Visa fullständig version : Tåget
Man kan ta tåget dit man ska och fiska som när jag skulle till malmö och fiska tog jag tåget det är miljövänligt och det är trevligt.
Kan man ta tåget dit man ska fiska? Jo kanske i 0.05% av fallen om man är bosatt i norrland. Här finns ens inte nån tågstation, o upp till fjälls går det dåligt med tåg, äns från älvsbyn som är närmaste tågstation.
Kul för dig som kan ta tåget dock. Inte bara det att man spar på miljön, man spar pengar också!
ackeliba
2008-05-13, 21:44
Det är smart att ta tåget om man har möjlighet till det.
jag tar bara tåg/buss. Eftersom jag inte har körkort...
Mitt tåg har gått för länge sen.
Kan man hänga på trailern längst bak?
//C
Sir Fish-a-lot
2008-05-14, 00:42
jag tar bara tåg/buss. Eftersom jag inte har körkort...
Samma här - fast hellre vara passagerare i polarens bil!
Inte kul med 3 karpspön + ryggsäck och annat på en buss ;)
Samma här - fast hellre vara passagerare i polarens bil!
Inte kul med 3 karpspön + ryggsäck och annat på en buss ;)
Nä, kul är det inte. Men de gångerna jag åkt med bivvy, stol, holdal, och annat som väger så mkt att man knappt fattar att man orkar hålla på med det eller att man ens orkar lyfta det, är rätt många :P
Känner ingen som bor i närheten som fiskar på samma sätt som jag gör så :)
I våras hade jag holdall, stol, bivvy och ryggsäck på buss, tåg från kosta till kalmar, sen taxi till läckeby :P
Sir Fish-a-lot
2008-05-15, 00:33
Nä, kul är det inte. Men de gångerna jag åkt med bivvy, stol, holdal, och annat som väger så mkt att man knappt fattar att man orkar hålla på med det eller att man ens orkar lyfta det, är rätt många :P
Känner ingen som bor i närheten som fiskar på samma sätt som jag gör så :)
I våras hade jag holdall, stol, bivvy och ryggsäck på buss, tåg från kosta till kalmar, sen taxi till läckeby :P
Det gäller ju att vara en specimen-masochist för att lyckas! :D
roach master
2008-05-15, 01:31
Haha morsan har försökt tvinga mej på bussen ett par ggr när man ska pimpla i grannorten....
Aldrig att jag skulle sätta mej på en buss med flytoverall, isborr o skrylla mm :D
Men är de annat fiske går de väl ann, som sagt mer miljövänligt iaf. :)
Jag och fiskekompisen fräste iväg med tåget till Trondheim från Borlänge... för sisådär 15 år sedan. Sedan upp med buss till laxälv i Osen. Sedan vidare med buss till Saltströmmen. :winner:
Det gäller ju att vara en specimen-masochist för att lyckas! :D
Hehe ja, och helst är det väl någon speciell hjärncell som ska vara borta för att man ska få för sig att göra på det här sättet :D
Grävlingen
2008-05-23, 14:18
Nu är ju inte jag specimen fiskare men jag bruk åkamellan Lund och Stockholm.. Har då spötub, Zallt-bag (stor) och en 110L ryggsäck! :) Lite pill är det när man ska av och på tåget! men det är det värt! :)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.