handdator

Visa fullständig version : Nyhet: Fler arter i fotoalbumet

Bergman
2008-05-06, 17:44
Nu har jag gått igenom och lagt till de arter som saknats i fotoalbumet. Dessvärre är jag ingen expert på att artbedöma de arter som är splittade så någon av er kunna moderatorer får supergärna hjälpa till att splitta följande kategorier.

Gylta -> Blågylta och Berggylta (Är Stensnultra samma som Berggylta?)
Röding -> Röding och Bäckröding
Lax -> Lax och Insjölax
Öring -> Öring och Insjööring
Knot -> Knot och Fenknot
Spätta -> Rödspätta (Är en "spätta" alltid en rödspätta?)
Skädda -> Sandskädda, Bergskädda & Skrubbskädda

Jag har skapat upp artstrukturen så vi behöver "bara" sortera in bilderna. Jag vet att det är ett ganska stort jobb men jag tror det är värt det iom att man kan fixa lite med reggränser m.m. om man har det indelat. :)

Sturgeon
2008-05-06, 17:50
Snultra är inte samma sak som Gylta! :fiska1:

Med Spätta menar iaf jag alltid Rödspätta.

/K

Nu har jag gått igenom och lagt till de arter som saknats i fotoalbumet. Dessvärre är jag ingen expert på att artbedöma de arter som är splittade så någon av er kunna moderatorer får supergärna hjälpa till att splitta följande kategorier.

Gylta -> Blågylta och Berggylta (Är Stensnultra samma som Berggylta?)
Lax -> Lax och Insjölax
Öring -> Öring och Insjööring
Knot -> Knot och Fenknot
Spätta -> Rödspätta (Är en "spätta" alltid en rödspätta?)
Skädda -> Sandskädda, Bergskädda & Skrubbskädda

Jag har skapat upp artstrukturen så vi behöver "bara" sortera in bilderna. Jag vet att det är ett ganska stort jobb men jag tror det är värt det iom att man kan fixa lite med reggränser m.m. om man har det indelat. :)

Bergman
2008-05-06, 17:55
Då kanske det saknas kategorier för Brungylta och Stensnultra mao? Ska jag lägga till dom med?

GärsFiskarn
2008-05-06, 18:03
Jag har 2 st bäckrödingar som ligger på (röding)

Bergman
2008-05-06, 19:35
Nu har jag (efter bästa förmåga) splittat på Gylta-kategorin så hojta till om någon skulle ligga fel.