Visa fullständig version : Vad ger du FiskeSnack.com i betyg ?
Var ärliga nu ! Rösta exakt som du känner ...
Om du ger ett dåligt betyg så får du gärna kommentera varför. Kommentera gärna ett bra betyg också såklart ... :)
Alltid kul att veta vad folk tycker.
Jag har självklart inte varit inne på alla fiskeforum på nätet, men jag tycker att fiskesnack.com är det bästa......
Storfiskaren
2007-02-21, 21:39
Alltid läge att rösta...
:popcorn: /Storfiskaren
En viss hat-kärlek. Man hittar en del guldkorn, och det finns några som skriver bra och sakligt om händelser, tackeltips, metoder, ritningar osv, men tyvärr finns det många som bara är här för att provocera, sabba trådar eller söka bekräftelse. Det skulle behövas hårdare tag, och mer banningar. Sen att det finns besserwissrar som alltid måste lägga sig i utan att veta ett dugg om ämnet, får man väl tåla. Tyvärr blir många väldigt kaxiga när de sitter tryggt bakom datorn...
ilhgösen
2007-02-21, 22:04
Här kan man fråga om ALLT när det gäller fiske...
Här finns mycket kunskap...!!!!
Har fått hjälp med en hel del här...
Också en bra sida att köpa/sälja/byta grejer.....:fiska2:
kenta_85
2007-02-21, 22:12
Jag gav FS en 9a då det finns enorma mänger kunskap och många trevliga figurer som gärna delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Det enda negativa är att det förekommer mycket mer eller mindre onödiga kommentarer till bilder och trådar oftast vid C&R frågor mm. Men överlag en mycket bra sida som du ska vara bra stolt över bergman.
Medel. Tycker att sidan har mycket att erbjuda mig som är hyfsat mycket nybörjare (eller helt enkelt bara intresserad av att fiska och inte så mycket att göra en sport av det men i alla fall) men det faktum att allt för många gnäller och beter sig som idioter/messersmiths/griniga småbarn gör att man ganska ofta helt enkelt loggar av.
Det är ju lite sjukt att så många med samma intresse kan vara så jävla osams om allt hela tiden...
jag tycker sidan är kanon!
förutom massa skit bilder och dåliga foton!
Mvh
Medel. Tycker att sidan har mycket att erbjuda mig som är hyfsat mycket nybörjare (eller helt enkelt bara intresserad av att fiska och inte så mycket att göra en sport av det men i alla fall) men det faktum att allt för många gnäller och beter sig som idioter/messersmiths/griniga småbarn gör att man ganska ofta helt enkelt loggar av.
Det är ju lite sjukt att så många med samma intresse kan vara så jävla osams om allt hela tiden...
alla tycker inte lika.:cheers:
Gillar sidan skarpt. Men det är ibland som en dokusåpa rätt underhållande.:cool2:
alla tycker inte lika.:cheers:
Nej det är ju en av hörnstenarna liksom... däremot tycker jag att alla ska kunna respektera andras åsikter i stället för att flippa ur. Samma sak med bilderna du nämnde, alla kan inte vara fotoproffs och/eller ha samma uppfattning om vad som är en fin bild. Istället för att ge konstruktiv kritik så blir det allt från små dissar till rena personangrepp så fort det dyker upp en bild som inte följer något hemligt regelverk. Det leder ju inte direkt någonstans.
Jag kan ju knappast vara den enda som tycker det blir en tråkig stämning ganska ofta på grund av allt sånt?
Jag vet inte om jag ska låta bli att säga vad jag tycker eller om jag ska säga som jag tycker.
Jag väljer det sistnämnda då jag tror du hellre vill veta vad man tycker än att man håller tyst om saken.
Forumet, bildarkivet och allt vad det nu heter är helt prima.
Användarna kan göras bättre, likaså jag då jag vet att jag heller inte är guds bästa barn, dock försöker jag hålla mig inom ramarna så gott det går, när det gäller regler osv.
