Visa fullständig version : Betesbyggare !
Bygg en wobbler med en lugn gång som går max 3-4 m djupt. Sen så skall wobblern har ett hål i kroppen, med en låsning där man kan stoppa in , typ skumgummi etc doppad i fiskleverolja eller liknande. Måste ju bli en dräpare till hösten, våren.
Lär funka kanon på jerks också :love:
Någon som tror sig kunna bygga ngt liknande å sälja ?
Bygg en wobbler med en lugn gång som går max 3-4 m djupt. Sen så skall wobblern har ett hål i kroppen, med en låsning där man kan stoppa in , typ skumgummi etc doppad i fiskleverolja eller liknande. Måste ju bli en dräpare till hösten, våren.
Lär funka kanon på jerks också :love:
Någon som tror sig kunna bygga ngt liknande å sälja ?
...skit i det! Bygg istället ett genomskinligt "fodral" med dragkedja eller knäppen som man kan stoppa en levande betesfisk i, på undersidan ska små hål finnas som ger nytt fräsht vatten samt sprider betesfiskens odör i vattnet.
Tanken med fodralet är självklart att betesfisken ska tåla att bli "uppäten" hur många ggr som helst!
Med en levande betesfisk i det genomskinliga höljet kommer INGEN gädda att kunna ana oråd!
Den här skapelsen kommer man att kunna jerka, spinna, jigga och givetvis trolla med.
Namnet blir givetvis: ironfish!
:santa::santa: Hoho!
Pasi brukar du få mer fisk på dem som har olja på sig? Jag själv har inte trott på de bara luktat välldigt dåligt efter fiske turen..:P Men jag kan testa på den jag ska göra om ett tag stort hål i kroppen typ 1 cm i omkrets eller?
Spännande ide, lär ju funka grymt bra. PM:a med mer info så kan jag göra ett försök.
Kan röklukt, bensinlukt på drag få fisk att rygga , borde ju ett bete som uppträder lite skadat,flyende och luktar dessutom fisk vara hett :)
capt. crimson
2008-08-20, 22:17
Varför inte köpa det betet du vill ha och hänga på en bomullstuss med fiskleverolja.
Den lär inte vara kvar länge. Bättre med skumgummi, eller varför inte en rå liten fiskbit doppad i en olja , gärna som legat infryst ett tag och luktar galet !
Da_Moose
2008-08-20, 23:36
Nice idé!
Men draglådan lär ju inte lukta hallonsaft efter några fisketurer.
Man kanske skulle prova borra hål i nått bete och grejja in det. Men då vill man ju lacka ordentligt i hålet så inte go-doften sätter sig i betet för alltid.
Rapala SSR kanske?
mangeboy79
2008-08-21, 14:09
Den lär inte vara kvar länge. Bättre med skumgummi, eller varför inte en rå liten fiskbit doppad i en olja , gärna som legat infryst ett tag och luktar galet !
klipp av lite av skeden på en av dina westinare ( obs bara på dina nya westinare dina gammla ska du ge till mig ! ) sen är det bara att du fäster en bit skummgummi på bete med snabblim !
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.