Visa fullständig version : Okuma ett bra och billigt märke, eller?
Jag fiskar mycket med Okuma rullar, dom är billiga, bra och praktiska för sina prisklasser, eller vad tycker ni ??:)
\\\Wiktor
2002-10-15, 12:58
anser att dom duger men det är inget jag skulle vilja ha tyvärr. gillar varken bromsen och "känslan" när man fiskar med dem. känns konstigt på ngt sätt. typ taskig känsla och lite för plastigt..
anser personligen att Shimano gör dom bästa rullarna så dom kör jag med. kostar inte så mycket mer.
jag har en okuma sonic 30, som jag tycker är ashärlig, både med nylon och flätad.......
Håller med att visst shimano gör bättre rullar med fler finesser som fler kullager i rullarna, bait runner, osv ....men får att få en sjysst shimano ruller så får du också hosta upp med en 700 - 1000 :- medan du klarar dig fint med en Okuma för 500:- till det vanligaste fisket ( det i och för sig beroende på vilket fiske man tillämpar ju....:)
//JImmy-Fiskeportalen
Sebastian
2002-10-15, 19:23
en kompis till mig köpte en okuma haspelrulle, Metaloid tror jag den hette. såg jävligt läcker ut men efter ett par ggr's användning berättade han att färgen på rullen släppte.
min första flugrulle var en Okuma grafitrulle, knarren gick inte att stänga av och den lät som en kulspruta.. den rullen byttes ut ganska omgående.
ni har sådan dålig erfarenhet av Okuma, själv har haft okuma nu ett bra tag och inte stött på några direkta problem. hmmm...är det ingen som tycker okuma e bra då?
Mvh
JImbo-Fiskeportalen
Sturgeon
2002-10-15, 21:26
Originally posted by Jimbo
ni har sådan dålig erfarenhet av Okuma, själv har haft okuma nu ett bra tag och inte stött på några direkta problem. hmmm...är det ingen som tycker okuma e bra då?
Mvh
JImbo-Fiskeportalen
Känner allt några som är nöjda med sina Okumisar, sett till priset.:)
sebastian: Lämnade han inte in den? det är juh 5 års garanti på
Har Okuma 5 års garanti? Det var som fan. Uppfyller de det då?
//K
dom har 5 års garanti på metaloid och ngn till som jag inte minns namnet på ( kan vara fler ) men dom har också 3 års garanti på många.... och resten är väl 1 års kan jag tro...
min farsa e återförsäljare för svendsen och det är aldrig några problem...
Originally posted by zipper
dom har 5 års garanti på metaloid och ngn till som jag inte minns namnet på ( kan vara fler ) men dom har också 3 års garanti på många.... och resten är väl 1 års kan jag tro...
min farsa e återförsäljare för svendsen och det är aldrig några problem...
http://www.svendsen-sport.com/ ?
//K
jepp det e dom... pinsam hemsida....:D
jepp det e dom... pinsam hemsida....:D
Ok, men om din far är alltså återförsäljare för svendsen-sport vad har det med Okuma att göra? *undrar*
//K
vi snackade om okuma rullar väl?
och svendsen är ( vad säger man ) grossist(?)
dom är väl sveriges enda lager för Ron Thompsson och okuma eller???
vi snackade om okuma rullar väl?
och svendsen är ( vad säger man ) grossist(?)
dom är väl sveriges enda lager för Ron Thompsson och okuma eller???
Ok han är alltså grossist. Återförsäljare är de som i sin tur köper in grejer från Svendsen. Då e jag med :)
//K
med "han" menar du svendsen då?
med "han" menar du svendsen då?
tjae egentligen menade jag din far men han jobbar ju där så vi säger svendsen.
Nu är jag iaf med på vilka Svendsen-Sport är :)
//K
asså min farsa jobbar inte på svendsen :D
han har en järnhandel =)
blev mycket invecklat det här...
asså min farsa jobbar inte på svendsen :D
han har en järnhandel =)
blev mycket invecklat det här...
Aha då är han alltså en återförsäljare av Okuma som köper in från grossisten Svendsen-Sport för att de har den svenska Okuma Agenturen :)
//K
Så bra att vi rett ut det. Nå vad var det vi ville komma fram till? hehe..just det...att det inte är några problem när man ska reklamera sin Okuma-rulle när den pajat 4 och ett halft år efter att den pajat :)
//K
Perchman
2002-10-23, 17:36
Hade tänkt köpa en okuma epix, så kan jag få höra allas uppfattning: Är okuma bra eller ej???
:fuckoff2: :fuckoff1: :cool1: :nej:
Perchman... smaken är som baken =)
men epix? släng på en hundring så får du deras värsting metaloid.... har hört att den ska vara otroligt prisvärd...
hursomhelst är det 5 års garanti extra spole mm...
jag skall nog investera i en .... ;)
förresten e det epix baitfeedern?
Team Zaltvatten
2002-10-25, 12:29
Själv kör jag enbast med Shimano utrustning både rullar och spön...tycker dom fungerar bäst, åtminstånde för mig :-)
shimano är skitbra, kanske bäst, men okuma är bra i alla fall
dj Benji
2002-10-27, 18:30
Jag tror att det ända som är metall i dom rullarna är kul lagren om ens det. Nej det är inget att ha:fuckoff2:
dj Benji
2002-10-27, 18:33
Originally posted by Foppa
okuma är bra
Va vavavava VVVVVVVVAAAAAAA!! Vart ifrån kommer du. Dom enda som tycker okuma eller vad dom nu heter är bra är ju våra mörk håriga bröder som kallar rullar för maskiner. Vilka pajasar.:pissa1:
Sebastian
2002-10-27, 19:41
http://www.plauder-smilies.de/jump.gif
Hmmmm ja majoriteten verkat ju tycka att Shimano är det ledande märket, och visst det är det ju kanske oxå i vissa fall....:))
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.