Visa fullständig version : Nån som fiskat i klarälven?
Adde_138
2003-09-04, 17:35
Jag fiska där i sommras med liten spinnare..,,
fick en abborre och två harrar
Njae, far min berättade att vi paddlade kanot där när jag var liten och fick en stor fin gädda med vacker teckning.
Jag minns knappt nåt.
schlusser
2003-09-05, 11:27
Där fiskar man några gånger varje vecka... Har några heta ställen. Jag bor ju vid ett av alla utloppen. Är det något du funderar över?
jag bor ju så jag ser klarälven
schlusser
2003-09-05, 13:46
Mmm, ni har fina lägenheter med fina lägen i deje måste jag säga. jag bor så jag ser vänern :)
jo men deje suger så ja ska flytta till forshaga
Ja va där med en fluga 14/8-03. Laxfluga.
Originally posted by FetOst
Deje eller Forshaga kan väl kvitta. De är ju grannbyar.
Jag har tidigare fiskat efter öring och harr uppe vid Klarabro, alltså ovanför Sysslebäck. "på den tiden" var harrfisket skitfint. Hur det är idag får andra experter berätta.
tror inte det kvittar när man måste gå upp tidigare för att åka buss varje morgon.. eller vad säger du FetOst?
Originally posted by FetOst
som om inte forshaga suger minst lika illa!!! ta med ett par klasskompisar in till k-stad i stället! passa er för ghettot!:yiack:
schlusser
2003-09-23, 20:19
ghettot är helig mark ;) du skall bara veta anton att jag går upp kvart i sex när jag börjar halv nio... kän på den ;) (slag i magen?) Mina föräldrar säger att vi inte har pengar så jag får flytta upp... det är skitsnack skulle jag vilja säga till dom men då blir dom säkert griniga...
Ja nåt du vill ha svar på?
Ska upp till sysslebäck om några veckor för att flugfiska.. Vad för flugor går bra där?
hej! ja var i sysslebäck veckan efter midsommar, fisket var inget vidare då. hade börjat för tidigt sa dom. det blir bättre i september. flugorna ja änvände var; europa 12, red tag, haröra, med och utan guldskalle. superpuppa i oliv. fick både harr å öring på dessa.
//fredrik
sysslebeck är dött vatten... ;)
trashmasta
2004-08-16, 15:27
klarälven blir det nog ikväll. bottenmete med löja. får se vad man kan lura för ngn rackare att hugga.
salomon85
2004-08-16, 16:21
sysslebäck är ganska fint men man ska upp ännu högre upp emot Höljes där det inte är lika mycket fiskat som i sysslebäck
Har nu fiskat i Klarälven vid sysslebäck i helgen. Såg inte ett enda vak och ännu mindre nån fångst =/
Där verkade det iallafall vara totalt sönderfiskat samtidigt som vattenståndet var riktigt lågt...