Visa fullständig version : Tipps om långsjön PLZ.
Jag ska nog ta något pass i långsjön nästa helg och jag undara var ni rekomenderar att stå när man ska fiska den från land?
Är det något drag som har varit speciellt lyckosamt där?
Och framför allt NAPPAR det?
Vad ska du fiska ? Gädda ?
big fisher
2003-09-07, 21:31
jo taki o ja ska dit gädda o abborre e d väl som gäller elr taki?
Ja det är gädda, eventuellt abborre.
Det finns en ganska stor brygga vid mitten av sjön. Bussen stannar precis utanför där jag menar ...
Kulan har fått en hel del gädda på båda sidor om näckrosorna. Inga av storlek iofs vad jag vet tyvärr.
Ok, för när jag och big fisher här på forumet fiskade kräftor där såg vi ett och annat gäddplask.
Det största plasket plaskade till precis 2-3 meter där vi stog.
Scaaaaryy :)
Hur får man tillstånd att fiska kräftor i Långsjön ?
Testa att fiska Gädda där ni stog vetja ... det kan ju iofs kanske vara Sutare som varit uppe och levt rövare där ni stog. ;)
Hittade lite info om sjön.
http://infobanken.nacka.se/www/miljo_halsa/sjoar/langsjon.htm
Det är fel Långsjön iofs men bra info iallafall. ;)
Originally posted by Bergman
Det är fel Långsjön iofs men bra info iallafall. ;)
aha, ok :)
big fisher
2003-09-08, 09:50
man får fiska kräftor i långsjön en dag om man har kräftfiske kort
Originally posted by big fisher
man får fiska kräftor i långsjön en dag om man har kräftfiske kort
Får man nåt?
/cobol
MastaPike
2003-09-08, 13:34
Jag kan ge er det bästa tipset, åk till en annan sjö/hav och fiska där det finns mer och grövre fisk.
big fisher
2003-09-08, 15:30
Originally posted by cobol
Får man nåt?
/cobol
jo då vi fick ett 30 tal. lite skilnad från mälaren där fick vi EN o den grejade inte mini måttet
Originally posted by big fisher
jo då vi fick ett 30 tal. lite skilnad från mälaren där fick vi EN o den grejade inte mini måttet
En i mälaren ingen vidare fångst. Trodde det fanns fler där men 30 är ju helt Ok.
/cobol
Originally posted by MastaPike
Jag kan ge er det bästa tipset, åk till en annan sjö/hav och fiska där det finns mer och grövre fisk.
Vi var i magelugnen förra helgen RIKTIGT SKITFISKE!