Det jag inte gillar på forumet är dubbelmoralen, klagandet på alla bilder och diverse ting.
Jag tycker du ska införa något så simpelt som att man ska få klicka i en "bock" där det står "Du blir bannad i så och så många timmar om du skriver något som är kränkande och allt för negativt"... när du ska kommentera på en bild, på så vis så tycker jag att, då är folk förvarnade om vad som gäller, dem har själv gott med på att en bann kan komma att komma, och då anser jag att dem ska bara bli bannade ett tag iallafall då dem redan har blivit förvanade med denna "Rutan" eller "ok-knapp" eller vad du väljer att införa.
Ett godkänande på att man kan bli bannad innan man kommenterar en bild helt enkelt.
Jag hoppas du kan tyda ur meningarna med vad jag menar, och att det inte är allt för svårläst.
Mitt betyg blir en 7:a.... Det kan låta mycket, dock anser jag att det ska ligga på 10 av 10 möjliga och inte få någon som helstsnetripp ner till 7 pga att användarna beter sig illa.
Det jag inte gillar på forumet är dubbelmoralen, klagandet på alla bilder och diverse ting.
Jag tycker du ska införa något så simpelt som att man ska få klicka i en "bock" där det står "Du blir bannad i så och så många timmar om du skriver något som är kränkande och allt för negativt"... när du ska kommentera på en bild, på så vis så tycker jag att, då är folk förvarnade om vad som gäller, dem har själv gott med på att en bann kan komma att komma, och då anser jag att dem ska bara bli bannade ett tag iallafall då dem redan har blivit förvanade med denna "Rutan" eller "ok-knapp" eller vad du väljer att införa.
Ett godkänande på att man kan bli bannad innan man kommenterar en bild helt enkelt.
håller inte med dig : )
de som vill säga sin mening tycker jag ska få göra de ...
tex om jag kommenterar en bild där de ligger en gädda på en sandstrand och skriver,jag tycker du ska behandla gäddorna lite bättre.köp dig en avkrokningsmatta så mår fisken mycket bättre.
killen/tjejen kanske gör de och då är de väll ett + :)
men visst,vissa saker kan man skippa.
Mvh
håller inte med dig : )
de som vill säga sin mening tycker jag ska få göra de ...
tex om jag kommenterar en bild där de ligger en gädda på en sandstrand och skriver,jag tycker du ska behandla gäddorna lite bättre.köp dig en avkrokningsmatta så mår fisken mycket bättre.
killen/tjejen kanske gör de och då är de väll ett + :)
men visst,vissa saker kan man skippa.
Mvh
Helt klart ska du ju få lov till att säga att man ska behandla dem bättre osv, men på det sättet som du sa det på, till mig... det var snällt, lugnt och vänligt.
Du vet likväl som jag och många andra, att folk inte skriver på samma vänliga vis under en utsatt bild, om man nu ska kalla det för det.
Jag hoppas du förstår vad jag menar.
Jag tror det är lite fel tillfälle att börja disskutera detta i denna tråden just nu, med tanke på allt som har hänt @ fs.
Mycket bra sida med bra information från forumetsmedlemmar.
Tyvärr är det vanligt förekommande med en ganska otrevlig stämning.
Men det är upp till oss medlemmar att försöka skapa en bättre atmosfär här på forumet.
Bra jobbat Bergman!
finns mycket kunskap och trevliga mäniskor här, men tyvärr så drar den OTROLIGT låga nivån på vissa diskutioner i forum ner betyget avsevärt!! Dock har väl kanske inte det med sidan i sig och göra utan folket som simmar runt här...bortser man från dessa så är det en kanon sida!
Helt klart ska du ju få lov till att säga att man ska behandla dem bättre osv, men på det sättet som du sa det på, till mig... det var snällt, lugnt och vänligt.
Du vet likväl som jag och många andra, att folk inte skriver på samma vänliga vis under en utsatt bild, om man nu ska kalla det för det.
Jag hoppas du förstår vad jag menar.
