handdator

Visa fullständig version : Baitrunner rulle!

Lazinko
2003-09-07, 00:51
Hej pojkar, flickor!

http://www.fishit.se/se/produkt/productf.asp?cat=RULLAR&sub=HASPELRULLAR&prod=010034

kolla den rullen... Verkar svinhet!
ska nog ha en sån till mitt blivande karpspö :)

Unregistered
2003-09-07, 08:09
Usch Broman, de är inte att lita på, men denna kanske är bra?
Annars har Okuma många BR-rullar i bra pris, om du ville veta.

jst
2003-09-07, 09:06
Jag är nöjd med min... 390:- är prisvärt. Den gör jobbet, men tänk på att det är en "rejäl" klump som väger lite grann.

CDan
2003-09-07, 11:39
Alla BR-rullar väger mer än vanliga rullar på grund av extra mekanik inne i rullen. Plus att de är kraftigare. Och, som alla vet, FishIt rullarna är i praktiken Okuma rullar men jag har den Okuma BR-rulle, Longbow, som har 6 kullager (FishIt rullen har 7) kostar 599:- alltså FishIt rullen är 33% biligare en Longbow och jag tycker att den har bättre design.

Jan O
2003-09-07, 19:16
Jag köpte och lämnade tillbaka just den här.... Fin att titta på men tyvärr fungerade inte bromsen. Rullen är dessutom inte stabilt byggd, den vinglar betänkligt på spöt när man sätter lite press på grejorna. Trist för priset var helt OK, måste tillägga att det här är den enda produkten som jag köpt av Fishit som jag inte är nöjd med. Jag har handlat en hel del av dem och varit mycket nöjd, speciellt med deras karpspö 2 1/4.... Det kan jag rekomendera.

cico
2003-09-07, 22:14
Originally posted by Jan O
Jag köpte och lämnade tillbaka just den här.... Fin att titta på men tyvärr fungerade inte bromsen. Rullen är dessutom inte stabilt byggd, den vinglar betänkligt på spöt när man sätter lite press på grejorna. Trist för priset var helt OK, måste tillägga att det här är den enda produkten som jag köpt av Fishit som jag inte är nöjd med. Jag har handlat en hel del av dem och varit mycket nöjd, speciellt med deras karpspö 2 1/4.... Det kan jag rekomendera.

Jan O, du minns väl skandalen?

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?s=&threadid=284&highlight=broman

hehe, e väl bara jag som ältar det där fortfarande.

//K

Lazinko
2003-09-07, 22:38
Vet ni ingen annan baitrunner för runt 5-600 kr som är bättre??

GuTe
2003-09-08, 07:53
Köp mina Mitchell rullar, baitrunner och nappalarm inbyggt :)

Unregistered
2003-09-08, 08:35
Okuma har ett rett stort utbud med BR rullar, de finns i katalogen "På fiske med Ron Thompson" (RT-spön m.m är också med i katalogen)
Själv tycker jag att Epix BR är rätt het, men den går på runt tusingen!

CDan
2003-09-08, 10:20
Originally posted by Lazinko
Vet ni ingen annan baitrunner för runt 5-600 kr som är bättre??
Jag själv har Okuma Longbow som kostade 599:- och är mkt nöjd med de. Jag har ett par stycken. Gången är bra, linupplägningen likaså och de är mkt starka för sin storlek. Jag vet att det finns vissa som inte tycker om Okuma men jag är mkt nöjd med de.

Arnenym
2003-09-08, 10:51
Okuma Interceptor kostar runt 600:- !

Cico: Man behöver inte vara en skurk hela livet för att man har gjort bort sig ordentligt en gång!

cico
2003-09-08, 13:08
Originally posted by Arnenym
Cico: Man behöver inte vara en skurk hela livet för att man har gjort bort sig ordentligt en gång!

Stämmer bra, därav den lite underfundiga tonen i min post till Jan O.

//K

Jan O
2003-09-09, 13:41
Visst minns jag "skandalen" men inte var det mycket att tjöta om.

DanneStock
2003-09-09, 16:05
Köp Shimano! alla billiga BR rullar e tyvär skit!

Unregistered
2003-09-09, 18:13
Sorry DanneStock (låter lite kinky), det finns många bra enkla och billiga rullar att köpa på marknaden. Det upptäcker man när man kört ett tag....

Lazinko
2003-09-09, 18:56
"Unregistered" Vad för rulle tänker du på?

Arnenym
2003-09-09, 20:06
Det här verkar vara en evighetstråd! Ska vi börja om från början nu, eller....

elanen
2003-09-09, 20:32
Priset säger en del om en vara. Men oftast är dyrt bra. Köp inte en rulle bara för hur många kullager det står. Köpte min Daiwa Capricorn där det bara är fyra kullager och ett airball. Men den kostar ändå 2800 kr. Nånting har ju dom dragit ner på för att få rullen så billigt på Broman. Speciellt risiga lager och pissig slirbroms. Och även att rullar som är billiga är glapp överallt. Fällbara vevar är ett aber, för efter ett tag så blir dom glapp utav bara satan. Tänk er för köp inte en rulle bara för att snabbt ha nåt att kasta med. Spara en slant och köp nåt bra på en gång. Annars blir det som hos mig en dröse med rullar i prisklass över tusen och ner i skrotlådan. MVH Gunnar (Elanen) Jansson.

DanneStock
2003-09-10, 12:05
Har man kört ett tag upptäcker man att billigare rullar helt enkelt inte är lika bra, ser man sen på reklamationer så är saken ganska enkel -alla billiga BR rullar e skit!
Antar att de du har upptäckt är att det finns många billiga bra beg rullar på dvs köp & sälj plank på nätet? Skulle vara kul med en förklaring till dit tidigare påhopp, du kanske har en enorm insyn i produktionen av dvs skräp BR rullar?
/PG

Lazinko
2003-09-10, 17:26
inte alla for fuck sejk

jst
2003-09-11, 06:57
Jag tycker också att man ska satsa på lite bättre utrustning. Känslan och kvaliteten är oftast bättre, längre kast och mindre problem m.m.. Nu skulle man kunna dela upp fisket i ett primärt och sekundärt. Mitt primära fiske är "vanligt" spinnfiske och Jerk. Där har jag investerat i bra prylar som ger mig problemfria fiskestunder. (sekundärt) Ibland gillar jag att meta, som omväxling. Eftersom det inte är mitt favoritsätt att fiska, lägger jag inte ner så mycket pengar och tid på det. Jag sliter mindre på utrustningen och kan leva med att den kanske inte är "top of the line". I mitt och andras fall, som har den inställningen, duger då Broman rullen hur bra som helst (och för den delen andra billiga baitrunner rullar). Bara man är medveten om att "man får det man betalar för"....

Lazinko
2003-09-16, 22:55
nu är jag en låg-avlönad skitunge som inte har råd med en Shimano för 1500 typ :)

Quivertip
2003-09-17, 07:23
Köp den och prova. Fungerar den inte så ring och prata med Broman så lovar jag dig att dom rättar till felet åt dig. Deras service är nämligen vida bättre än många butikers service. (Egen erfarenhet)

Quivertip
2003-09-17, 07:26
Annars så kan du söka på sportfishingpages i deras köp&sälj forum. Där brukar det dyka upp bra rullar.

Lazinko
2003-09-19, 17:54
www.sportfishingpages.com ?