Visa fullständig version : Broman & Dell
Ekengoeswild
2008-05-13, 15:22
Tjena.
Jag undrar vart man kan få tag i kläderna som de har på sig i Esox Lucius.
Tänker mest på jackan och byxorna som Gustaf har på sig i början.
// Eken
Hmm.. BromanOdell , Johan Broman , Mikael Odell. Inte Mikael &dell. Sorry men jag kunde inte låta bli. :)
www.bromanodell.se
Dom kanske har någon förtekning över återförsäljare på hemsidan.
Xtravagance
2008-07-01, 16:55
Kontakta Johan Wallin på Wallins Fiske så skakar han fram dessa kläder har själv dessa tack vare honom och de är i en klass för sig.
www.wallinsfiske.se
mail: info@wallinsfiske.se
Pig-king
2008-07-01, 17:00
Tjena.
Jag undrar vart man kan få tag i kläderna som de har på sig i Esox Lucius.
Tänker mest på jackan och byxorna som Gustaf har på sig i början.
// Eken
Du får väl fråga Gustaf om han säljer sina! Annars kan du ju köpa ett liknande ställ!
Nu har vi fått in jackan i butiken för omgående leverans. 2795 kr + frakt kostar den och kvaliteten är riktigt bra! Byxorna kommer inom kort, beställningar kan läggas redan nu på dessa, priset dock ej klart än.
Jackan finns ej upplaggd i shopen än då vi väntar på bra bilder, men det går bra att maila in order på jens@wallinsfiske.se
Du får väl fråga Gustaf om han säljer sina! Annars kan du ju köpa ett liknande ställ!
Hehe, Gustaf berättade att han skrattade gott åt din kommentar när han såg den. :sun:
Xtravagance
2008-07-25, 09:22
BROMANoDELL Fiskebyxor
På tävlingen Pike Challenge 2008 I Örnsköldsvik så fick jag ett fiskeställ av Johan Wallin (Wallins Fiske). Det var ett par BROMANoDELL byxor i typ GoreTex material. Redan när man satte på sig byxorna kände man att det var mycket bra kvalitet på den.
Sömmarna känns gedigna och fickorna är väl tilltagna. Det är byxor av ”snickar byx” modell med breda sköna hängslen som är lätta att justera. Alla sömmar är limmade och det visar att man inte spart på krutet vid tillverkningen. Front fickan har dels vatten tätt blixtlås och lock med kardborre. Nu när dessa byxor har varit med på ca: 100 fisketimmar så kan jag bara säga att det är de bästa outdoor/fiske byxor jag testat och sett.
Den enda nackdelen som jag hittat på dessa byxor är att det inte sitter någon gylf på dem. (2007 år modell)Det blir då lite bökigt att uträtta behovet av att kasta vatten om man säger. Detta är nu korrigerat på årets modell. Priset kan verka lite högt på dom men det kan jag säga att dessa byxor klassar ut andra GoreTex byxor jag provat. Värt varenda krona !
BROMANoDELL FiskeJacka
Jackan tillhörande stället är i samma fina gedigna utförande. Den har 2 väl tilltagna bröstfickor med vatten täta blixtlås och 2 fickor i midjan. Kragen är fleece fodrad och huvan är skuren för perfekt passform runt huvudet. Detta gör att man kan ha en mössa inne i den eller en sydväst på utsidan. Jackan är midje lång med generöst tilltagen vidd vilket ger den ett följsamt beteende utan att kännas pösigt eller stort.
Hela stället rekommenderas att köpa och är helt i klass med Haglöfs, Fjällräven etc.
Fördelar:
Gediget fabricerad
Väl tilltagna fickor
Vatten täta blixtlås
Skön passform på både jacka och byxa.
Nackdelar:
Ingen gylf
Priset lite högt ( men kompenseras av kvaliteten)
Omdöme: 4,8 av 5 möjliga (Gylfen, annars en solklar 5:a)
Men på 2008 produkt serie så finns det gylf och då är det en 5:a.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.