Jag tror det är lite fel tillfälle att börja disskutera detta i denna tråden just nu, med tanke på allt som har hänt @ fs.
precis!
då håller jag med dig :P:cheers:
Bergman,jag tycker de skulle vara riktigt bra att se vilka som röstar vad på bilderna i albumet!
Mvh
Bergman,jag tycker de skulle vara riktigt bra att se vilka som röstar vad på bilderna i albumet!Mvh
Smart idé , det vore skitbra ! då kanske folk röstar lite ärligare.. :)
mvh
Smart idé , det vore skitbra ! då kanske folk röstar lite ärligare.. :)
mvh
Instämmer:goodwork:
jag tycker sidan är bra, men saknar lite mer fasta artiklar, tex på riggar o sånt. det hade varit trevligt, men nu är detta bara ett forum, en mötesplats, så det är ju ganka logiskt att det är som det är. men det som drar ner sidan tycker jag är vissa användare, och de provocerande bilderna
moretoft
2007-02-22, 00:42
Jag vet inte om jag ska låta bli att säga vad jag tycker eller om jag ska säga som jag tycker.
Jag väljer det sistnämnda då jag tror du hellre vill veta vad man tycker än att man håller tyst om saken.
Forumet, bildarkivet och allt vad det nu heter är helt prima.
Användarna kan göras bättre, likaså jag då jag vet att jag heller inte är guds bästa barn, dock försöker jag hålla mig inom ramarna så gott det går, när det gäller regler osv.
Jag hoppas du kan tyda ur meningarna med vad jag menar, och att det inte är allt för svårläst.
Mitt betyg blir en 7:a.... Det kan låta mycket, dock anser jag att det ska ligga på 10 av 10 möjliga och inte få någon som helstsnetripp ner till 7 pga att användarna beter sig illa.
Jag vet att du är kär i flode :blah:
Jag vet att du är kär i flode :blah:
hahaha, Jo jag och Flode har rykt ihop ett par gånger, det kan man inte sticka under stolen med.
Det är en bra sida, men ta hjälp av lite mer moderatorer som får tillrättavisa lite, det hade fått lite rätsida tror jag.
Alessandro
2007-02-22, 07:42
9:a av mig, få bort alla drive-by spamming och sidan är fullkomlig.
JohanPiers
2007-02-22, 10:15
I helhet så gillar jag FS, men tycker att på den tid som jag varit här så har kvaliten på inläggen sjunkit.
Om man jämför med tex tackl-undergound så har det forumet en mycket mycket bättre diciplin på inläggen, dessutom mera fokuserat på vad forumet egentligen handlar om.
Jag skulle vilja att moderatorerna var hårdare och tog dom som bedriver personliga bråk i örat. Det finns flera exemplem på detta i aktiva trådar där vuxna människor sitter och argumenterar som barn.
Flodebanan
2007-02-22, 10:46
I helhet så gillar jag FS, men tycker att på den tid som jag varit här så har kvaliten på inläggen sjunkit.
Om man jämför med tex tackl-undergound så har det forumet en mycket mycket bättre diciplin på inläggen, dessutom mera fokuserat på vad forumet egentligen handlar om.
Jag skulle vilja att moderatorerna var hårdare och tog dom som bedriver personliga bråk i örat. Det finns flera exemplem på detta i aktiva trådar där vuxna människor sitter och argumenterar som barn.
Håller verkligen med! Bättre och fler moderatorer skulle höja sidan.
Plocka bort alla nya trådar där svaren hittas i sökfunktionen, rensa bort skitbilder och ta bort kommentarerna i trådarna innan dom spårar ur helt offtopic.
Inför krav på bättre och informativa rubrik och ta bort alla andra trådar, det blir mkt lättare att söka och hitta då, vilket resulterat i mindre nya trådar om samma saker.
Som Johan säger, betydligt striktare och givetvis folk som verkligen kan hålla upp det på ett konsekvent sätt!
