Visa fullständig version : Vilken "fisk" fångade jag?
Var på en av turbåtarna i helsingborg fär ett par år sen jag fick upp en stort trassel lina från botten. la det i min fisklåda för att senare slänga det. Efter en stund tittar jag ner i lådan för att spana in min sillfångst och får se en lång smal gul grej ålar omkring i lådan. kanske 30-35 cm lång och ca 1 cm tjock. såg ut som en gul orm. har försökt hitta på google men hittar ingen som ser likadan ut. Vet någon vad detta kan ha varit? Den var nog i lintrasslet för på nån krok fick jag den då inte
Sir Fish-a-lot
2008-04-11, 20:26
Kan ha varit en pirål.
Det enda jag kommer att tänka på också... :sun:
christer
2008-04-11, 20:58
pirål e en virdrig sak som äter upp agnet då man fiskar djupt.. får man upp en jävel utsöndrar den ett skummande släm som man inte vill ha i båten...
FoXDanne
2008-04-18, 13:12
Pirål är ju rosa å inte gul. jag skulle nog gisss på Tånglake de är rätt vanliga, annars var det den nu fridllysta anguilla anguilla...
Nicklas_n
2008-04-18, 15:09
Kantnål låter ganska troligt.
Hört med lite folk som jag känner och dom sa oxå att det troligen är nån sorts nål. ska googla lite på det och se om jag hittar. Återkommer med detta om jag nu hittar
En kantnål är ju rätt fast i hullet så att säga medan en ål eller pirål är mer sladdriga om ni förstår?
Kantnålen är ju egentligen en utsträckt sjöhäst. Borde inte vara så svårt att se skillnad.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.