handdator

Visa fullständig version : "Hemmagjort tailbete bortskänkes" (Stockholm)

TailRunner
2008-03-05, 19:31
Bortskänkes - Hemmagjort tailbete, svävande, gult med gul svans, komplett med tafs bortskänkes med enda motpresentation att det hämtas på en bestämd plats i Brunnsviken, Stockholm. Fördelaktligen sker hämtning med båt med tanke på vattentemp. Dock på egen risk.

Skämt å sido, så här ligger det till: Fiskade från land i helgen och satte en tail i ett halv-sjunket träd (5cm under ytan, syns från land) innanför Ålkistan i Brunnsviken. Mer specifikt vid kolonilotterna, under kraftledningarna och ca 30m utanför det lilla "pumphuset" (eller vad det nu är).

OM någon kör förbi med båt är det bara att hämta upp, såvida det är kvar...

/TR

Ps. Riktigt skitdålig fisketur. Nya vatten. Ingen fisk. Flera beten i sattes botten.

Gäddman
2008-03-10, 20:51
Stilpoäng på detta inlägg, jag fiskar inte där annars skulle jag plockat upp det direkt!

/O

Eino
2008-03-11, 22:29
Nu är det ju så högt vatten ,så när det sjunker kanske den sitter 15 cm ovanför ytan !!!
:sun:

wage
2008-03-26, 14:25
jag vill gärna ha den med jag reser inte till stockholm för att hämta den

roach master
2008-03-26, 14:34
Synd att du inte satte den för 3 veckor sen för då var ja exakt där o kastade, ja hade kunnat simma o hämta den ;)

ElJohan
2008-03-26, 14:38
Sist jag var där så kollade jag lite efter det, men då det är landfiske för min del så visste jag att det inte skulle gå att hämta. Men hur som hellst så såg jag det aldrig. Men jag glömde å andra sidan att det satt i trädet så jag kollade inte så noggrannt där.
Men hur som hellst så skulle det vara kul med en rapport hurvida det är kvar eller inte.

TailRunner
2008-04-01, 22:13
Har inte kunnat skriva inlägg i en månad pga spärrat konto (misslyckat E-mailbyte)...

Kul att inlägget engagerade. Undrar själv om någon har hittat det. Om inte så är det förmodligen vattenskadat vid detta laget.

Värt ett försök i alla fall att. Kanske dyker det upp en dag, kanske inte...

Det är alltså den gula till höger i bild...

http://i196.photobucket.com/albums/aa61/mlonnroos/PA280800-1.jpg

karki
2008-04-07, 20:41
Och när ni ändå håller på så skänker jag bort följande:
Big bandit Pappegojj.
Buster svart orange
och några Stormjiggar 17 cm (?) Färg mört.

Samtliga sitter fast i grynnan som sticker upp till höger om bryggan nedanför pumphuset. Vid ålkistan.

Eljohan har väl satt någon zalt eller liknande där oxå!

:D :D :D

roach master
2008-04-07, 23:39
De blir o skaffa snorkel o grejjer då tills nästa gång man ska dit. :P

karki
2008-04-12, 19:17
De blir o skaffa snorkel o grejjer då tills nästa gång man ska dit. :P

Men du håller väl till i vänern? :D

roach master
2008-04-13, 15:10
Men du håller väl till i vänern? :D

Jo då, men morsan är från bergshamra så vi bukar åka dit minst en gång om året o hälsa på.

Blir nog till hösten nästa gång om de inte blir gädd SM, men de verkar inte så nu iaf.

Bor du där omkring?
Ja kan ju höra av mej nästa gång ja ska dit så kan vi kanske ta en tur nån stans? :)

karki
2008-06-03, 22:24
Jo då, men morsan är från bergshamra så vi bukar åka dit minst en gång om året o hälsa på.

Blir nog till hösten nästa gång om de inte blir gädd SM, men de verkar inte så nu iaf.

Bor du där omkring?
Ja kan ju höra av mej nästa gång ja ska dit så kan vi kanske ta en tur nån stans? :)

Låter som en bra ide.

Ja jag bor en 30min därifrån med bil/buss/tåg

roach master
2008-06-03, 23:34
Låter som en bra ide.

Ja jag bor en 30min därifrån med bil/buss/tåg

okej vad trevligt. :)