Gillar FS väldigt mycket! Det enda som sänker betyget är alla påhopp om C&R eller ej, dock är de nog dock rätt svårt att komma ifrån det i ett sånt här forum! Gav betyg 9!
mvh/Jon
En viss hat-kärlek. Man hittar en del guldkorn, och det finns några som skriver bra och sakligt om händelser, tackeltips, metoder, ritningar osv, men tyvärr finns det många som bara är här för att provocera, sabba trådar eller söka bekräftelse. Det skulle behövas hårdare tag, och mer banningar. Sen att det finns besserwissrar som alltid måste lägga sig i utan att veta ett dugg om ämnet, får man väl tåla. Tyvärr blir många väldigt kaxiga när de sitter tryggt bakom datorn...
Mycket bra skrivet, håller med..
Flodebanan
2007-02-22, 12:11
Gillar FS väldigt mycket! Det enda som sänker betyget är alla påhopp om C&R eller ej, dock är de nog dock rätt svårt att komma ifrån det i ett sånt här forum! Gav betyg 9!
mvh/Jon
Med rätt och konsekvent administrering ser jag inte det som omöjligt!
Gös Jonas
2007-02-22, 13:02
Vilka små ordningsmän ni är !! Om det bara var seriöst hjela tiden så tappar folk intresset, lite av sex och våld säljer oavsett vad man tycker. Kan man dessutom blanda det med en seriös ton är det ju perfekt. Hårdare krav och straff är bara onödigt. Och ärligt om någon skriver något dumt om en, varför bry sig. Bara visa stake och gå vidare. Fan hur skall det gå med manlighten när man läser eran önskan om mer kontroll och krav.
theoneandonly
2007-02-22, 13:21
10/10
Jag håller med gösjonas in i minsta detalj! Ett fritt forum med mycket kunskap där alla vågar säga vad de tycker. Lysande! Inget mindrre än lysande! Jag tyckker ni gör ett bra jobb som det är nu med att stänga trådar och dela ut bans. Tusaen tack Bergman!
Flodebanan
2007-02-22, 13:28
Vilka små ordningsmän ni är !! Om det bara var seriöst hjela tiden så tappar folk intresset, lite av sex och våld säljer oavsett vad man tycker. Kan man dessutom blanda det med en seriös ton är det ju perfekt. Hårdare krav och straff är bara onödigt. Och ärligt om någon skriver något dumt om en, varför bry sig. Bara visa stake och gå vidare. Fan hur skall det gå med manlighten när man läser eran önskan om mer kontroll och krav.
Klart att "känslan" är det viktigaste! Man skall givetvis få fortsätta säga precis vad man tycker och tänker, annars kmr sidan dö ut :)
Men att behöva läsa 5trådar om "vilken färg är bäst för gäddan" känns helt meningslöst, likaså att någon snorunge sitter och löjlar sig under bilder. Blir fan så mkt roligare utan sådant!
jag ska bara säga att fiskesnack.com är den bästa sidan som finns!!!!! den första sidan som jag öppnar när dotorn sätts på och den sista sidan som stängs ner när datorn ska stängas av!!!:goodwork:
FiskeFreakOscar
2007-02-22, 13:52
Riktig bra sida:goodwork:
Mkt kunskap
Bra försäljning samt många intressanta trådar.
Helt klart en bra sida.
Visst förekommer det en del avarter av sportfiskare som inte vet vad vett och etikett är och som enbart provocerar med dumma inlägg och lägsta poäng på bildröstningar. Men sidans possitiva delar överträffar de negativa delarna mångdubbelt så överlag tycker jag att sidan är kanon och gett många tips och bra information samt inte minst trevliga fiskevänner.
En funktion som jag saknar dock är att det skulle finnas någon typ av "minnesfunktion" så man kunde gå tillbaka och kolla vilka bilder man skrivet en kommentar till. Ibland ställer man en fråga men efter ett tag så har man glömt vem man ställde frågan till och vad man frågade (vet inte om det är åldersrelaterad glömska). Så som sagt någon sådan funktion så att man kunde hålla reda på det hade varit önskvärt.
