handdator

Visa fullständig version : kustfiske med revo inshore tjock flätlina

btc_andersson
2008-03-18, 15:06
har en revo inshore rulle som ajg använder för jerkbait, men jag vill gärna använda rullen till kustfiske också,..

skulle det funka bra att fiska kustfiske med den? har väldigt grovl ina på rullen då den är avsedd för jerkbait i mitt syfte..

andreas9
2008-03-18, 15:12
Köp tunnare lina och prova, det skall naturligtivs gå bra även om det nog går lite sämre i motvind.

btc_andersson
2008-03-18, 15:34
alright..jag menade att jag tänkte använda samma lina....eftersom jag har den till jerkfiske....

borde kanske va bättre att bara köpa en annan lågprofilsrulle?? nåt att rekomendera?

andreas9
2008-03-18, 15:41
Vill du använda lågprofilare för att du tycker det är bekvämt eller för att du har ett spinnspö som du tycker är speciellt bra just för kustfisket?

Jag tycker inte att du bör springa iväg och handla en ny lågprofilare, det handlar ju trots allt bara om linstorleken här. Börja med att pröva och se, visar det sig att din revo inte fungerar till det fisket så får du ta det problemet då.

Jag hade handlat en billigare haspel om jag var du, men då måste du ju ha ett nytt spö också men du får en bra haspelutrustning för priset av en bra lågprofilare. Men mycket beror som sagt på vilka spön du har idag.

btc_andersson
2008-03-18, 16:21
det är det som är problemet..

jag har ett spinnspö avsett för multirulle som jag fått ärva..(kustspö).

Lite drygt att sätta på en haspelrulle på det, skulle väl inte funka ens??

haspelrullar har jag gott om...

har kollat på berkley lightnings 11 fotsspö...mitt problem är egentligen va fan jag ska använda det där jävla ärvegods spöet till, har även fått ärva några abumatic rullar som suttit på det...men dom e så satans fula så dom e pinsamma att fiska med och det känns som om dom ska braka isönder närsomhellst...

Wreckbender
2008-03-18, 16:40
Jag har en Revo Inshore laddad med 0,28 PP, har kastat efter öring(även tagit några små :D )i Norge och kastat efter torsk från turbåt i Sundet med den och det fungerar kanon. Men om du ska kasta riktigt långt och djupt så är linkapaciteten för dålig.

btc_andersson
2008-03-18, 16:59
alright...äsch....jag kör på ett nytt kustspö haspelspö istället ...

CX
2008-03-18, 21:06
Købe en rigtig JB rulle for jerk og sætte linen på den?

Så kan du jo sætte en tyndere line på din revo inshore og bruge den ved kysten. Det skulle også holde den i live længere.