handdator

Visa fullständig version : darts gäddmet set ! är dom bra ??

INSJÖFISKAREN
2008-05-11, 12:52
tjenare, jag undrar om darts gäddmetset är något att hurra för ??? dom för strömmande vatten är dom för trolling även och det andra är det bara för att ha flötet på samma ställe ??

bakos
2008-05-11, 13:24
funkar kanon.
för strömmande vatten och flötestrolling så ska linan gå igenom hela flötet, ett flöte man bara fäster längst ner är till stilla vatten, men flötet för strömmande funkar bra att meta i stilla vatten också

Sg
2008-05-11, 14:01
Tycker de som köper dom är nöjda med dom varje gång. Varför skulle dom inte funka bra :P?
Man får allt man behöver till ett gäddmetetackel. Dessutom är de billiga.

lodur
2008-05-11, 14:18
Jag har både deras gädd och gösmete set, tycker de fungerar skitbra. För en billig peng får man allt man behöver, dessutom i en bra förvaringsask som är perfekt att ha i fiskelådan.

Eskil
2008-05-16, 14:11
mycke´lättare för man slipeer att köpa alla grejer för sig

Grävlingen
2008-05-16, 14:15
Innan jag började tillverka själv körde jag med darts pryttlar, tycker de är jättebra, enda anledningen till att jag började göra tackel själv är att jag ville ha dem lite längre!

Som sagt, de funkar skitbra!

Rassie
2008-05-16, 14:36
Det mesta av Darts tycker jag är billigt och bra! även meteprylar efter vitfisk...

Brunte
2008-05-16, 17:41
Flötena för strömmande vatten är kanon. Använder dem fortfarande även om allt annat är utbytt.

Sir Fish-a-lot
2008-05-16, 21:15
Allt i de seten är ju bra grejer. Den svaga länken är i så fall själva tafsen som inte direkt är den tunnaste och smidigaste vajern på marknaden.

Är gäddorna i stöten så spelar det egentligen ingen roll men de dagarna de är tröga är ju en smidigare/tunnare vajer att föredra.

grodfot
2008-08-02, 15:33
Vad exakt är de tsom skiljer sig från gös- och gäddsettet?

Hulan
2008-08-02, 20:40
Dom gröna Darts flötena med glid öglan nertill bör man greja lite med. Dra ut "lekandet" och limma till det lite extra, har varit med om ett par som lossnat. Fick då tipset av Konkwista här på forumet och efter det är det dom bästa flötena. Tafsar gör jag själv så det blir rätt längd och krokstorlek .

Skifiske som fan

lodur
2008-08-03, 19:58
Vad exakt är de tsom skiljer sig från gös- och gäddsettet?

Gäddkittet har ett annat flöte, ett sånt där som ser ut som en billig dartpil i toppen, det ska väl kunna "segla" i vinden om jag fattat rätt. Gösflötet har avtagbar topp där man ska kunna stoppa ner en lysstav för nattmete (en stav ingår). Sen är det större krokar i gäddkittet.

grodfot
2008-08-14, 16:59