Visa fullständig version : Lågprofilare till ytfiske/spinn?
Hej, jag har tänkt inskaffa en ny ytfiske/spinn/utrustning till våren. Jag fick bra hjälp här på forumet angående val av spö, och nu är jag på jakt efter en rulle till det spöt.
Så jag letar efter en liten lätt multirulle som passar till ett spö med ca 15-30 grams kastvikt och 6 fots längd. Gärna en sådan där lågprofil rulle eftersom de ser sköna ut. Vill ha bra kvalité men dock inte ett allt för högt pris. Den ska användas främst till ytfiske men även lätt spinn (typ sked,HiLo) och möjligtvis väldigt lätta jerks. Jag är inte så kunnig på området, så någon kanske kan hjälpa mig.
Har ni några förslag på en passande rulle? Vad kör ni själv med? :sun:
RobRaven
2008-04-12, 13:22
Daiwa Advantage gamla modellen ... vilken pris klass är du ute efter ochvar har du tänkt att köpa den?
Jag skulle helst inte lägga ut mer än 1000 spänn, och jag hade tänkt beställa den från någon svensk web shop.
Mattias.A
2008-04-12, 13:57
Daiwa cygnus
Daiwa Megaforce http://www.harrissportsmail.com/Models.aspx?ModelID=16003
Jeg fisker selv med den noget dyrere Viento og den er fantastisk til dette fiskeri. Dog tror jeg ikke du skal bruge den i saltvand. Her skal der nok en ABU Revo Inshore til - også den sublim rulle. Koster ca. 1200-1500 SEK (her i Danmark).
jerklimpan
2008-04-12, 17:16
Hej, jag har tänkt inskaffa en ny ytfiske/spinn/utrustning till våren. Jag fick bra hjälp här på forumet angående val av spö, och nu är jag på jakt efter en rulle till det spöt.
Så jag letar efter en liten lätt multirulle som passar till ett spö med ca 15-30 grams kastvikt och 6 fots längd. Gärna en sådan där lågprofil rulle eftersom de ser sköna ut. Vill ha bra kvalité men dock inte ett allt för högt pris. Den ska användas främst till ytfiske men även lätt spinn (typ sked,HiLo) och möjligtvis väldigt lätta jerks. Jag är inte så kunnig på området, så någon kanske kan hjälpa mig.
Har ni några förslag på en passande rulle? Vad kör ni själv med? :sun:
själv kör ja med revo den svarta näst dyraste glömt bort vad den heter -
Nu har det kommit nån billiagre variant .
http://www.sportfiskeboden.e-butiken.se/?artnr=RAMB%2DSI%2DMA
kanske kan va nåt
http://www.128810.webshop.eurovator.se/product.asp?product=5851&sub=0&page=1
den här köpte ja till polarn verkar helt okej . Magnet broms är å föredra tycker ja allafall . Vet inte om det är det på revo siler.
Team Gram
2008-04-12, 17:23
Ambassadeur Silver Max bra service på Abu rullar
Skitfiske
Roger
Abborrmaster
2008-04-12, 18:32
Jag kan bara rekomendera Daiwa Cygnus.
Jag har en som jag använder till popper och lättjerk, är helnöjd med den.
Den klarar inte tungjerk men kastar kanonbra och duger utmärkt till lättare fiske.
Mattias.A
2008-07-07, 22:13
Vad skulle ni säga att den lägre gränsen ligger på en Cygnus i kastvikt och vilken lina skulle ni rekomendera till lättare spinnfiske/ytfiske??
jerkbait-fiske
2008-07-07, 22:18
någonstans runt 0.20 mm gärna färgad sådan gul allt orange
jag kör själv med savagear spinn 0.22 mm orange fungerar kanon bra
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.