Annars tummen upp för ert arbete med sidan :buga:
Den bästa fiskesidan i Sverige...:goodwork:
där satte du pricken ovanför I:et!!
Håller med dig GJ, att en viss mängd hat och bitterhet alltid är underhållande, och visst vore det trist med en sida full av ja-sägare. Det har ett klart underhållningsvärde när t.ex. KG? kastar sig över diverse köttfiskare, eller som en del trådar där folk (t.ex ni på fnu) som är fiskepolare "privat" smiskar upp varann med glimten i det onda ögat. Men sen finns det så många som bara är utfyllnad, och varken tillför humor eller kunskap... De bara finns där, och tar plats som kunde använts bättre. Klåpare som utnämner sig själva till experter, fast de knappt sett ett spö som sitter och tillrättavisar dem de verkligen borde lyssna på... Det finns många sköna lirare som kunde tillfört sidan en massa kunskap, ironi, roliga och lagom onda inlägg, men som vägrar gå in här för de tycker att det är för mycket fjortis...
Old Firehand
2007-02-22, 20:50
Om du ger ett dåligt betyg så får du gärna kommentera varför. Kommentera gärna ett bra betyg också såklart ... :)
Hej Bergman; FiskeSnack.com handlar ju om fiske på ett för oss alla informativt och behagligt sätt. Du har lyckats där andra har försökt! En liten 10:a är sidan verkligen värd!
One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
Fick medel av mig. Allt tjat om C&R och allt där till och allt detta eviga tjat om avkrokningsmatta mm. Drar ner betyget. Låt alla bedriva sitt fiske och sluta påpeka det varenda gång det kommer upp en bild.
mycket snack om C&R men ger FS 8 points .Bra gjort Bergman som sköter sidan med hjälp av några stycken moderatorer
En 9:a från mig. Bra informationssida, trevligt fotoalbum, men inte lika hjärtligt som fiske.nu
En 9:a från mig. Bra informationssida, trevligt fotoalbum, men inte lika hjärtligt som fiske.nu
Skärp dig.
Skärp dig.
Håll käften!
Stå för din igen röst...
Du vet att skalan var 1-10? Inte 1-20...
Det blev fel. Jag gav sidan en 9:a den skulle nog ha en 10:a istället. :buga:
Sidan är bra fast nivån på många inlägg och personangreppen är otroligt låga.
Eftersom jag som gammal bluesmusikant även håller på med musik så surfar jag runt bland såna sidor också och förhållningssättet där är något som gnällsjuka fiskare:bootyshak borde ta efter.
Som oinvigd så blir man ju nyfiken på hur förhållningssättet är på bluessidorna? Vad händer om man slaktar dom gamla klassikerna?
Hej Bergman!
Tröttnade tillfälligt på Fiskesnack av olika anledningar. Några av dem har fått förslag på förbättringar nedan av Flodebanan och Grillen.
Plocka bort alla nya trådar där svaren hittas i sökfunktionen, rensa bort skitbilder och ta bort kommentarerna i trådarna innan dom spårar ur helt offtopic.
Sammanfattningsvis skulle jag vilja hålla med Michael som skrev:
Trots detta så tycker jag helt klart att sidan förtjänar ett gott betyg då jag vet att du och moddarna lagt ner ett stort jobb på att få det att flyta.
7 får du av mig. Poängen på grund av ovanstående punkter.
Debatt och diskussionsforum inom fiske om alla är av samma åsikt!!!
Blir nog svårt, skulle tro det hela självdör då.
Tycker sidan är bra, till största delen handlar den om just fiske båtar och allt relaterat, riktigt riktigt bra
Som oinvigd så blir man ju nyfiken på hur förhållningssättet är på bluessidorna? Vad händer om man slaktar dom gamla klassikerna?
Dom gamla klassikerna har någon snott och slaktat från början. Det finns nästan ingenting gammalt som inte är snott från nån annan och omgjort lite lagom för att kunna ge en slant till den nya upphovsmannen.
