handdator

Visa fullständig version : Pike II (Busterkopia från Polarvargen)

Petey21
2008-03-22, 13:20
För några dagar köpte jag dessa för skojs skull, det var en firma som heter Polarvargen som var i stan några dagar och sålde billiga fiskeprylar, och dessa jerkbaits som i princip är en Busterkopia tog de 65 spänn styck för.

De heter Pike II, väger 83 gram och är 15 cm långa. Någon här som sett dessa förut eller kanske testat dem? Vad är ert intryck av dem? Funkar de eller är det billigt skräp? Tyckte bara färgerna såg trevliga ut och priset var ju inte direkt avskräckande så jag tänkte det kunde vara kul att testa dem för skojs skull.

Botrik
2008-03-22, 13:24
Ser mer ut som en kopia av Wicked Roy med vecket på undersidan..

bakos
2008-03-22, 13:54
jupp, det är samma kropp som wicked roy. troligtvis en sånt kinabete som kostar väldigt lite att köpa in i stora mängder och alla får sätta sitt eget namn på?

Ornen
2008-04-03, 00:54
Jajemän, har en sådan i min ägo. Införskaffad på samma sätt. Tror färgen är vit och guld-brun på min. Var ute och fiskade förra helgen i 2 tim. Hade införskaffat mig en arsenal av nya jerk-wobblers bla savagear freestyler och buster jerk. Ingen utdelning på freestyler eller buster . Bytte till sist till "polarvargen". Gav en gädda på 9,5kg ganska omgående. (På samma ställe där jag tidigare fiskat med freestyler och buster) Troligtvis tillfälligheter, men ändå! Fisk gav den iaf!

JohanP
2008-04-03, 00:57
Bara att byta krokar sedan borde de fungera ganska bra...
Har du börjat ladda inför tävlingen redan????

www.pikechallenge.com

fantasten
2008-04-03, 09:37
Jag har 2 st av de wobblerna, de har en fin gång. Lätt att få den till att gå bra.

Vi har tagit några Pikes på de :-)