Visa fullständig version : Ekolodsgivare
Dr. Dängrot
2008-06-16, 17:53
Jag har ett eagle cuda 168 lod på båten nu. Har börja få för mig att byta till ett Lowrance x-125.
Är det så att båda loden har exakt likadana givare?
Det står i specifikationerna att de har Skimmer-typ 200kHz. Och i manualerna ser de likadana ut. Och hur är det med kontakterna? De borde vara samma eller?
Om allt är lika underlättar det bytet ganska mycket.
Tror inte det är samma. Inte så svårt att byta givarn
Samma utseende på givaren, troligen annorlunda kontakt bara byta alla hål i aktern passar direkt enklaste sättet (och bästa) alt kapa kabel och skarva på rätt kontakt men absolut sista val lycka till
Flodström
2008-06-16, 19:10
Per, du får nog vackert byta givare, för TAMTAM har rätt.
Givaren til Cuda 168 ligger tillsammans med Power-kabeln och passar inte till givaringången till X-125. X-125 har separat power-kabel och givaren har en egen beteckning som inte passar til Cuda (annan typ av kontakt). "Skimmer-typ 200kHz", betyder INTE att dem passar samman, men att dem båda är för häck-montering och är på 200 kHz frekvens, inget annat.
Varför byta instrument?
Dr. Dängrot
2008-06-17, 19:00
Tack så mycket för svaren. Då vet jag att det inte var så enkelt som jag hoppats. Men ett byte lär det bli i sinom tid i alla fall.
Tack så mycket för svaren. Då vet jag att det inte var så enkelt som jag hoppats. Men ett byte lär det bli i sinom tid i alla fall.
Nicket och bilden tillsammans antar att du inte är royalist direkt haha skitbra :sun: lycka till