Visa fullständig version : Tipps på gäddvatten.
Jag och en polare hade tänkt och åka ut och fiska i helgen.
Har någon något tipps på vart det har varit mest lyckosamt gäddfiske?
Vattnet bör hälst ligga i stockholmsområdet.
Mycket tacksam för svar!!!:oj:
Branter och utanför för vass på 2-4 meters djup har gett fångst för dom jag snackat med.
esox_lucius
2003-10-03, 18:48
Det allra allra grundaste vattnet är underskattat! Har senaste veckan haft bäst fiske där man kan fiska precis i ytan utan att gäddan tvekar att stiga från botten. Ythugg för övrigt!!
Da_Moose
2003-10-03, 21:04
Jag bor i Umeå och har mest ägnat mig åt att fiska i djupbranterna i älven där det år från 2 meter ner till 4-6 meter någonting. Det har gett en hel del fina gäddor, fina med mina mått mätt iaf. Fick i onsdags en på 5,71 kg - 100 cm samt en på 5,5 kg - 95 cm. Blev dock tvungen att avliva den på 5,71 så det blev inte någon anmälan till 100-klubben igen. :(
Jag har totalt lyckats spinnfiska upp 22 gäddor över 3 kg detta år, 5 över 5 kg med 7,8 kg på topp. 2 anmälningar till 100-klubben.
Imorgon så skall vi ut och prova fiska i Sävarån där det fångas några stora krabater med jämna mellanrum.
Våga vägra jerk! ;)
Borensbergarn
2003-10-03, 21:33
Var anmäler man 100 klubben?
Da_Moose
2003-10-03, 21:37
www.fiskejournalen.se
Oroa dig inte om det tar en massa tid innan den blir visad på Internet-sidan, det kan ta 2 månader innan de hinner redovisa den. De har mycket att göra....
Taki, varfor inte ta en skon promenad runt Djurgarden? finns mycket gadda dar. Borja vid Blockhusudden och folj utsidan av Djurgarden.
Tack för tippsen!
Är det någon som har tipps på någon sjö i stockholms området som varit speciellt lyckosam i höst?
Freddy Beaver
2003-10-04, 09:44
Själv bor jag ju inte i sthlm, men du får ha ett lycka till!