handdator

Visa fullständig version : ABU Terminator - dålig kvalité?

Rasmusnl
2008-05-03, 23:40
Jag var ute och kastade lite med en terminator wobbler 9gr(samma som nuvarande abu tormentor) som jag bara har använt 2-3 gånger innan. Bottnen var lite stenig och ca 5 meter från land råkade jag fastna på kanten av en sten, så jag drog till uppåt ganska löst med spöt och vad händer? Jo, wobblern lossnade men skeden gick av på mitten. Blev ganska besviken.

Nu kan det ju varit så att skeden satt fastkilad på ett olyckligt sätt, men jag har gett andra wobbler en betydligt våldsammare behandling vid bottennapp i mina dagar och dom har aldrig skadats så, kanske nån repa på sin höjd bara.

Vad tycker ni om terminator/tormentor?

landstrykeren
2008-05-03, 23:55
Inte hänt mig iallafall, tycker att det är så med Nils Master. Skeden är ganska ömtålig på dem om du frågar mig, men det är fortfarande en riktiga bra wobbler. Tycker faktiskt att Tormentor håller riktigt bra.

simzeck
2008-05-03, 23:57
mina tormentorer har hållt väldigt bra iaf. du har nog fått ett "måndags ex" skicka in den till ABU och kräv en ny!

BeBest
2008-05-04, 00:25
Terminator och den nyare Tormentor, (Samma wobbler som tvangs byta namn.) släpper färg. Men lite tuschpenna brukar kunna dölja en del av skadorna. Sen ska man vara medveten om faktumet att skador i färgen stör fiskaren men kan trigga en predator till hugg på den”sjuke” fisken.

Rasmusnl
2008-05-07, 23:54
mina tormentorer har hållt väldigt bra iaf. du har nog fått ett "måndags ex" skicka in den till ABU och kräv en ny!

Det ska jag göra, undrar hur de agerar? Kommer jag få en ny hemskickad eller kommer de att säga att det var "handhavandefel" så att säga?

Rasmusnl
2008-05-07, 23:57
Terminator och den nyare Tormentor, (Samma wobbler som tvangs byta namn.) släpper färg. Men lite tuschpenna brukar kunna dölja en del av skadorna. Sen ska man vara medveten om faktumet att skador i färgen stör fiskaren men kan trigga en predator till hugg på den”sjuke” fisken.

Ja, det är ju normala skador som kan uppkomma vid brukande av wobblern. Sålänge den kan simma och fångar fisk är jag nöjd :cool2:

Taurus
2008-05-12, 22:43
Har 3 st i olika storlekar... har hållt för både det ena å de andra... tex kastats i berg;-)

ackeliba
2008-05-12, 23:07
Samma sak har hänt mig, fast med en Rapala vobbler. Skeden kan vara ömtålig, eller så beror det på konstruktionsfel.

Bergman
2008-05-12, 23:26
Jag tror definitivt att du får en ny om du går tillbaka till butilen eller skickar den till tillverkaren. Alla vill ha nöja kunder. :)

silverlining
2008-05-12, 23:37
Jepp, skeden är INTE bra på Terminator, tråkigt nog på en annars suverän vobbler, har själv haft av ett par stycken skedar.

Rasmusnl
2008-05-21, 20:51
Idag kom det en ny vobbler från ABU på posten :)