Visa fullständig version : Ja se va yankeeees hittar på!!!!
Nån som testat nedanståeende?
HumminBird Smartcast RF30 - Wrist Mount fish finder eller RF10 Mobile Station (http://www.humminbird.info/humminbird_smartcast.htm)
Själv vet ja inte om man ska jubla eller gråta? Är detta framtidens sporfiske eller framtida sportfiskefördärv???
Hit me!!! Upp till debatt!?!? :headbang:
Om det inte är ett skämt, så tycker jag ändå att det är på den nivån.
Den är bara för mycket, tycker jag...
Heh. För 10 år sen tyckte folk att fiske med ekolod var rent fusk. Hur många tycker det nu?
Om tio år står vi nog där med var sin wrist watch fish finder och tycker att det inte går att fiske utan den...
Tycker den var ball. Teknikfreak som man är.
Hi, hi!
Helfestlig pryl!
Även om den kanske är helt oanvändbar så känner jag att jag nog måste skaffa en bara för att den är så udda.
Huva. Hoppas det finns lösa givare billigt att köpa till, när man råkar snärta av linan :)
schlusser
2003-08-28, 13:13
fränt och påhittigt av dom... nu väntar man sig bara en klocka med bredband ;)
MastaPike
2003-08-28, 13:17
tuff ide som fan. Men det känns som lite för mycket fusk :)
Danne, eller om storgäddan kommer upp klipper den som en popper...kanske ska köra med tafs isf? ;)
22$ kostar xtra sond... Vem vet man kanske åker dit för tjuvfiske med kastflöte å otillåtet många spön... :-)
Visst kewl gadget, men sportfiskemässigt vete f..n.
Zeke: Annars kan man ju hoppas på att den har en lång mottagning. Kan pejla gäddan och se hur den beter sig, över vilket djup den står....mm
Alldeles för överdrivet. Jag tycker det är lite fuskigt med ekolod också.
Däremot är en djupmätare ett bra verktyg.
Någon som vet ifall man kan köpa separata djupmätare så att man slipper köpa en multimätare som mäter fart, tripp, temp osv.
Sånt har man ju inte råd med.
Originally posted by Danne
Huva. Hoppas det finns lösa givare billigt att köpa till, när man råkar snärta av linan :)
Den flyter nog
Och om den flyger in i vassen då? eller om det är meterhöga vågor (ok, inte så troligt)
Den finns faktiskt i Sverige nu.. kolla på http://www.sportmanship.se. Givaren har en 30 meters räckvidd ungefär och kostar ca 250 :- Den byts ut när batteriet är slut. Det går att köra 2 st givare samtidigt (A och B) Antingen kan man ha klockan eller också en mer traditionell monitor. cirkapriset är 2850:-. Tycker den verkar helt OK om man inte har tillgång till båt. Hur ofta har man inte stått vid en strandkant och undrat hur djupt det är? :-)