Visa fullständig version : HÖ-å kring Ängelholm
Hejsan
Jag och några vänner ska hälsa på en polare i Ängelholm. I samband med detta tänkte vi fiska en dag. Vilken å ska man välja om man vill ha chans på fin HÖ?
Rönner ska väl vara ok, men mycket privata sträckor. Finns det något mer norrut?
driftern
2008-03-24, 09:39
Kolla in denna sida finns en del matnyttigt för detta område:
http://www.kullenssfk.se/
Har själv fiskat norr om höganäs några gånger denna våren vid ett ställe som heter lerhamn resultatet kan du se på mina bilder
Någon som kan rekommendera någon annan bra HÖ-å i norra Skåne/halland. Vad finns det runt Kristianstad?
Någon som kan rekomendera någon annan bra HÖ-å i norra Skåne/halland. Vad finns det runt Kristianstad?
Runt Kristianstad finns både helgeå och skräbeån, men varför denna fokusering på åar? Funkar ju utmärkt att fiska i havet, det har varit fint HÖ-fiske från Landskrona till Höganäs nu under våren. Men annars finns ju Rååån vid Hbg.
Anledningen till att jag är sugen på en å är för att vi ska ut ett gäng och fiska. De fem nästföljande dagarna ska vi hålla till i havet, så det vore kul att testa en å.
Men visst, det kan mycket väl bli havet!
Tack för ditt svar!
kan varmt rekomendera gropahålet (helge å mynning). Där fiskar man med spinnfluga med tubflugor och bombsänken. är ni där då det är bra förhållanden är det inte omöjligt med 15 öringar per man. där finns bryggor som man kan stå på och fiska men en båt kan man också ta med. huvudfåran går precis utanför dessa bryggorna som ligger på södra sidan av ån och därför kan man fiska jättebra från dessa bryggor. fisket är som bäst från pirarna och upp till den gamla träbron. bra flugor nu i de kalla vattnet är de mest flashiga och starkastefärgerna men gärna inslag av de mörka naturliga färgerna. för att det överhuvudtaget skall finnas fisk inne behöver det vara strömt i vattnet och helst syd/ sydvästliga vindar.
är ni där rätt dag så kan ni få uppleva ett riktigt öringrally:winner::rockbanan