Visa fullständig version : Ny lina best
Tjo ! Beställde en ny lina till ett 4-5 spö nu :appl:
en GuideLine High Water - WF5 (flyt) är det någon som testat den ?
Ingen som provat den ? :) Då kanske jag får komma med en recension sedan då :D
Guideline
2008-04-09, 10:11
Jag har den på klass 6 spö. Köpte den för att den bär ganska stora flugor. Hade inga större problem att skjuta ut en muddler riktigt långt. (för att vara jag då)
Har inte fiskat så mycket med den då jag hade tänkt ha den till sjöfiske och Österdalälven.
Jag har den på klass 6 spö. Köpte den för att den bär ganska stora flugor. Hade inga större problem att skjuta ut en muddler riktigt långt. (för att vara jag då)
Har inte fiskat så mycket med den då jag hade tänkt ha den till sjöfiske och Österdalälven.
OK ! :) den kommer nog i postlådan i dag här, får veva på den och gå ner och prova i snö-ovädret, den skulle ju vara fin för korta lätta kast men fin pressentasion också , lätt att lyfta från ytan ! ? ska bli kul att prova i allafall !
DU !!! tips på en bra sink-tip lina #5 Haru de..... ? Jag har nämligen städat i linhögarna, så det blir en del nytt nu :headbang:
Guideline
2008-04-09, 10:46
Hum. till mig som dom (wittlocks) att den var bra på långa kast. Jag har lite svårt att kasta kort med den, jag måste ha ganska mycket lina ute innan jag känner att spöt börjar jobba. Det är ju en ganska lång klump på den.
Kör bara flytlinor, har en sjunktafs som jag hänger på ibland. MEn det ska bli våtflugefiske i sommar, klassiska våtflugor. Ska undvika dom "moderna" mönstren i år så det kanske kommer att bli sinktip, DT kommer det att bli iaf.
Hum. till mig som dom (wittlocks) att den var bra på långa kast. Jag har lite svårt att kasta kort med den, jag måste ha ganska mycket lina ute innan jag känner att spöt börjar jobba. Det är ju en ganska lång klump på den.
Kör bara flytlinor, har en sjunktafs som jag hänger på ibland. MEn det ska bli våtflugefiske i sommar, klassiska våtflugor. Ska undvika dom "moderna" mönstren i år så det kanske kommer att bli sinktip, DT kommer det att bli iaf.
Wow :) Back to the roots :cheers: DT och en Royal Coachman ... Cool !
vad hette den där flugan ? silver docktor... va ? Den startade jag min kariär med som 10 åring i Tennån (fiskade bara med den för den var "finast"
Den satt också prydligt i farsans öra kommer jag ihåg, han skulle ju promt stå bakom mig och titta (han flugfiskade INTE)
OK nu går jag till postlådan........ :)
EDIT : Hmm... bara reklam var det .....
Guideline
2008-04-09, 12:36
Bara för att se så att vi talar samma samma språk...
Bara för att se så att vi talar samma samma språk...
Du får kolla mitt fotoalbum. det går ju inte att ladda upp bilder i inläggen, tydligen.
Ja visst :) så ser den ut !
För att få in bilder här så måste du ha in dom på någon nät-sida först
Ta Photobucket.com och rega dig där, sedan när du lagt upp bilder där så
hämtar du därifrån till hit det måste vara en http:// bild
Orginal "Silver Doctor" (Lax variant)
http://i30.photobucket.com/albums/c302/norastad2/62_1.jpg
Men titta ? Nu har du ju den bilden där :appl: