Visa fullständig version : Vad tror ni, Zaltkopia eller inte?
andreas9
2008-03-07, 00:48
Antingen har jag gjort nåt jättedumt eller så har jag gjort en ok affär när jag köpte denna "zaltkopia" på tradera. Jag bjöd för att jag tyckte den såg ut som en gammal orginalzalt. Jag har inte fått hem den än.
Bra eller anusköp, döm själva:
Zaltkopia (http://images.tradera.com/022/60134022_1.jpg)
Kvaliteten varierar hos kopiorna. Somliga gör bra ifrån sig andra spricker eller läcker i skarvar några går snett eller är inte balanserade på rätt sätt.
Det visar sig vad din variant har för hyss för sig om den har några. :)
Dekoren så där långt är väl inget att klaga på annars.
andreas9
2008-03-07, 01:09
Jag gissar på att det är en gammal orginalare. Antydan till skarv på ryggen, rasselkulor (enligt säljaren), snyggheten i färgsättningen, det gamla ögat. Tycker den ser lite för välarbetad ut för att vara en kopia. Det enda som talar emot den är den chromaktiga finishen på ryggen. Det är ju ingen surecatch iallafall.
Jag gissar på att det är en gammal orginalare. Antydan till skarv på ryggen, rasselkulor (enligt säljaren), snyggheten i färgsättningen, det gamla ögat. Tycker den ser lite för välarbetad ut för att vara en kopia. Det enda som talar emot den är den chromaktiga finishen på ryggen. Det är ju ingen surecatch iallafall.
Precis den där färgen har jag på ett antal originalzalt. Ser inte ut som nån kopia på det där fotot.
Flodebanan
2008-03-07, 11:35
det är orginal zalt
Japp, en gammal org i en av dom bästa färgerna. Ett fynd om du nu fick den billigt.
Jo de där är ett orginal!
Det är en original. Jag har en exakt likadan brevid mig i en beteslåda.
Undrar hur många som behöver säga att det är en orginal...
andreas9
2008-03-07, 13:38
Inget tokfynd egentligen, över 60 för en liten och använd en (inte direkt nyskick ju) sen tillkommer frakt etc. Var väl mest sugen på vad det kunde vara så jag la ett högt bud tidigt. Tror den rusade upp från 30strecket rätt sent.
Tack för omdömena!
roach master
2008-03-07, 13:40
Undrar hur många som behöver säga att det är en orginal...
Det är en orgonal toxs så du bara vet fördet säger alla andra iaf. ;)
Det är en orgonal toxs så du bara vet fördet säger alla andra iaf. ;)
för att du inte sa att det var en orginal...
roach master
2008-03-07, 14:17
för att du inte sa att det var en orginal...
:offtopic:Nej i min mening är det en ORGONAL :D:btt3:
andreas9
2008-03-07, 14:33
Stänger här, finns liksom inget diskussionsunderlag längre ;-)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.