handdator

Visa fullständig version : Annonslänkar - Tillåtet eller ej? Rösta

Bergman
2008-05-07, 00:32
Tycker ni att köp-/sälj-/bytesannonser enbart så få innehålla en länk till ex Tradera, eBay eller Blocket? Eller ska vi införa en regel mot sådana annonser?

Majoriteten bestämmer. :ordning:

Grävlingen
2008-05-07, 07:10
Själv tycker jag det är tjatigt med alla Tradera länkar! :) Men det är nog mest för att jag budade på beten här som sedan kom upp på tradera istället för till mig :)

Jonas 37
2008-05-07, 08:28
Jag hatar Tradera så jag röstade nej.

Master
2008-05-07, 08:50
Tråkigt med en massa "döda" länkar som det blir när annonsen försvinner....

Alessandro
2008-05-07, 10:28
Idén med auktioner här på sidan blir meningslös när alla använder tradera.

Stefannilsson73
2008-05-07, 10:35
varför inte använda funktionen för auktioner här på fiskesnack istället.

BeBest
2008-05-07, 10:46
Jag handlar ofta på Tradera. Hittar jag något jag tycker tycker är kul, udda eller extremt brukar jag lägga upp en länk om det under Övrigt.
Än har jag inte sålt något själv på Tradera men den dagen kan inte uteslutas komma.

roach master
2008-05-07, 10:55
Jag är nog både för och emot.

Till att börja med är det kul med säljes/bytes trådar mm, men det blir tråkigt att kolla in alla trådar och så är varanan traderalänkad.

Det vore bättre om man la in en bild på vad man säljer även om det säljs på tradera tycker jag, för då kan man ju se om det är nåt man är intreserad av iaf i stället för att öppna ytterligare ett fönster.

Grävlingen
2008-05-07, 11:16
Jo men fiskesnack har ju en auktionsfunktion, den används ju inte bara för att alla länkar till tradera! Tycker likväl man kan använda fiskesnack, då slipper man ju ge tradera en massa pengar!

mangemo
2008-05-07, 11:47
Med Tradera når man en betydligt större marknad vilket per automatik gör att man har bättre chans att få bra betalt för det man auktionerar ut. Inför man ett förbud mot att läka till tradera är det risk att auktionstorget här "dör ut" tror jag.

Därför tycker jag att det även i fortsättningen ska vara OK att länka vidare - dock bör man här på fs lägga in någon bild samt information tillsammans med länken så att vi fiskesnackare inte ska behöva klicka in på tradera för att se vad som ska auktioneras ut.

Flodebanan
2008-05-07, 13:25
Instämmer, skall det vara en traderalänk så skall det gärna vara en utförlig beskrivning. Hatar också alla traderalänkar, men det är ju väldigt smidigt (och bra) när man själv är säljaren så...

Alessandro
2008-05-07, 13:31
Med Tradera når man en betydligt större marknad vilket per automatik gör att man har bättre chans att få bra betalt för det man auktionerar ut. Inför man ett förbud mot att läka till tradera är det risk att auktionstorget här "dör ut" tror jag.

Därför tycker jag att det även i fortsättningen ska vara OK att länka vidare - dock bör man här på fs lägga in någon bild samt information tillsammans med länken så att vi fiskesnackare inte ska behöva klicka in på tradera för att se vad som ska auktioneras ut.
Tvärtom, auktionerna blir fler, att sälj-kategorier skulle få mindre annonser kanske?

Gruvis
2008-05-07, 15:23
Tycker det är helt ok med länkar,hur svårt är det att stänga ner en öppnad länk?? röd/vita X:et uppe i höger hörn för dom som har problem att hitta

Nu så finns det 2 auktioner uppe bara att kolla och bestämma sig

Danne67
2008-05-08, 19:15
Anledningen till att jag röstade ja, är för de stackare som vill ha hjälp med t ex vad dom skall köpa för båt. Måste vara en otrolig hjälp när andra medlemmar hjälper till att leta på t ex blocket.

Gäller även när någon frågar om en specifik modell och någon visar med en länk till blocket hur den t ex ser ut.

Vad gäller säljes och sen är det en länk... Så låter jag bli att titta eftersom jag personligen inte är intresserad.

/D

Ola
2008-05-08, 19:26
Tycker man ska få länka.

Kan man göra så att en tråd försvinner vid ett visst datum så skulle det kanske vara ett alternativ till döda länkar.

Lordenek
2008-05-09, 08:32
Reglera det till en viss del av forumet så kan man välja om man vill se det eller inte...

ackeliba
2008-05-24, 01:32
Vet inte riktigt faktiskt vilket jag tycker är bäst.

KnudorFnugelfufen
2008-05-24, 07:54
Varför inte göra länkade auktioner till en egen kategori (i köp o sälj delen)?

MoSsE
2008-05-24, 13:35
Hela annons forumet är fullt av tradera länkar:/
Vill jag köpa nått så betalar jag hellre dubbelt så mycket än att vänta i veckor på att vinna en aktion.. det är ju löjligt.

Jag tycker alla tradera människor kan få sin egen kategori i annons forumet så man slipper se det!

Ztellan
2008-07-21, 03:12
Det är bättre att vi har vår egen budgivning här på fiskesnack:) vi som enbart ängnar oss åt fiskegrejer när vi säljer. Då har man störrechans att få nåt av de man budar på också:)..nån som håller med mej?

mcb
2008-07-21, 11:29
En tradera kategori vore inte fel.

DaSwede
2008-07-21, 11:34
*instämmer med MoSsE*

Quivertip
2008-10-17, 20:16
Personligen är jag emot traderalänkar eller liknande. Men kan tänka mig en egen kategori med andra säljsiter

TAMTAM
2008-10-17, 20:57
Tycker ni att köp-/sälj-/bytesannonser enbart så få innehålla en länk till ex Tradera, eBay eller Blocket? Eller ska vi införa en regel mot sådana annonser?

Majoriteten bestämmer. :ordning:
Allt som underlättar läsare att hitta grejor på bästa och billigaste sätt bör uppmuntras detta är till fördel för alla på FS tro inget annat.
Sådan regel är helt idiotisk min åsikt