Annars är det väl mest diskussioner i stil med " Jaså du tycker inte om Astatics cr-element , men har du verkligen provat en sån mic med en fender deluxe 1960?"
Med andra ord en hjälpsam inställning i 9 fall av 10.
Sen finns det ju alltid såna som vet bättre än andra och gärna vill tala om det. Dom möts bara med tystnad.
[QUOTE=Arnenym;245295]Dom gamla klassikerna har någon snott och slaktat från början. Det finns nästan ingenting gammalt som inte är snott från nån annan och omgjort lite lagom för att kunna ge en slant till den nya upphovsmannen.
Annars är det väl mest diskussioner i stil med " Jaså du tycker inte om Astatics cr-element , men har du verkligen provat en sån mic med en fender deluxe 1960?"
Med andra ord en hjälpsam inställning i 9 fall av 10.
Sen finns det ju alltid såna som vet bättre än andra och gärna vill tala om det. Dom möts bara med tystnad.[/QUOTE
Tystnaden är total...:cool2:
Debatt och diskussionsforum inom fiske om alla är av samma åsikt!!!
Blir nog svårt, skulle tro det hela självdör då.
Tycker sidan är bra, till största delen handlar den om just fiske båtar och allt relaterat, riktigt riktigt bra
Det där är lite utav ett moment 22. Om alla bråkar för att alla har olika åsikter så antar man att dom vill att alla ska ha samma åsikt som en själv och pushar sin åsikt tills alla tycker samma eller tills han/hon blir för grining och loggar ut med motiveringen att ingen fattar något och att allt suger för att dagen efter fortsätta från ruta ett tills evigheten avlöser. Det självdör ganska mycket där också, men kan man istället diskutera inom en normal form och bete sig som en människa och inte en hel skock treåringar vars glassar hamnat i sanden så blir det ju lite roligare för alla inblandade. Inte ens världens roligaste historia är kul efter man hört den en gång till.
Och sidan är bra, det är inte det. Däremot är skötseln av forum och koll på medlemmar något klen. Alla ställen behöver regler och en viss kontroll, som exempel kan ni ju tänka er en skolklass där ingen lärare finns i närheten utan endast ett schema och en tidsplan är framlagd. Det är ju ett under om ens en person får ett betyg där. Anarki fungerar liksom inte i verkligheten, det är för många människor och viljor inblandade.
...Bergman, du har skapat sveriges största och trevligaste fiskecommunity... stå stolt, en 10:a.
...Bergman, du har skapat sveriges största och trevligaste fiskecommunity... stå stolt, en 10:a.
Får nog lov att hålla med...
PojkenMedKepsen
2007-02-24, 22:21
En väldigt stark åtta! Ville inte vara överlycklig liksom.. men detta forum är riktigt jäkla bra. Långt mycket bättre än andra forum, och det beror nog på att det är ganska litet och många äldre här!
GJ!
Ger det 7/10 inte för att jag postar själv så ofta men jag läser varje dag, det finns ofantligt mycket nyttig information att nappa upp här på sidan.
Mycket trevliga bilder och intressanta trådar.
Man lär sig en del genom att bara läsa och alla vill väl bli bättre som fiskare?
Det som drar ner betyget en bit är att vissa beter sig som småbarn när dom argumenterar om saker och ting, vissa kan helt enkelt inte ta att folk har olika åsikter.
Designen skulle också kunna förbättras, men bara det inte blir överarbetat. Men lite mer stil skulle inte skada.
Bortsett det så är det ett toppenforum!
Krilla L
2007-03-05, 19:33
En mycket trevlig sida!
Nått jag skulle vilja ha är en Länk där alla tävlingar läggs upp för varje län.
Hittar lite tävlingar över allt när man surfar runt. "Skulle vara kul med en sån länk". Efter som att det finns Fiskesnackare från hela landet så går det nog att ordna . Där med missar man inget som annars skulle kunna var kul att deltaga i.Skitfiske på er!!
Betyg 8