Visa fullständig version : Metset köpes
Jag är i behov av ett komplett metset.
Är det någon som har ett sådant liggande så är jag intresserad av det!:D
Hör av dig.
....att jag vill köpa ett metset innehållande det som krävs om man ska meta abborre. (utom spö då)
MastaPike
2003-09-01, 22:41
klassiskt metspö lr?
Meen är alla blinda eller? Jag skerv ju att jag endast var ute efter metsetet inte spöt!!!
Det du söker finns i din lokale fiskeaffär för endast ca 100kr.
Faktiskt lite svårt att förstå vad du är ute efter för metset. Ska du meta toppknutet? Behöver du bara ett abborrflöte, bly och enkelkrok för att meta med löja som agn med haspelspöt? Eller vill du ha tips på rulle till ditt hemliga spö?
Quivertip
2003-09-02, 08:19
Sen tar du och taggar ner din attityd lite. Så desperat får du inte vara. Det enklaste är som ovastående skrbent skrev. Åk till närmsta fiskebutik och handla. Det blir billigare än vad vi kan åstakomma här med frakt och allt. ;-) Skitfiske........
Ska in till berras idag. Ska nog köpa ett set där.
Varför jag gjorde den här tråden var därför jag undrade om någon hade ett sådant över så man kunde tjäna en femtiolapp :D
El Crapone
2003-09-02, 09:15
Haha, Taki.. Om du vill kan jag ta tre meter lina, trä på ett flöte, sätta på ett par sänken och sedan knyta på en krok.. Det hela kostar säkert 20kr, Sen kan jag ju skicka det från kalmar till shlm kostar kanske en hundring, och så vil jag självklart ha en slant för jobbet, säg 50kr med bussresor och allt och då bjuder jag på linan=)
Det får jag till en summa på 170:- och då vet jag ju itne äns om du fått det du vill ha!
Ett annat alternativ vovre ju att du själv skulle ta dig in till nån redskapsbutik, köpa dig ett flöte för kanske 12kr, an ask med sänken för kanske 15kr och någa krokar för kanske också en så där 15kr.. Då får du ditt metset för 42kr! och du kan dessutom få grejerna som du själv vill ha,, och du kan aven vid ett eventuellt träd/botten/elledning eller elak gädda-napp göra om ditt tackel med krokarna och de sänken du fått över.. har du flyta kan du till och med slippa köpa ett flöte till för det flyter ju! Lite nylonlina till "reven" har du säkert på nån spole där hemma, om det inte till och med är haspelrullen du ska använda till det hela.. lycka till och se til att snacka med din redskapshandlare nu!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.