Visa fullständig version : D.A.M Steelpower Sea MP 8fot 60-120g
D.A.M Steelpower Sea MP 8fot 60-120g
Nån som testat detta spö och kan skriva en rad elr 2 ?
Dam brukar ju ha rätt bra grejjer, men blev förvånad över att det säljs så billigt ?
699:-
http://www.willyssportfiske.se/Product/Product.aspx?id=336424
Jag har 2st 8-fotare och 2st 9-fotare till gäddtrollingen. På dom sitter 4st amba 6000 eletric blue. Använder 9-fotarna till sidoparavanerna. Jag tycker att spöna är skitsköna att drilla fisk på. Doch så har jag ju tyvärr inte använt dem alls mkt till spinnfiske eftersom jag använder dom till trolling. Men de funkar nog kanon till det oxå!
Okej känns dom lätta ?
Du har inte provat dänga typ westinare o stora zaltar ?
Riktigt bra kurs men ofta brukar lågpris spön kännas aningen klumpigare motför lite dyrare.
Du har inget som du kan gämföra det med ?
Bongoloid
2008-04-04, 16:07
Är dom här spöna bra för mete med haspelrulle?
Bongoloid
2008-04-04, 19:32
Ingen som kan svara på det? Det borde väl gå att köra med en haspelrulle till detta spö även fast det är ett spinnspö, eller?
Ingen som kan svara på det? Det borde väl gå att köra med en haspelrulle till detta spö även fast det är ett spinnspö, eller?
klart det går men på haspelspön sitter oftast ringarna lite högre samt att de är större. På ett spinnspö har du ist ringarna tätt mot klingan samt mindre ringar. Men klart att det funkar!
Bongoloid
2008-04-05, 00:13
Okej. Nån som kan rekomendera ett haspelspö som lämpar sig bra till gäddmete? Gärna i längden 9-10´ och sen helst korkhandtag, gillar det bättre :)
engqvist
2008-04-05, 15:34
Okej. Nån som kan rekomendera ett haspelspö som lämpar sig bra till gäddmete? Gärna i längden 9-10´ och sen helst korkhandtag, gillar det bättre :)
savage gear predador är riktigt sjysta spön och finns i haspel om man nu vill ha det, dock har de ej kork.. Zalt spöna har haspelspön i lite tyngre klasser och de har korkhandtag men vet ej hur de är..
www.fishonnet.se har ett haspelspö som heter heaqvy president. Du kan välja mellan 10 fot och 120g i kastvikt eller 9 fot och 100g i kastvikt. Korkhandtag på båda två. Jag har två st. 10 fotare. De är kanonsköna har dem till flötestrolling tillsammans med två andra 10 fotare.
Bongoloid
2008-04-15, 14:28
Det vart Heaqvy president 10´ så nu jävlar ska det ut o metas gädda/gös!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.