handdator

Visa fullständig version : daiwa procaster eller shimano citica?

btc_andersson
2008-02-28, 20:40
vilken av dessa rullar rekomenderas mest till jerkbait?

gillar formen på båda två då dom ligger skönt i handen..

fiskemannen
2008-02-28, 20:57
ingen av dem ;) som sagts tusentals ggr så ska man inte köra med lågprofil.
iaf om man ska köra med 90gr+ .

det finns en lågprofil som verkar hålla , men för en har brakat. och det är pflueger president. kostar 2000kr här i sverige. och dem har blivit tungjerkade ,

roach master
2008-02-28, 20:58
Jag har en procaster som ja kör typ buster o beten i den viktklassen med, jag har dock inte fiskat så mkt med den.
Men ja ska ha den till ytbeten nu i stället så ja inte sliter sönder den för ja vet inte hur länge den kommer hålla annars efetersom det är en lågprofilare...

Men hur som helst så är rullen grymt skön o det går att kasta små beten riktigt långt med den iaf.

btc_andersson
2008-02-28, 21:13
ok??
om man itne ska ha lågprofilare va ska man ha då??

grabbarna i fiskeaffärerna vill sälja lå¨gprofilare...

roach master
2008-02-28, 21:34
Allra hälst ska du nog ha en rulle som är gjord för att klara tunga beten och ryck, men det beror ju på vilka beten du fiskar med.

fiskemannen
2008-02-28, 21:38
Man ska ha vanliga multirullar.

som tex Amb jb, amb pro rocket, amb c4 , amb c3 , amb record mm ;)

jag rekomderar verkligen Amb cs pro rocket , är en kastkanon direkt ut kartongen och om man vill trimma den så kan man bygga på den i oändlighet ;)

Fiskaren2
2008-02-28, 22:16
Min bror har fiskat med den daiwan i ett år drygt och den höll ihop bra, dock så rasade den senare då h an började dänga tyngre beten. så skulle köpa en JB som jag sen sickade för ombyggnad

btc_andersson
2008-02-28, 22:46
ok..ahh vill helst slippa skicka iväg skiten..vill bara ha rullen som en kastkanon direkt från förpackningen...

maxpris 1500:-

fiskemannen
2008-02-28, 23:07
då ska du satsa på en Pro rocket , mest för pengarna ;) skicka mail till attitude baits och kolla om dem har några eller om dem kan ta in några , köpte min där för 1099kr ;)