handdator

Visa fullständig version : Johnsson 7,5

baronen
2008-06-25, 08:19
Har en äldre modell av Johnsson som följde med båten som jag köpte förra sommaren.
Det går över förväntan och det enda som är störande är att man inte kan släppa gasreglaget för då vrider den av sig själv.
Nu måste jag alltså hela tiden sitta och nästan krampaktigt hålla i handtaget vilket är rätt jobbigt.

Är detta någon säkerhetsdetalj eller är det nått fel som går att åtgärda isf vore jag väldigt tacksam om nån har förslag på hur man gör.

Eino
2008-06-26, 20:36
Har en äldre modell av Johnsson som följde med båten som jag köpte förra sommaren.
Det går över förväntan och det enda som är störande är att man inte kan släppa gasreglaget för då vrider den av sig själv.
Nu måste jag alltså hela tiden sitta och nästan krampaktigt hålla i handtaget vilket är rätt jobbigt.

Är detta någon säkerhetsdetalj eller är det nått fel som går att åtgärda isf vore jag väldigt tacksam om nån har förslag på hur man gör.

Dom där har ju inte justerbart trimroder så de kan uteslutas .
Det ända jag kan misstänka är att motorn inte sitter i mitten
kan räcka med att den sitter bara någon centimeter åt sidan så kan konstiga fenomen uppstå

speeedo
2008-06-26, 22:40

Är det semestergas du är ute efter eller svänger båten tvärt om du skulle släppa gasen. Vill Du ha semestergas så har du under själva armen som går från motorn ett justerings hjul som man brukar kunna ställa in hårdheten med. Att den går tillbaka till ingen gas alls är bara för att åker du i så skall inte båten fortsätta i full fart utan sakta ner. Som sagt, en säkerhetsdetalj. Men det skadar inte att skruva åt den lite. Det skall ju inte vara plågsamt att åka båt.