Visa fullständig version : Ambassadeur 1750 A
Tjena, var utei garaget och rotade och hittade till min stora förvåning en liten multirulle, Ambassadeur 1750 A, undrar vad detta är för något, går det att göra i ordnign och fiska med och vad den är värd och vad ni nu vet om rullen!
Fiskar bara haspel så är helt oerfaren när det gäller multirullar !
Tacksam för svar :fiska2:
Ambassadeur5000
2008-03-28, 17:19
Det där är ju en gammal fin rulle. Klart du skall göra iordning den, smörja upp etc.
Däremot tror jag inte du skall använda den till tex jerk. Rullen är ju en bra rulle men samtidigt gammal så - Ta ut den och fiska med den ibland och var rädd om den:) så blir den glad. Värdet? bra fråga. Tror kanske inte du får din framtid räddad direkt utan behåll den.
:fisk:
Rullen har frikopplingsbar spole men saknar slirbroms. På tradera brukar de knalla upp i prisar runt 500 spänn eller mer. Och riktigt Ambassadeur är den nog inte eftersom den saknar Ambassadeurens slirbroms.Har du inte plats för den finns det nog en och annan samlare som kan tänkas vilja köpa den.
Ok tack för snabba svar! Vad har man använt den till för fiske? Jag jerkfiskar inte fiskar mestadels havsöring på västkusten ! Får tyvärr inte den att funka, men bara pillat lite snabbt, händer inget när jag vevar med den men det går nog att lösa :)