Visa fullständig version : Funkar "Shimano Cardiff 301" bra för jerkbait fiske.
simmofish
2008-03-06, 17:53
Som sagt undrar jag om en Shimano Cardiff 301 är bra för jerkfiske.
Och sen undrar jag också om 799kr är ett bra pris för den rullen.
// Simon
:fisk:
pimpelkungen
2008-03-06, 18:13
använder en sån... helt ok rulle!! ja priset är väl ok med
Äger den rullen också. Den enda nackdelen är att linspridaren inte rör på sig när man kastar. Men jag tror dock inte att det påverkar kastlängden. Annars är den väldigt skön att jerka med då rullen är ganska liten och sitter "lågt nere" på spöt.:)
Helt ok rulle, den rulle jag började jerka med. Har köpt mig en Revo sx och den tycker jag pasar bättre då den ligger skönare i handen.
Jag har kört en del med den och den funkar fint.
Nu kör jag med en revo s den är mycket skönare i handen för mig.
Den är nog inte så lämplig om du ska köra 150 grams beten och uppåt.
simmofish
2008-03-08, 00:35
okej, tack för hjälpen
Har iofs aldrig kännt på cardiffen, men jag skulle inte rekomendera en rulle där inte linspridaren "följer" vid kast. Har haft en sådan och det var en gång och aldrig mer. Lägg till ett par hundralappar och köp dig en amba istället är mitt råd.
Fredrik"Gluggen"Radsby
2008-03-08, 10:00
Funkar klockrent !! Har gått tillbaka till dem från abu JB. Inte för attt de är fel på dom men cardiffen är en skönare rulle. kör busterbeten till 150-200 gr jerk !!
Funkar bra ! Men som med allt annat så sliter jerkfisket oehört på grejerna.
Vill ju till att man sköter prylarna. Jag skruvar isär mina o lägger dom i diskmaskin 1 gång i månaden sen oljar vi upp dem igen :) Blir som nya !! Man får behandla dom som sin kvinna !! Smöra o kladda lite på dom så får man hugg !! ha ha ha !!
Henrik S
2008-03-08, 11:22
Fiskat mycket med Cardiffen och den är riktigt skön. Bra grepp och långkastande. Att linspridaren står still är inget att bry sig om eller vara rädd för. På Cardiffen så funkar det kalas ändå.
simmofish
2008-04-04, 19:41
Okeej tack för alla svar
Vilken rulle ska jag köpa, cardiffen eller en amba c3?
engqvist
2008-04-04, 20:07
Helt ok rulle, den rulle jag började jerka med. Har köpt mig en Revo sx och den tycker jag pasar bättre då den ligger skönare i handen.
Tänkte bara varna för om du använder tunga jerk beten. De är nog inte gjorda för tunga beten. Har en STX som jag använder till lätt jerken. Upp till 50g. Skulle inte fiska med tyngre beten än så.
Tror att revo rullarna är framtagna för bassfisket och inte för något tungt jerkfiske..
Mr Stone
2008-04-05, 19:18
Funkar bar till Jerk - bra längd på kasten. Försänkt konstruktion vilket ger ett skönt grepp. Kör hellre den än JB:n. Bra pris oxå.
PikeSvanlind
2008-04-05, 21:48
har du redan köpt cardiffen annars titta in på någon sportfiske affär dem har dem nya lågprofilrullarna från abu nu as coola
cardiffen är finfin... kanske maxvikt 150g på betena, men för typ buster är den utmärkt.. ligger riktigt bra i handen! 799kr är ett bra pris! Hellre cardiffen än c3 om du frågar mig. Mvh
Har gått över till Cardiff från 5601 JB. Nu har jag mer eller mindre slutat fiska beten över 120 gram. Men till det ändamålet, => 120 gram är rullen helt underbar. Ligger skönt i handen, liten och nätt helt enkelt!
Som sagt undrar jag om en Shimano Cardiff 301 är bra för jerkfiske.
Och sen undrar jag också om 799kr är ett bra pris för den rullen.
// Simon
:fisk:
Var har du hittat den för det priset?
Pikehunter79
2008-04-05, 22:20
Har Jerkat tungt och mycket med min cardiff i ca 2 år den bara håller kastar bra ligger bra ihanden jag säger för det priset är det ett klipp rekomenderar varmt!!!
Vassmannen
2008-04-06, 00:27
Instämmer att det är en skön rulle. Min har funkat perfekt i ett år nu.
Allt är sagt om den här ovan. :)
simmofish
2008-04-06, 00:57
Var har du hittat den för det priset?
Wollmars sportfiske i borås
Tänkte bara varna för om du använder tunga jerk beten. De är nog inte gjorda för tunga beten. Har en STX som jag använder till lätt jerken. Upp till 50g. Skulle inte fiska med tyngre beten än så.
Tror att revo rullarna är framtagna för bassfisket och inte för något tungt jerkfiske..
jo de är gjorda för bassfiske..
simmofish
2008-04-06, 09:00
Jaa det blir nog en cardiff:)
jag och polaren slaktade 4 cardiff på 3 månader, trevlig rulle när den är ny men tyvär för klen. Bromsen är inte den bästa heller.
btc_andersson
2008-04-06, 11:51
wolai..
jag har en revo inshore, grymt nöjd med den...
ligger perfekt i handen, bra kast, nästan omöjligt att få överspinn på skiten..
Kostar dock lite mer, men ajg gjorde en fin deal, revo inshore splitter ny, berkley spö, vet inte modell men grymt skönt samt flätlina. allt detta för 2400:-
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.