Visa fullständig version : Vertikal eller spinnspö
Tomas Johansson
2008-07-08, 22:52
Har kikat lite på ett Sapphire Crest 6' tillsammans med en Revo S rulle till "allmänt och lättare" spinnfiske. Har dock sett att diverse butiker på nätet listar spöt som ett Vertikal Jigg-spö. Varför? Är det någon som har någon erfarenhet av spöt eller vet varför det anses vara för vertikal-fiske ... är det för tung aktion för att spinna med? ABU klassar det som Mediumheavy, tar beten mellan 7-35 gram.
Tacksam för snabba svar, skall eventuellt inhandla det på fredag och har tidigare uteslutande hasplat hem fisken, men efter att ha flyttat till kusten och börjat dänga iväg Tobys och häcklor med ett 11' Conolon Speedlock och en Ambassadeur 6500 CS Pro så vill jag gå över på heltid till spinn ... även i å, älv och insjö :fiska1:
engqvist
2008-07-08, 23:51
Det funkar nog utmärkt till lite lättare spinnfiske. Vet inte vad du får betala för detta set men det finns ett set med revo rulle och ett fenwick spö för ca 2000kr tror jag. Det spöt är riktigt fint. Känn på det innan du köper det andra....
Tomas Johansson
2008-07-09, 00:13
I vilken butik och vilket Fenwick är det? Känner mig lite skeptisk till jerkbait spöna som klar 100 grammare när jag själv skall försöka få ut en 12 grammare 20-25 meter. Min kombo har jag hittat på snajk.se, 1 800 vill de ha ...
Mattias.A
2008-07-09, 20:15
Om det är Fenwick HMG 6" -1oz som du menar så köp det direkt, grymt lätt och skönt spö. Passar perfekt tillsammans med en lågprofilare. Kör själv det tillsammans med en gammal Team Daiwa.
engqvist
2008-07-11, 15:40
Om det är Fenwick HMG 6" -1oz som du menar så köp det direkt, grymt lätt och skönt spö. Passar perfekt tillsammans med en lågprofilare. Kör själv det tillsammans med en gammal Team Daiwa.
Precis det spöt jag menar.
Tomas Johansson
2008-07-20, 00:27
Lyckades inte hitta det någonstans, ringde runt til lite olika "Premium dealers" men det var inget de hade ... köpte docj Sapphire spöt och är ännu ganska nöjd, lite för styvt för små sju-grammare men till 12-18 grammare känns det riktigt bra. Snubblar jag över ett Fenwick lär jag väl inte kunna motstå att köpa ett så jag återkommer säkerligen med en jämförelse. Revo rullen är jag däremot bra nöjd med ... riktigt skön, känns som om jag vore grabb igen och kasta med en Abumatic :) Avslappnande ... även känslan att fiska med ett kort spö. Körde lite med mitt gamla haspel samtidigt ... rasslade och upplevdes som extremt otympligt i jämförelse. Känns bra att ha något lätt och smidigt att kasta in i bilen.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.