Visa fullständig version : mitt spø dæmpar kastet.
btc_andersson
2008-07-11, 16:03
Har ett abu coolonspø som jag fått en gång før længesen.
Spøet ær fortfarande i bra skick och fungerar felfritt, men så fort jag sætter på min lågprofilrulle, en revo inshore och kastar ivæg ett drag så dæmpar spøringarna linan så kastet blir bara skit, sætter jag sen på en annan rulle før ett exempel en ambassadeur 6000 går det fint.
Finns det nåt jag kan gæra så min lågprofil klarar det?
JeagarGunnar
2008-07-11, 16:31
har du kollat så att du inte har för grov lina ?
Linkan81
2008-07-11, 16:35
spöringarna e för små d e därför d dämpar kastet.....
Vad jag vet bromsar ringarna en hel del beroende på vilken lina och storlek man använder. Varför det nu bromsar mer när du använder en lågprofilare låter ju lite konstigt.
btc_andersson
2008-07-11, 17:11
linan jag har på ær 0.17 spiderwire så tror knappast den e før tjock...att byta spøringarna kostar ju en hel del också..tycker bara de e så mærkligt att de just e med lågprofilrulle det blir vajjsing...
Märkligt att det går bra att kasta med en 6000, men inte med en Revo. Det spräcker ju teorin om för små spörringar... Om skillnaden beror på spöet, vilket jag iofs inte tror, så är det enda jag kan tänka mig att det är ett spö avsett för haspelrulle där första ringen är för hög dvs långt ifrån klingan!?
btc_andersson
2008-07-11, 17:48
nej det ær avsett før multirulle, kanske e nåt møg som e helt snett i ringarna eller nåt før det e så jævla underligt....råkade klæmma mitt jerkspø nær båtmotorn låg o gnagade mot det, klantigt...funderar på om jag hade det spøet med då osse så det møjligtvs kan va nåt sånt....men de e isåfall minimalt fær det syns inte....
nej det ær avsett før multirulle, kanske e nåt møg som e helt snett i ringarna eller nåt før det e så jævla underligt....råkade klæmma mitt jerkspø nær båtmotorn låg o gnagade mot det, klantigt...funderar på om jag hade det spøet med då osse så det møjligtvs kan va nåt sånt....men de e isåfall minimalt fær det syns inte....
Ja, men det är ju i så fall lika snett med 6000! Jag tror fortfarande att det är nån vajsing med bromsinställning på Revon som är problemet. Lycka till.
btc_andersson
2008-07-12, 12:06
hmm .. jag finner fanimej inte ut probemet....ska testa ikvæll nær jag kommer hem igen....
Jag har exakt samma problem med min utrustning!
Ett BFT Walker Lite, en Plfueger president och fireline 0.10mm.
Helt omöjligt för mig att få iväg ett drag som väger under 20 gram!
Fattar inte!!
Flodebanan
2008-07-31, 12:04
Vild chansning eftersom jag inte ager eller knappt har kikat på ngn Revo, det är inte så att det blir en vinkel mellan övre delen av spolen (där linan lämnar spolen) och första ringen?
För att spräcka bromsteorin är det väl bara att testa på ett annat spö?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.