Visa fullständig version : Billiga jigghuvud
Var köper jag billiga jigghuvud i storpack, 100-1000 pack? Finns det någon Svensk tillverkare? Frågan avser jigghuvud på ca 10g. Kvaliteten på enkelkroken spelar ingen roll då den kommer att ersättas av en trekrok.
Lite off-topic men får man fråga hur du ska ersätta enkelkroken med en trekrok? dem är ju ihopgjutna, eller är det jigghuvud modell större där det sitter en ring mellan huvudet och kroken du letar efter?
Lite off-topic men får man fråga hur du ska ersätta enkelkroken med en trekrok? dem är ju ihopgjutna, eller är det jigghuvud modell större där det sitter en ring mellan huvudet och kroken du letar efter?
Trekroken kommer att sitta på ryggen av jiggen, tanken är att sätta någon form av mjuk tafs mellan jigghuvud och trekrok. Jag ska försöka fixa en bild som förklarar det bättre.
25 st för ~70:- hittar du här:
https://www.gerlinger.de/katalogseiten/412.pdf
Tackar för tipset!:appl:
Var köper jag billiga jigghuvud i storpack, 100-1000 pack? Finns det någon Svensk tillverkare? Frågan avser jigghuvud på ca 10g. Kvaliteten på enkelkroken spelar ingen roll då den kommer att ersättas av en trekrok.
Hej....
Här finns en del billiga skallar med,,,,har köpt på mig på detta stället så jag klarar mig en tid ;)...länk
http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/en/products.php?groups=5&assortment=72&producer=114&kind=621
Kan någon här förklara hur stort jigghuvud man ska köpa i förhållande till hur stor jiggkroppen är? något exempel?
Kan någon här förklara hur stort jigghuvud man ska köpa i förhållande till hur stor jiggkroppen är? något exempel?
Det är framförallt fiskedjupet som avgör hur stor (tung) skallen ska vara.
Trekroken kommer att sitta på ryggen av jiggen, tanken är att sätta någon form av mjuk tafs mellan jigghuvud och trekrok. Jag ska försöka fixa en bild som förklarar det bättre.
Det du menar kallas Stingerhook och då behåller man även enkelkroken och sätter en kort tafs till en trekrok som fästes längre bak på jiggen.
Det du menar kallas Stingerhook och då behåller man även enkelkroken och sätter en kort tafs till en trekrok som fästes längre bak på jiggen.
Flodebanan
2008-05-25, 23:46
Det är framförallt fiskedjupet som avgör hur stor (tung) skallen ska vara.
Men även fisketempot...
om jag t.ex. ska köpa en relaxjigg 6,2cm och en relaxjigg 15cm? hur stora bör huvudena vara? i vanligt djup och hastighet..
Flodebanan
2008-05-28, 08:54
om jag t.ex. ska köpa en relaxjigg 6,2cm och en relaxjigg 15cm? hur stora bör huvudena vara? i vanligt djup och hastighet..
3/0or passar perfekt till 2.5", skulle valt 5 och 7.5g samt ett par 10or.
Enklaste är att du åker till din butik och testa, köp ett par i olika vikter och se vad du gillar/vad som passar ditt fiske. Sedan kan du börja köpa 100pack.
sthlmmicke
2008-06-03, 20:13
Hej
köpte Relax idag strl 3-6 tum genom internet vad ska jag för storlek på jigghuvud
och undrar om dessa 2 webshop länkar är pålitliga?
tack
sthlmmicke
2008-06-04, 12:56
Sg
Menade dessa länkar
sthlmmicke
2008-06-04, 12:57
Hej....
Här finns en del billiga skallar med,,,,har köpt på mig på detta stället så jag klarar mig en tid ;)...länk
http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/en/products.php?groups=5&assortment=72&producer=114&kind=621
:sun:
Flodebanan
2008-06-04, 13:17
Fishing-Mart är hyffsat billiga på det mesta, framförallt på jiggskallar. Bra service också, lite krångel med cykeln mellan order-lev, men dom höll på att utvecka ett nytt bet. system och som alltid ställer språket ibland till det.
Var ju lite scary när man forskottsbet. 3k till Polen :)
sthlmmicke
2008-06-07, 11:37
Fishing-Mart är hyffsat billiga på det mesta, framförallt på jiggskallar. Bra service också, lite krångel med cykeln mellan order-lev, men dom höll på att utvecka ett nytt bet. system och som alltid ställer språket ibland till det.
Var ju lite scary när man forskottsbet. 3k till Polen :)
Tja
du verkar ha koll på fishing-mart..
Vad blir frakten? tex på jigg skallar 25-50 st dvs 1 påse eller 2
och hur lång tid tar de?
Flodebanan
2008-06-07, 11:45
Tja
du verkar ha koll på fishing-mart..
Vad blir frakten? tex på jigg skallar 25-50 st dvs 1 påse eller 2
och hur lång tid tar de?
Allt står på sidan.
300spänn tror jag det var, så det lönar sig inte med fegköp.
Över 200EURO halverad frakt.
ca. 1 vecka
sthlmmicke
2008-06-07, 13:08
Allt står på sidan.
300spänn tror jag det var, så det lönar sig inte med fegköp.
Över 200EURO halverad frakt.
ca. 1 vecka
Hej
Såg de nu att frakten ligger på 27 Euro..
Du har rätt med fegköp :) men behöver juh inte mer än så mycket..och i sverige kostar det skjortan om man köper i en fiskebutik 5 st runt 50kr..dvs för 25st 250kr minst..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.