handdator

Visa fullständig version : Att meka klassisk ambassadeur

Wreckbender
2008-04-16, 22:31
Att meka rullen avskräcker kanske en del, här är en informativ sida för den som är lite osäker: http://www.realsreels.com/Servicing/Ambassadeur%206500C3%20service.pdf

UT
2008-04-17, 07:49
Underbart! En riktigt bra beskrivning.

Rally-Harry
2008-04-17, 10:52
UT, vad är det för fett som används till slirbromsen?
Det benäms "drag grease" vad jag har hört så skall det inte vara fett på slirbromsbrickorna.
Jag har använt grafit dvs blyerts på min slirbroms, har jag gjort rätt eller fel?

Henk
2008-04-29, 16:15
UT, vad är det för fett som används till slirbromsen?
Det benäms "drag grease" vad jag har hört så skall det inte vara fett på slirbromsbrickorna.
Jag har använt grafit dvs blyerts på min slirbroms, har jag gjort rätt eller fel?

Du har gjort helt rätt, Drag grease är en grafitpasta som gör samma sak som blyerts. Snickarpennor är riktigt bra då dom är rätt mjuka och avger bra med blyerts.

Wreckbender
2008-08-30, 19:37
Får väl lyfta denna tråd så ev nytillkommna kan ha glädje av den, gäller även dom med JB :)

Malone
2008-08-30, 19:40
Minns när jag var tolv och köpte min första Ambassadeur. Det första jag gjorde var att plocka isär den. Att få ihop den på rätt sätt var dock inte lika enkelt.
Tror det kom några tårar innan jag lyckades.:ledsen:

carter
2008-08-30, 22:03
Det är en rikigt bra sida för en gammal nystartare som mig :appl:

Önskar bara jag var lika inovativ som när jag var junior, men så är det o vara en gammal sleten metallarbetare , de va bättre förr :mices_bla

Drisse
2008-08-31, 00:48
Det finns ju en del fina rull doktorer här på sidan oxå. Hade varit fint med en fräsig guide på svenska.........

Jag pillar hjälpligt med rullarna, men det hade varit kul att lära sig lite mer. Visst att det finns sprängskisser till rullarna, men "rullexperterna" har ju alltid en massa tips och trix :)

Kattman
2008-08-31, 08:18
Varsågod och njut!
http://www.mikesreelrepair.com/schematics/