handdator

Visa fullständig version : Campingtripp i skåne.

G1zm0
2008-06-24, 18:54
En polare kom och frågade mig om jag var sugen på o dra och campa inom det närmsta. Han är absolut 0 vildmarksmänniska och har i princip aldrig fiskat. Vi blir 4st och utgår från klippan. Hans krav var att vi i princip inte fick ha mat med oss utan skulle äta fisken vi fick.

Min första tanke var då åssljungasjön eftersom där finns gös. Det är inte helt tvunget att där finns gös de kan ju äta gädda om de vill så håller jag mig till korv eller något. Men har ni några tips på var som är fin natur och bra fiske? Båt är att föredra så vi kan hyra 2st så vi kan vara 2 i varje. Även bra och hyfsat lättfiskat. Alla tips är välkommna. Vi hade tänkt vara ute från fredag - söndag.

Mvh

PappaPu
2008-06-24, 21:16
Tjena, det finns rätt gott om sjöar. Ringsjön, vombsjön, häckebergasjön, Svaneholmssjön, Sövdesjön. På alla ställen tror jag ni kan hyra båt också.

Svaneholmssjön är en liten trevlig sjö med bra mete efter gädda. Finns bra med sutare också.

Hoppas semestern blir bra och att ni blir mätta :)

G1zm0
2008-06-24, 22:25
Tack för tipsen, jag tror inte vi kommer köra så mycket mete, blir nog mest jerk för min del och för en av polarna som är fiskegalning, utöver det blir det nog mest kastande med drag för de andra två, de tycker det ska hända något och orkar inte sitta och glo på ett flöte.