom i vanliga fall knappt sjunka.

Mink!
2008-02-23, 23:04
Kan vara bra ibland med beten som sjunker, så jag hade behållt den iaf.

M@da
2008-02-23, 23:42
Mink!: Jag ska visa dig en dag hur den sjunker :popcorn:

DavidL
2008-02-24, 08:24
En del beten ær det av någon konstig anledning svårt att få hugg på? Tydligt ær det med gamla Zaltar. En del kan inte gæddorna hålla sig ifrån, andra har man aldrig en støt på? Tomic vid trolling likadant. Har tre st likadana av favoritpluggen. Minst två brukar hænga ute nær det ær sådant fiske. En av dom nappar det mycket på, de andra har knappt gett en fisk?
Vet gøstrollare som provfiskar nya Nils Master i "lætta" vatten innan dom får fisketid i svårare vatten..
Kan vara små detaljer som gør det. Pig ær inte svårfiskad, men kræver kanske lite mer æn de flesta jerkbaits, Freestyler ær mer førlåtande?

M@da
2008-02-24, 19:25
David: Freestylern kanske helt enkelt är bättre... :santa: