handdator

Visa fullständig version : Spinnspö

MrCool
2008-05-13, 10:37
Hej, tänkte köpa ett spinnspö till framför allt gäddfiske. Kastvikt upp till 80g i alla fall, och 8 - 9 fot. Någon som har något bra spö att rekomendera?
Mvh
Fredrik

MrGädda
2008-05-13, 13:59
Hej, tänkte köpa ett spinnspö till framför allt gäddfiske. Kastvikt upp till 80g i alla fall, och 8 - 9 fot. Någon som har något bra spö att rekomendera?
Mvh
Fredrik

Jag använder bland annat ett Lemax platinum -80g. Dock tio fot långt med det är ett kanonspö tycker jag. Finns på FishOnNet.se

Annars har savagear fina spön. kolla på MP Predator-serien. De har ett spinnspö som är 9 fot långt och tål vikter upp till 100g.

Rosa Pantern
2008-05-13, 14:12
Mvh
Fredrik

En kille på sportfiskeforum säljer sitt Berkely Signa Pike 40-100gr. Är nog bland det bättre du kan få tag i, och nu kan du kanske få det för ett bra pris dessutom:cheers:

TailRunner
2008-05-13, 17:58
Jag är riktigt nöjd med mitt Signa Pike 8'. Lätt, fin känsla och drillningsegenskaper med sin toppaktion men samtidigt bra ryggrad för säkra mothugg. Tycker att det lämpar sig bäst på beten upp till runt 80-90g. Tycker att 8 fot är optimalt på ett spinnspö.

MrCool
2008-05-13, 18:40
Hej, var inne hos en handlare precis och kände på lite spö, fastnade för ett Berkley Air på 9 fot och 70grams kastvikt tror jag det var. Någon som vet skillnaden mellan Signa Pike och detta? Mvh Fredrik

Flodebanan
2008-05-13, 18:47
Hej, var inne hos en handlare precis och kände på lite spö, fastnade för ett Berkley Air på 9 fot och 70grams kastvikt tror jag det var. Någon som vet skillnaden mellan Signa Pike och detta? Tror inte något utav spöna tillverkas längre. Mvh Fredrik

Vet inte vad det är för spö, Berkley Air, men Signaspöet är ju gjort för Gäddfiske av Gäddfiskare. Är också skitnöjd med mitt änsålänge.

Funderar på att köpa ett till och ha som ett par till Trollingfisket...

MrCool
2008-05-13, 18:56
Det är inte väldigt styvt, med tanke på att Signa har en betesvik upp till 100gram? Kände på andra spön som hade kastvik i dom klasserna och det blev som ett jerkspö och det vill jag inte ha....

jerklimpan
2008-05-13, 21:50
Mvh
Fredrik

Lundgrens LF Chopper kastvikt 40-120 gram 9 fot då kan du även kasta i väg beten som Hell tail (110g) Å ailen Eal (124 gram) Å med vanlig stora Zalt kastar man riktigt bra med.

bidus
2008-05-13, 23:11
lundgrens har en schysst st croix på 9 eller 10 fot och 3 oz. såg ut att vara trevligt,

Flodebanan
2008-05-14, 00:45
Det är inte väldigt styvt, med tanke på att Signa har en betesvik upp till 100gram? Kände på andra spön som hade kastvik i dom klasserna och det blev som ett jerkspö och det vill jag inte ha....

Har som sagt inte drillat mer än ett par 4-5or, men det var väldigt roligt jämnfört med FigRigen.
Toppaktion som kastar bra och dämpar under drillen, så en riktigt rejäl rygg för att kunna sätta krokar och som kraftreserv i drillen.

Enda jag är lite anti emot är ringarna, har hellre SIC.

BeBest
2008-05-14, 09:15
Har någon haft möjlighet att testa Fenwicks senaste spinnspön?
Jag söker ett spö där kastviktintervallet 20-50g står bra inne i spöets intervall. Spöet ska matcha en trimmad Ambassadeur. :D