handdator

Visa fullständig version : Gös Wobblers

figge.eklund
2008-08-05, 23:59
Tjenare, Undrar om någon rutinerad gösfiskare vill dela mid sig om sina favorit drag kanske?
Är inne lite på Nilsmaster invisible, men känner inte att den ger tillräkligt :wasntme-s

Kanske använder fel färg :S snälla dela med er ;)

//Figge

BFT
2008-08-06, 00:12
Här kommer några godbitar: Rapala orginal 18cm, Smithwick flash super rogue, Cotton cordell deep red fin, Rapala deep husky jerk, NM invincible. Finns hur mkt som helst. Bara att hitta sin favorit:sun:

figge.eklund
2008-08-06, 00:33
tack :) är en favoit jag försöker hitta ;) :winner:

Mer tipps tack =)

bonnen
2008-08-06, 00:35
Tjenare, Undrar om någon rutinerad gösfiskare vill dela mid sig om sina favorit drag kanske?
Är inne lite på Nilsmaster invisible, men känner inte att den ger tillräkligt :wasntme-s

Kanske använder fel färg :S snälla dela med er ;)

//Figge

jag vet en men jag vet bara vad den kallas jösambulansen!

spanahund
2008-08-06, 01:13
jag vet en men jag vet bara vad den kallas jösambulansen!

Har för mig att det är nilsmaster invicible gul med rött huvud som kallas för gösambulansen. Den enda gösen jag har fått är på nils master, färg: Fire tiger.:headbang:

big catch
2008-08-06, 08:36
När jag använder djuprigg så är bomber 15a en favorit och bland dom djupgående så är det strike pro,manns stretch,cotton cordell.

Push-Up
2008-08-06, 09:17
NilsMaster är en klassiker emd många anhängare, men jag får inte till det med den. Detta till rots jag själv varit med å tagit ett par 6+ på den.
Personligen är det, Manns 15-20-25+, WalleyDiver, Deep red fin och Smithwick som wobblar bakom båten när jag fiskar.
Men flera av mina polare kör mycket med Rapala orginal och har gett mer än mina när vi kört tillsamans.
Andra polare kör flitigt med CiscoKid 600 och får rba med gös.
Viktigast med gösfisket är att byta sig fram till det bete och fart dem hugger på och i för dagen.
Det kan vara väldigt avgörande med just ett speciellt bete en speciell kväll.
Senaste turen tog 4 av 5 på en smithwick, turen innan tog polarn mest och hade mest hugg på en rapala orginal......

Krumelur
2008-08-06, 14:31
Jag får 80% av mina gösar på NM 15cm, men vad som funkar beror nog mycket på vilken fart du själv kör. Har polare som får mer på 18cm rapala, men de kör i regel något snabbare än vad jag gör.

DaSwede
2008-08-06, 14:44
Bomber B25A - klart bäst :) iaf där vi är

silverlining
2008-08-06, 16:26
Ja, Rapala Original Floating 18 cm Fire Tiger-färgen + att du med fördel kan sätta på en liten jiggtail på bakersta kroken som ytterligare en trigger, det har givit ännu bättre resultat med den här vobblern. Det är bara att kolla i mitt fotoalbum, ca 95% av alla gösar är tagna på den.

sovas
2008-08-06, 18:20
sök på old firehand ! där finner du alla svaren..:ordning:

Geronimo
2008-08-06, 18:45
Har för mig att det är nilsmaster invicible gul med rött huvud som kallas för gösambulansen. Den enda gösen jag har fått är på nils master, färg: Fire tiger.:headbang:

Förr brukade gamla hederliga Hi-Lo i vit/röd kallas för gösambulans. Kan säkert finnas många med det smeknamnet dock.

Själv har jag kört mest med NM men är inte speciellt nöjd med resultatet. Säger säkert mer om mig än om dragen... Tänker göra en satsning med jigg när tillfälle ges.

Push-Up
2008-08-06, 21:17
*skratt* nu är snart de flesta kända märken favoriserade, så enkelt det blev eller hur Figge:)

vkoppel
2008-08-06, 23:53
Rapala Husky Jerk, Yo-Zuri Minnow, Smithwick Super Roque, Cotton Cordell Wally Diver og Nils Master Invincible er mine favoritter.

Skrikiga farver for grumligt vatten, og mere naturliga farver for klart vatten.

ZanderNiko
2008-08-07, 02:42
Westins jätte!!!

Old Firehand
2008-08-07, 21:37
Westins jätte!!!

Hej Zander Niko; Westins Jätte (konstruerad av Ingvar Westin i Skutskär) har jag fått riktigt skapliga gösar på när jag förra århundradet fiskade efter gädda runt Furusund (Västerfjärden) och Trosa (Mörkö, Tullgarn). Jag färgsatte och blyade mina egna Westins Jätte på den tiden till långsamt sjunkande, nästan svävande wobbler. Westins Jätte är ett säkert kort om du gillar att drilla 10+ gäddor.
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
www.trumman.com

Mikko
2008-08-08, 23:22
Djupgende kinetich bakom båten om man kör riktigt sakta, över 1,5 har dom en tendens att "kantra".
Rappala contdown och Team Esko på riggarna!

figge.eklund
2008-08-12, 00:36
Jag har varigt borta några dagar, men nu kan jag läsa inläggen :D trodde inte jag skulle få såhär många förslag o tips :P men tack för alla (kände ju til lde flästa, för att inte säga alla märken, men alltid kul o veta vad som används mest :P) ska nog sattsa på Nisse drag o Westins :P spenderade ett tag på att försöka hitta Rapala Orginal i den färg jag sökte men misslyckades :( så den e nog ute.
blir en Westins röd gul, o en Nisse (orange me svarta sträck ^^) kanske någon som är duktig på Westins Jätte drag, och kanske kan tipsa om färger?

BFT
2008-08-12, 23:11
2 Westins jätte(bra) färger: Thore Skogman o den vita "lys".

spanahund
2008-08-13, 22:49
2 Westins jätte(bra) färger: Thore Skogman o den vita "lys".

Nyfiken på vad thore skogman är för färg? Har Testat en gul färgad Westin nu o fick en fin gös första turen :appl:

Jolle96
2008-10-29, 21:03
Walley diver är bäst värsta göswobblern,den får du mycket på:fiska1: